Γ.Δ.
1408.66 +0,17%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
-0,23%
4.43
CENER
-0,35%
8.57
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,21%
8.18
NOVAL
+0,22%
2.28
OPTIMA
-1,84%
12.78
TITC
-0,53%
37.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+3,15%
1.442
ΑΒΕ
+1,10%
0.458
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.37
ΑΚΡΙΤ
-2,19%
0.67
ΑΛΜΥ
0,00%
3.645
ΑΛΦΑ
-0,10%
1.521
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,05%
9.755
ΑΣΚΟ
0,00%
2.6
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-2,33%
0.586
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+0,96%
5.26
ΒΙΟΚΑ
-0,56%
1.78
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,33%
18.26
ΔΑΑ
+0,22%
8.078
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-0,17%
11.69
ΔΟΜΙΚ
+1,12%
2.72
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.37
ΕΕΕ
-0,35%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+1,48%
1.512
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+1,53%
1.99
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,74%
1.726
ΕΛΠΕ
+2,01%
6.845
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.86
ΕΛΧΑ
-0,54%
1.836
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,35%
1.1
ΕΤΕ
+1,37%
6.976
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.1
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,10%
2.047
ΕΧΑΕ
+2,09%
4.4
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-1,48%
0.3005
ΙΛΥΔΑ
+4,84%
1.95
ΙΝΚΑΤ
-0,52%
4.805
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+2,58%
0.954
ΙΝΤΕΚ
+0,35%
5.72
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,81%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-3,02%
0.962
ΙΝΤΚΑ
+1,09%
2.785
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,38%
1.47
ΚΟΡΔΕ
+0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
+3,58%
1.1
ΚΟΥΕΣ
+0,54%
5.57
ΚΡΙ
-2,80%
13.9
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.946
ΛΑΒΙ
+1,10%
0.734
ΛΑΜΔΑ
+0,28%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-2,96%
2.62
ΜΑΘΙΟ
+1,01%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.04
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.2
ΜΙΓ
-1,32%
3
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,21%
19.39
ΜΟΝΤΑ
-4,00%
3.6
ΜΟΤΟ
+0,20%
2.55
ΜΟΥΖΚ
-1,54%
0.64
ΜΠΕΛΑ
+0,89%
24.92
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.818
ΞΥΛΚ
-0,40%
0.251
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,41%
21
ΟΛΠ
-0,65%
30.8
ΟΛΥΜΠ
+0,43%
2.31
ΟΠΑΠ
+0,71%
15.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
-0,53%
15.05
ΟΤΟΕΛ
+0,59%
10.18
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,11%
3.611
ΠΕΡΦ
-2,01%
5.35
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.88
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.945
ΠΛΑΚΡ
+2,24%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,86%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
-0,32%
1.565
ΣΑΡ
+0,94%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,91%
0.332
ΣΙΔΜΑ
+3,33%
1.55
ΣΠΕΙΣ
+1,42%
5.72
ΣΠΙ
+0,40%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.415
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
+0,69%
3.635
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Κομισιόν: Στο μικροσκόπιο οι τιμωρητικοί δασμοί στα κινεζικά EV

Η Κομισιόν ξεκίνησε την Τετάρτη έρευνα για το αν πρέπει να επιβάλει δασμούς για την προστασία της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων (EV) που επωφελούνται από κρατικές επιδοτήσεις.

«Οι παγκόσμιες αγορές κατακλύζονται πλέον από φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και η τιμή τους διατηρείται τεχνητά χαμηλή χάρη στις τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις», δήλωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στην ετήσια ομιλία της στο κοινοβούλιο. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν συνειδητοποιήσει ότι έχουν να δώσουν έναν αγώνα για να παράγουν ηλεκτρικά οχήματα με χαμηλότερο κόστος και να εξαλείψουν το προβάδισμα της Κίνας στην ανάπτυξη φθηνότερων και πιο φιλικών προς τον καταναλωτή μοντέλων.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων εντείνουν τις προσπάθειές τους να επεκτείνουν τις υπερπόντιες αγορές, καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται στο εσωτερικό και η εγχώρια ανάπτυξη εξασθενεί. Οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας αυξήθηκαν κατά 31% τον Αύγουστο μετά από άλμα 63% τον Ιούλιο, σύμφωνα με την Ένωση Επιβατηγών Αυτοκινήτων Κίνας (CPCA).

Από τα νέα EV που πωλήθηκαν στην Ευρώπη φέτος, το 8% κατασκευάστηκε από κινεζικές μάρκες, από 6% πέρυσι και 4% το 2021, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων αυτοκινήτων Inovev.

Βουτιά στις τιμές των μετοχών των αυτοκινητοβιομηχανιών

Οι μετοχές των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών EV υποχώρησαν μετά την ανακοίνωση της ΕΕ. Οι μετοχές της BYD διαπραγματεύονταν 4,5% υψηλότερα πριν από την είδηση, για να κλείσουν στη συνέχεια με πτώση 2,8%. Η Nio σημείωσε πτώση 1% και η Xpeng  σημείωσε πτώση 2,5%.

Τον Απρίλιο, ο ιδρυτής της Nio δήλωσε ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να προετοιμαστούν για το ενδεχόμενο προστατευτικών πολιτικών εναντίον τους από ξένες κυβερνήσεις, καθώς εκμεταλλεύονται τα πλεονεκτήματα κόστους τους για να επεκτείνουν τις εξαγωγές.

Εκτίμησε ότι η εταιρεία του και άλλοι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν πλεονέκτημα κόστους περίπου 20% έναντι ανταγωνιστών όπως η Tesla χάρη στον έλεγχο της Κίνας στην αλυσίδα εφοδιασμού και τις πρώτες ύλες.

Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν τόνισε τη σημασία των ηλεκτρικών οχημάτων για τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους της ΕΕ.

«Μπορώ λοιπόν να ανακοινώσω σήμερα ότι η Επιτροπή ξεκινά έρευνα κατά των επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά οχήματα που προέρχονται από την Κίνα. Η Ευρώπη είναι ανοικτή στον ανταγωνισμό. Όχι για έναν αγώνα δρόμου προς τον πάτο», δήλωσε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!