Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Ντομπρόβσκις: Η ΕΕ ξεκίνησε έρευνα για κινεζικές επιδοτήσεις EV

Οι μη κινεζικές μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως η Tesla και η BMW θα μπορούσαν να υπαχθούν στην έρευνα που ξεκίνησε η Ευρώπη ένα μήνα πριν, για τις επιδοτήσεις στην Κίνα λέει ο επικεφαλής εμπορίου της ΕΕ, Βάλντις Ντομπρόβσκις.

«Υπάρχουν πολλές εικασίες, αλλά σε αυτό το στάδιο το πεδίο εφαρμογής της έρευνας δεν έχει αποφασιστεί ακόμη. Έτσι, κάνουμε προκαταρκτικές  διαβουλεύσεις με τις κινεζικές αρχές και το πεδίο εφαρμογής δεν έχει ακόμη καθοριστεί, οπότε αυτό που έχει ανακοινωθεί μέχρι στιγμής από την πλευρά της Επιτροπής είναι ότι, αυστηρά μιλώντας, δεν καλύπτει μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής μάρκας», δήλωσε την Πέμπτη στο CNBC ο Βάλντις Ντομπρόβσκις, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η ΕΕ ξεκίνησε έρευνα για τις επιδοτήσεις που έχει δώσει η Κίνα στους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, αφού συγκέντρωσε στοιχεία για σημαντικές στρεβλώσεις στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου τα οχήματα που παράγονται στην Ευρωζώνη αντιμετωπίζουν φθηνότερο έντονο ανταγωνισμό από φθηνότερες προσφορές προϊόντων που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Οι αρχές του Πεκίνου έχουν επικρίνει αυτό που περιγράφουν ως «προστατευτικές» απόψεις των Βρυξελλών.

«Πράγματι η έρευνα θα μπορούσε να καλύψει και άλλα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά το ακριβές πεδίο εφαρμογής, ποιοι παραγωγοί θα καλυφθούν από αυτό, δεν έχει αποφασιστεί σε αυτό το στάδιο», δήλωσε ο Ντομπρόβσκις την Πέμπτη.

Η έρευνα της ΕΕ θα μπορούσε να διαρκέσει έως και 13 μήνες.

Ο Ντομπρόβσκις ταξίδεψε στην Κίνα την Παρασκευή, όπου είχε συζητήσεις με τις κινεζικές αρχές τόσο στη Σαγκάη όσο και στο Πεκίνο. Η έρευνα της ΕΕ αναφέρθηκε αρκετές φορές από Κινέζους αξιωματούχους κατά τη διάρκεια του τετραήμερου ταξιδιού.

«Το θέμα αυτό τέθηκε εκτενώς από την κινεζική πλευρά κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μου, οπότε διαβεβαίωνα τις κινεζικές αρχές ότι πρόκειται για μια καθιερωμένη διαδικασία, μια έρευνα κατά των επιδοτήσεων, και θα τη διεξάγουμε σε αυστηρή συμμόρφωση με τις ισχύουσες αρχές της ΕΕ και του ΠΟΕ. Είναι μια έρευνα βασισμένη σε γεγονότα, θα υπάρξουν άφθονες ευκαιρίες να συνεργαστούμε με τις κινεζικές αρχές», δήλωσε ο Ντομπρόβσκις .

Ευρωπαίοι αξιωματούχοι πιστεύουν ότι το μερίδιο των αυτοκινήτων κινεζικής κατασκευής που πωλούνται στην Ευρώπη αυξήθηκε στο 8% φέτος και θα μπορούσε να φτάσει το 15% μέχρι το 2025.

Ο Ντομπρόβσκις αναγνώρισε επίσης το δύσκολο ευρύτερο γεωπολιτικό πλαίσιο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του στην Κίνα.

Βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι, λέει ο Ντομπρόβσκις 

«Βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι. Μπορούμε να επιλέξουμε έναν δρόμο προς αμοιβαία επωφελείς σχέσεις. Έναν δρόμο που θα βασίζεται στο ανοιχτό, δίκαιο εμπόριο και τις επενδύσεις και θα εργάζεται χέρι με χέρι στις μεγάλες προκλήσεις της εποχής μας», δήλωσε ο Ντομπρόβσκις κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο Πανεπιστήμιο Tsinghua στο Πεκίνο τη Δευτέρα.

«Ή μπορούμε να επιλέξουμε έναν δρόμο που μας απομακρύνει σιγά σιγά. Όπου τα κοινά οφέλη που απολαύσαμε τις τελευταίες δεκαετίες αποδυναμώνονται και ξεθωριάζουν. Και, ως αποτέλεσμα, όπου οι λαοί και οι οικονομίες μας αντιμετωπίζουν μειωμένες ευκαιρίες», πρόσθεσε.

Πρόκειται για μια από τις πιο αιχμηρές διατυπώσεις που έχουν γίνει από Ευρωπαίους αξιωματούχους και ακολουθεί στοιχεία που έδειξαν ότι η ΕΕ θα καταγράψει εμπορικό έλλειμμα σχεδόν 400 δισεκατομμυρίων ευρώ με την Κίνα το 2022.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει υιοθετήσει μια πολιτική απεξάρτησης από την Κίνα, επιδιώκοντας να μειώσει ορισμένες εξαρτήσεις.

«De-risk. Αυτό σημαίνει ότι ελαχιστοποιούμε τις στρατηγικές μας εξαρτήσεις για έναν επιλεγμένο αριθμό στρατηγικών προϊόντων. Να ενεργούμε με αναλογικό και στοχευμένο τρόπο για να διατηρήσουμε την ανοικτή στρατηγική μας αυτονομία», διευκρίνισε ο Ντομπρόβσκις σε ομιλία του στη Σαγκάη.

Ο Ντομπρόβσκις προσπάθησε να χρησιμοποιήσει το ταξίδι του για να διαβεβαιώσει τους Κινέζους ομολόγους του ότι ο έλεγχος των επιδοτήσεων αποσκοπεί στη δημιουργία δικαιότερων εμπορικών πρακτικών και ότι η ΕΕ δεν σκοπεύει να διακόψει τους δεσμούς με το Πεκίνο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!