Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ντομπρόβσκις: Η ΕΕ ξεκίνησε έρευνα για κινεζικές επιδοτήσεις EV

Οι μη κινεζικές μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως η Tesla και η BMW θα μπορούσαν να υπαχθούν στην έρευνα που ξεκίνησε η Ευρώπη ένα μήνα πριν, για τις επιδοτήσεις στην Κίνα λέει ο επικεφαλής εμπορίου της ΕΕ, Βάλντις Ντομπρόβσκις.

«Υπάρχουν πολλές εικασίες, αλλά σε αυτό το στάδιο το πεδίο εφαρμογής της έρευνας δεν έχει αποφασιστεί ακόμη. Έτσι, κάνουμε προκαταρκτικές  διαβουλεύσεις με τις κινεζικές αρχές και το πεδίο εφαρμογής δεν έχει ακόμη καθοριστεί, οπότε αυτό που έχει ανακοινωθεί μέχρι στιγμής από την πλευρά της Επιτροπής είναι ότι, αυστηρά μιλώντας, δεν καλύπτει μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής μάρκας», δήλωσε την Πέμπτη στο CNBC ο Βάλντις Ντομπρόβσκις, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η ΕΕ ξεκίνησε έρευνα για τις επιδοτήσεις που έχει δώσει η Κίνα στους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, αφού συγκέντρωσε στοιχεία για σημαντικές στρεβλώσεις στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου τα οχήματα που παράγονται στην Ευρωζώνη αντιμετωπίζουν φθηνότερο έντονο ανταγωνισμό από φθηνότερες προσφορές προϊόντων που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Οι αρχές του Πεκίνου έχουν επικρίνει αυτό που περιγράφουν ως «προστατευτικές» απόψεις των Βρυξελλών.

«Πράγματι η έρευνα θα μπορούσε να καλύψει και άλλα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά το ακριβές πεδίο εφαρμογής, ποιοι παραγωγοί θα καλυφθούν από αυτό, δεν έχει αποφασιστεί σε αυτό το στάδιο», δήλωσε ο Ντομπρόβσκις την Πέμπτη.

Η έρευνα της ΕΕ θα μπορούσε να διαρκέσει έως και 13 μήνες.

Ο Ντομπρόβσκις ταξίδεψε στην Κίνα την Παρασκευή, όπου είχε συζητήσεις με τις κινεζικές αρχές τόσο στη Σαγκάη όσο και στο Πεκίνο. Η έρευνα της ΕΕ αναφέρθηκε αρκετές φορές από Κινέζους αξιωματούχους κατά τη διάρκεια του τετραήμερου ταξιδιού.

«Το θέμα αυτό τέθηκε εκτενώς από την κινεζική πλευρά κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μου, οπότε διαβεβαίωνα τις κινεζικές αρχές ότι πρόκειται για μια καθιερωμένη διαδικασία, μια έρευνα κατά των επιδοτήσεων, και θα τη διεξάγουμε σε αυστηρή συμμόρφωση με τις ισχύουσες αρχές της ΕΕ και του ΠΟΕ. Είναι μια έρευνα βασισμένη σε γεγονότα, θα υπάρξουν άφθονες ευκαιρίες να συνεργαστούμε με τις κινεζικές αρχές», δήλωσε ο Ντομπρόβσκις .

Ευρωπαίοι αξιωματούχοι πιστεύουν ότι το μερίδιο των αυτοκινήτων κινεζικής κατασκευής που πωλούνται στην Ευρώπη αυξήθηκε στο 8% φέτος και θα μπορούσε να φτάσει το 15% μέχρι το 2025.

Ο Ντομπρόβσκις αναγνώρισε επίσης το δύσκολο ευρύτερο γεωπολιτικό πλαίσιο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του στην Κίνα.

Βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι, λέει ο Ντομπρόβσκις 

«Βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι. Μπορούμε να επιλέξουμε έναν δρόμο προς αμοιβαία επωφελείς σχέσεις. Έναν δρόμο που θα βασίζεται στο ανοιχτό, δίκαιο εμπόριο και τις επενδύσεις και θα εργάζεται χέρι με χέρι στις μεγάλες προκλήσεις της εποχής μας», δήλωσε ο Ντομπρόβσκις κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο Πανεπιστήμιο Tsinghua στο Πεκίνο τη Δευτέρα.

«Ή μπορούμε να επιλέξουμε έναν δρόμο που μας απομακρύνει σιγά σιγά. Όπου τα κοινά οφέλη που απολαύσαμε τις τελευταίες δεκαετίες αποδυναμώνονται και ξεθωριάζουν. Και, ως αποτέλεσμα, όπου οι λαοί και οι οικονομίες μας αντιμετωπίζουν μειωμένες ευκαιρίες», πρόσθεσε.

Πρόκειται για μια από τις πιο αιχμηρές διατυπώσεις που έχουν γίνει από Ευρωπαίους αξιωματούχους και ακολουθεί στοιχεία που έδειξαν ότι η ΕΕ θα καταγράψει εμπορικό έλλειμμα σχεδόν 400 δισεκατομμυρίων ευρώ με την Κίνα το 2022.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει υιοθετήσει μια πολιτική απεξάρτησης από την Κίνα, επιδιώκοντας να μειώσει ορισμένες εξαρτήσεις.

«De-risk. Αυτό σημαίνει ότι ελαχιστοποιούμε τις στρατηγικές μας εξαρτήσεις για έναν επιλεγμένο αριθμό στρατηγικών προϊόντων. Να ενεργούμε με αναλογικό και στοχευμένο τρόπο για να διατηρήσουμε την ανοικτή στρατηγική μας αυτονομία», διευκρίνισε ο Ντομπρόβσκις σε ομιλία του στη Σαγκάη.

Ο Ντομπρόβσκις προσπάθησε να χρησιμοποιήσει το ταξίδι του για να διαβεβαιώσει τους Κινέζους ομολόγους του ότι ο έλεγχος των επιδοτήσεων αποσκοπεί στη δημιουργία δικαιότερων εμπορικών πρακτικών και ότι η ΕΕ δεν σκοπεύει να διακόψει τους δεσμούς με το Πεκίνο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!