Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

ΙΜΕC: Τι προβλέπει ο εμπορικός διάδρομος Ινδίας – Ευρώπης

Ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν με τους ηγέτες της Ινδίας, Σ. Αραβίας και Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ανακοίνωσαν το περασμένο Σάββατο, στα πλαίσια της Συνόδου Κορυφής της ομάδας επιρροής G20 στο Νέο Δελχί, το νέο εμπορικό δρόμο εμπορικό δρόμο που θα συνδέει την Ινδία, μέσω της Μέσης Ανατολής, με την Ευρώπη μέσα από ένα δίκτυο σιδηροδρόμων και λιμανιών. Η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, από πλευράς της περιέγραψε το πρότζεκτ ως έναν «πράσινο και ψηφιακό διάδρομο μεταξύ ηπείρων και πολιτισμών». Την ώρα που η Ευρώπη επιδιώκει να μειώσει την έκθεσή της στις κινεζικές επενδύσεις, οι αναλυτές μιλούν ευθέως για μία προσπάθεια να απαξιωθεί ο κινεζικός εμπορικός -και επενδυτικός- διάδρομος «Μία Ζώνη, ένας Δρόμος». Άλλωστε ο σχεδιασμός του λεγόμενου IMEC, μέσω δικτύων σιδηροδρόμων και δια της θαλασσίας οδού, θυμίζει έντονα τον γνωστό παλιότερα και ως «Νέο Δρόμο του Μεταξιού» της Κίνας (BRI).

IMEC
IMEC Πηγή: hindubusinessline

Τι ακριβώς προβλέπει ο σχεδιασμός του IMEC; Οι πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας δίνουν κάποια στοιχεία για τις εμπορικές διαδρομές, με άλλα σενάρια να βλέπουν τον εμπορικό διάδρομο προς την Ευρώπη να περνά από το λιμάνι του Πειραιά (το powergame είχε άλλωστε γράψει για το ενδιαφέρον του Ναρέντρα Μόντι για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας) ή από ιταλικά και γαλλικά λιμάνια.

IMEC
IMEC Πηγή: Moneycontrol

Στη διάρκεια της συνόδου της ομάδας G20, υπογράφηκε ένα μνημόνιο συνεννόησης για τον IMEC (προέρχεται από τα αρχικά στα αγγλικά των λέξεων: Ινδία, Μέση Ανατολή και Ευρωπαϊκός -Οικονομικός- Διάδρομος) μεταξύ των μερών που στηρίζουν τη συμφωνία, δηλαδή ΗΠΑ, Ινδία, Σ. Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σύμφωνα με τον βασικό σχεδιασμό, θα αποτελείται από δύο χωριστούς «διαδρόμους», τον Ανατολικό, που θα συνδέει την Ινδία με τις Χώρες του Κόλπου και τον Βόρειο, ο οποίος θα συνεχίζει προς την Ευρώπη. Στον πρώτο περιλαμβάνεται μία σιδηροδρομική σύνδεση για την μεταφορά αγαθών και υπηρεσιών μεταξύ Ινδίας, ΗΑΕ, Σ. Αραβίας, Ιορδανίας, Ισραήλ και Ευρώπης. Στο δίκτυο, εκτός του σιδηροδρόμου, θα δημιουργηθεί και ένας αγωγός υδρογόνου αλλά και ένα δίκτυο οπτικών ινών.

Μία εναλλακτική διαδρομή στη Διώρυγα του Σουέζ;

Όπως αναφέρουν οικονομικά ΜΜΕ της Ινδίας, όπως το The Hindu Business Line, με την ολοκλήρωσή του θα αποτελεί ένα συμπληρωματικό μεταφορικό δίκτυο προς τη Διώρυγα του Σουέζ, τον Διεθνή Μεταφορικό Διάδρομο Βορρά-Νότου (INSTC) -που ξεκινά από την Ινδία και μέσω Ιράν, φτάνει ως τη Μόσχα- αλλά και του κινεζικού «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος». Την ίδια ώρα, παράλληλα με τον IMEC, η κυρία Φον Ντερ Λάιεν εξήγγειλε και τον «Υπεραφρικανικό Διάδρομο», που θα συνδέει το λιμάνι Λομπίτο της Ανγκόλα με περιοχές με δυσκολία εμπορικής πρόσβασης στην Αφρική, όπως είναι η επαρχία Κανάνγκα του Κονγκό και οι περιοχές εξόρυξης χαλκού της Ζάμπια. Σύμφωνα πάντως με άλλες αναλύσεις, αναζητούνται εναλλακτικές διαδρομές με στόχο την αποσυμφόρηση της Διώρυγας του Σουέζ.

Όσον αφορά τις κινεζικές εμπορικές διαδρομές, σύμφωνα με τη Σίντσια Μπιάνκο, επισκέπτρια ερευνήτρια στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Διεθνών Σχέσεων στο Βερολίνο, «η ουσία του θέματος είναι πως αυτό (ο ινδικός εμπορικός διάδρομος) αποτελεί μια εναλλακτική (στον κινεζικό «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος»). Κατά την ίδια, απλά ο όγκος των εμπορικών συναλλαγών δεν επαρκεί ώστε και οι δύο εμπορικοί δρόμοι να είναι παράλληλα βιώσιμοι.

Σύμφωνα με κάποια στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας, τα κόστη για το σιδηροδρομικό δίκτυο, που θα συμπληρώνεται με τον αγωγό υδρογόνου και το δίκτυο οπτικών ινών θα ανέρχεται σε τουλάχιστον 20 δισ. δολάρια. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, αρχικά θα χρησιμοποιηθεί το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο που συνδέει ΗΑΕ, Σαουδική Αραβία και Αμμάν και προβλέπεται να κατασκευαστούν ακόμη 300 χιλιόμετρα δικτύου ανάμεσα στο Αμμάν και το λιμάνι της Χάιφα στο Ισραήλ. Κατά πληροφορίες, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα προτίθενται να συμβάλλουν στη χρηματοδότηση του συμπληρωματικού σιδηροδρομικού δικτύου, αναμένοντας κέρδη καθώς ο συγκεκριμένος μεταφορικός διάδρομος θα είναι οικονομικότερος από τη διαδρομή δια της Διώρυγας του Σουέζ, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις υψηλές χρεώσεις για ρυμούλκηση πλοίων, υπηρεσίες ρυμουλκών, πλοήγηση, τέλη διέλευσης κ.λπ.

Εντός 60 ημερών από την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας, αναμένεται να αναπτυχθεί το σχέδιο δράσης για την χρηματοδότηση και τις διαδρομές του δικτύου, ενώ στον σχεδιασμό βρίσκεται η ανάπτυξη συνολικά τριών βιομηχανικών διαδρόμων: των τροφίμων, της πράσινης ενέργειας και της οικονομίας της γνώσης.

Μία σύγκρουση συμφερόντων για την Ιταλία και τις Χώρες του Κόλπου;

Τρία από τα κράτη που δεσμεύθηκαν να συμμετέχουν στο νέο εμπορικό διάδρομο είναι ήδη μέλη και του κινεζικού «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» και ενδέχεται να βρεθούν σε δύσκολη θέση, εφόσον επικρατήσει η αντίληψη -που είναι και το πιο πιθανό- πως ο νέος σχεδιασμός έχει ως στόχο να υποβαθμίσει -ακόμη περισσότερο- τα κινεζικά επενδυτικά και αναπτυξιακά πλάνα στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Πρόκειται για την Ιταλία (το μόνο κράτος-μέλος που συμμετέχει στο BRI, τη Σαουδική Αραβία και τα ΗΑΕ.

Σύμφωνα με τα ιταλικά ΜΜΕ, η Ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, επιδιώκει ένα είδος ήπιας εξόδου (soft exit) από τον κινεζικό εμπορικό διάδρομο, στον οποίο η Ρώμη δήλωσε συμμετοχή το 2019. Κατά την Μπιάνκο, η ιταλική συμμετοχή αποτελούσε ήδη ένα είδος μη ευθυγράμμισης με τα δυτικά συμφέροντα για την ιταλική κυβέρνηση και η εξέλιξη αυτή ήταν λίγο ως πολύ αναμενόμενη.

Από την άλλη, τα δύο κράτη του Κόλπου δεν βλέπουν τη συμμετοχή στα δύο πρότζεκτ ως σύγκρουση συμφερόντων. Σύμφωνα με όσα είπε στο CNN ο Μοχάμεντ Μπαχαρούν, γενικός διευθυντής του Κέντρου Έρευνας Δημόσιας Πολιτικής του Ντουμπάι B’huth, ο νέος διάδρομος είναι «μία εκδήλωση της ατζέντας παγκόσμιας διασυνδεσιμότητας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων» και «περισσότερο θα συμπληρώνει, παρά θα ανταγωνίζεται τον κινεζικό BRI, καθώς και οι δύο αποτελούν προσπάθειες διευκόλυηνσης της διακίνησης αγαθών (της ενέργειας συμπεριλαμβανομένης), χρημάτων, ανθρώπων και δεδομένων».

Τέλος, και η Ινδία κρατά τις δικές της εμπορικές ισορροπίες καθώς, παράλληλα με τις εξαγγελίες της ομάδας G20, ανακοίνωσε προ ημερών -στα πλαίσια συνάντησης ανάμεσα στον Ινδό υπουργό Λιμανιών, Ναυτιλίας και Θαλασσίων Οδών, Σαρμπανάντα Σονογουάλ και τον Ρώσο υπουργό Ανάπτυξης στην Άπω Ανατολή και την Αρκτική, Α.Ο. Τσεκουνκόφ- πως διερευνά με τη Ρωσία τη δυνατότητα χρήσης νέων μεταφορικών διαδρόμων όπως είναι η Βόρεια Θαλάσσια Οδός και ο Ανατολικός Θαλάσσιος Διάδρομος ανάμεσα στο Βλαδιβοστόκ και το Τσενάι.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!