THEPOWERGAME
Η γερμανική κυβέρνηση απαγόρευσε σήμερα την πλήρη εξαγορά της γερμανικής νεοφυούς εταιρείας (startup) KLEO Connect στον τομέα του διαστήματος από μία κινεζική εταιρεία, δήλωσαν στο πρακτορείο Reuters δύο κυβερνητικές πηγές.
Η κυβέρνηση αποφάσισε, σύμφωνα με τις πηγές, από κοινού με το υπουργείο Οικονομικών, να μην επιτρέψει στην Shanghai Spacecom Satellite Technology, η οποία ήδη κατέχει το 53% της εταιρείας, να αποκτήσει το μειοψηφικό πακέτο της γερμανικής εταιρείας EightyLeo που ανέρχεται στο 45%.
Η KLEO Connect στοχεύει να θέσει σε πλήρη λειτουργία έως το 2028 ένα δίκτυο από περισσότερους από 300 μικρούς δορυφόρους σε χαμηλή τροχιά γύρο από τη γη, μαζί με τις επίγειες υποδομές με στόχο να παρέχει διεθνείς τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, παρόμοιες με τις υπηρεσίες της SpaceX με το πρόγραμμα Starlink.
Ο αναδυόμενος διαστημικός τομέας θεωρείται όλο και πιο σημαντικός από στρατηγικής σημασίας, όπως έδειξε η συζήτηση για την ενδεχόμενη χρήση του Starlink από τον ουκρανικό στρατό στην άμυνα του κατά της ρωσικής εισβολής.
Ο Έλον Μασκ ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ότι πέρυσι είχε απορρίψει ένα αίτημα της Ουκρανίας να ενεργοποιήσει το δορυφορικό του δίκτυο Starlink στο λιμάνι της Κριμαίας στην πόλη Σεβαστούπολη για να βοηθήσει να πραγματοποιηθεί μια επίθεση εναντίον του ρωσικού στόλου που σταθμεύει εκεί, λέγοντας ότι φοβήθηκε την εμπλοκή σ’ μια «σημαντική» πολεμική ενέργεια.
Η Γερμανία από πέρυσι έχει σκληρύνει τη στάση της απέναντι στην Κίνα, με τον Γερμανό καγκελάριο Όλαφ Σολτς να επισημαίνει ότι είναι αναγκαίο να μειωθούν οι στρατηγικές εξαρτήσεις της από την ασιατική υπερδύναμη.
Το Βερολίνο τον περασμένο Νοέμβριο απαγόρευσε την προοπτική κινεζικής επένδυσης σε δύο γερμανικές εταιρείες κατασκευής ημιαγωγών, αφού οι κινήσεις αυτές ενίσχυσαν τις ανησυχίες όσον αφορά στην εθνική ασφάλεια και την ροή ευαίσθητων δεδομένων τεχνολογικής τεχνογνωσία προς το Πεκίνο.
Ωστόσο, τον Μάιο, η κυβέρνηση έδωσε το πράσινο φως στον κρατικό κινεζικό ναυτιλιακό κολοσσό COSCO να αγοράσει μέρος ενός τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Αμβούργου, παρά τις αντιρρήσεις πολλών υπουργείων. Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχαν επίσης προειδοποιήσει κατά της συμφωνίας που είχε δρομολογηθεί εδώ και καιρό, σύμφωνα με πηγές και δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης.