Γ.Δ.
1486.83 +0,40%
ACAG
+0,34%
5.9
BOCHGR
-0,22%
4.58
CENER
+1,06%
9.55
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,19%
8.5
EVR
-1,00%
1.49
NOVAL
+1,08%
2.35
OPTIMA
+0,47%
12.8
TITC
-1,13%
39.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+2,42%
1.694
ΑΒΕ
+1,54%
0.463
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.68
ΑΚΡΙΤ
+2,13%
0.72
ΑΛΜΥ
-1,43%
4.49
ΑΛΦΑ
+2,04%
1.65
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+1,77%
10.37
ΑΣΚΟ
+4,08%
3.06
ΑΣΤΑΚ
-4,88%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.462
ΑΤΡΑΣΤ
+0,93%
8.72
ΑΤΤ
+8,06%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+3,56%
2.33
ΒΙΟ
+1,73%
5.87
ΒΙΟΚΑ
+5,40%
2.05
ΒΙΟΣΚ
+0,62%
1.625
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.24
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.405
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.5
ΔΑΑ
0,00%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-2,84%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.49
ΔΟΜΙΚ
+4,72%
2.995
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+6,84%
0.328
ΕΒΡΟΦ
-1,06%
1.86
ΕΕΕ
+0,30%
33.3
ΕΚΤΕΡ
+5,12%
1.89
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-3,29%
2.35
ΕΛΛ
+1,02%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,28%
2.31
ΕΛΠΕ
-0,52%
7.63
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.886
ΕΛΧΑ
+1,96%
2.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+2,92%
1.235
ΕΤΕ
+1,46%
7.76
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.96
ΕΥΡΩΒ
+1,20%
2.284
ΕΧΑΕ
+2,37%
4.75
ΙΑΤΡ
+4,61%
1.59
ΙΚΤΙΝ
-1,80%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
+6,83%
2.19
ΙΝΚΑΤ
+0,31%
4.85
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.69
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.046
ΙΝΤΕΚ
+1,49%
6.13
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
+2,20%
1.16
ΙΝΤΚΑ
+0,49%
3.1
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,58%
1.285
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.73
ΚΟΡΔΕ
+1,60%
0.445
ΚΟΥΑΛ
-0,92%
1.29
ΚΟΥΕΣ
-1,67%
5.89
ΚΡΙ
+0,97%
15.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
-2,16%
0.998
ΛΑΒΙ
-0,25%
0.814
ΛΑΜΔΑ
+3,19%
7.45
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+8,33%
1.04
ΛΕΒΚ
0,00%
0.25
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-1,24%
1.59
ΛΟΥΛΗ
-2,78%
2.8
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.94
ΜΕΝΤΙ
+3,77%
2.2
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,02%
2.975
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
-0,19%
21.16
ΜΟΝΤΑ
-1,54%
3.84
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.765
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,37%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,53%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,47%
2.13
ΜΠΤΚ
-2,48%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,17%
34.54
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
-4,83%
0.828
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,92%
22
ΟΛΠ
-0,49%
30.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.43
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.74
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,24%
0.819
ΟΤΕ
-0,27%
14.68
ΟΤΟΕΛ
+3,09%
10.68
ΠΑΙΡ
-1,45%
0.952
ΠΑΠ
+0,83%
2.44
ΠΕΙΡ
+2,03%
4.02
ΠΕΡΦ
+4,21%
5.94
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
+1,40%
3.995
ΠΛΑΚΡ
+1,39%
14.6
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
+1,42%
1.282
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,57%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
-0,29%
1.725
ΣΑΡ
-0,18%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,31%
1.59
ΣΠΕΙΣ
+0,68%
5.96
ΣΠΙ
+14,70%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
20.04
ΤΖΚΑ
+2,33%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
+9,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.218
ΦΡΛΚ
+0,52%
3.85
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Κομισιόν: Στο μικροσκόπιο οι τιμωρητικοί δασμοί στα κινεζικά EV

Η Κομισιόν ξεκίνησε την Τετάρτη έρευνα για το αν πρέπει να επιβάλει δασμούς για την προστασία της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων (EV) που επωφελούνται από κρατικές επιδοτήσεις.

«Οι παγκόσμιες αγορές κατακλύζονται πλέον από φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και η τιμή τους διατηρείται τεχνητά χαμηλή χάρη στις τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις», δήλωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στην ετήσια ομιλία της στο κοινοβούλιο. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν συνειδητοποιήσει ότι έχουν να δώσουν έναν αγώνα για να παράγουν ηλεκτρικά οχήματα με χαμηλότερο κόστος και να εξαλείψουν το προβάδισμα της Κίνας στην ανάπτυξη φθηνότερων και πιο φιλικών προς τον καταναλωτή μοντέλων.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων εντείνουν τις προσπάθειές τους να επεκτείνουν τις υπερπόντιες αγορές, καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται στο εσωτερικό και η εγχώρια ανάπτυξη εξασθενεί. Οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας αυξήθηκαν κατά 31% τον Αύγουστο μετά από άλμα 63% τον Ιούλιο, σύμφωνα με την Ένωση Επιβατηγών Αυτοκινήτων Κίνας (CPCA).

Από τα νέα EV που πωλήθηκαν στην Ευρώπη φέτος, το 8% κατασκευάστηκε από κινεζικές μάρκες, από 6% πέρυσι και 4% το 2021, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων αυτοκινήτων Inovev.

Βουτιά στις τιμές των μετοχών των αυτοκινητοβιομηχανιών

Οι μετοχές των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών EV υποχώρησαν μετά την ανακοίνωση της ΕΕ. Οι μετοχές της BYD διαπραγματεύονταν 4,5% υψηλότερα πριν από την είδηση, για να κλείσουν στη συνέχεια με πτώση 2,8%. Η Nio σημείωσε πτώση 1% και η Xpeng  σημείωσε πτώση 2,5%.

Τον Απρίλιο, ο ιδρυτής της Nio δήλωσε ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να προετοιμαστούν για το ενδεχόμενο προστατευτικών πολιτικών εναντίον τους από ξένες κυβερνήσεις, καθώς εκμεταλλεύονται τα πλεονεκτήματα κόστους τους για να επεκτείνουν τις εξαγωγές.

Εκτίμησε ότι η εταιρεία του και άλλοι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν πλεονέκτημα κόστους περίπου 20% έναντι ανταγωνιστών όπως η Tesla χάρη στον έλεγχο της Κίνας στην αλυσίδα εφοδιασμού και τις πρώτες ύλες.

Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν τόνισε τη σημασία των ηλεκτρικών οχημάτων για τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους της ΕΕ.

«Μπορώ λοιπόν να ανακοινώσω σήμερα ότι η Επιτροπή ξεκινά έρευνα κατά των επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά οχήματα που προέρχονται από την Κίνα. Η Ευρώπη είναι ανοικτή στον ανταγωνισμό. Όχι για έναν αγώνα δρόμου προς τον πάτο», δήλωσε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!