THEPOWERGAME
Η Κομισιόν ξεκίνησε την Τετάρτη έρευνα για το αν πρέπει να επιβάλει δασμούς για την προστασία της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων (EV) που επωφελούνται από κρατικές επιδοτήσεις.
«Οι παγκόσμιες αγορές κατακλύζονται πλέον από φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και η τιμή τους διατηρείται τεχνητά χαμηλή χάρη στις τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις», δήλωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στην ετήσια ομιλία της στο κοινοβούλιο. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν συνειδητοποιήσει ότι έχουν να δώσουν έναν αγώνα για να παράγουν ηλεκτρικά οχήματα με χαμηλότερο κόστος και να εξαλείψουν το προβάδισμα της Κίνας στην ανάπτυξη φθηνότερων και πιο φιλικών προς τον καταναλωτή μοντέλων.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων εντείνουν τις προσπάθειές τους να επεκτείνουν τις υπερπόντιες αγορές, καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται στο εσωτερικό και η εγχώρια ανάπτυξη εξασθενεί. Οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας αυξήθηκαν κατά 31% τον Αύγουστο μετά από άλμα 63% τον Ιούλιο, σύμφωνα με την Ένωση Επιβατηγών Αυτοκινήτων Κίνας (CPCA).
Από τα νέα EV που πωλήθηκαν στην Ευρώπη φέτος, το 8% κατασκευάστηκε από κινεζικές μάρκες, από 6% πέρυσι και 4% το 2021, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων αυτοκινήτων Inovev.
Βουτιά στις τιμές των μετοχών των αυτοκινητοβιομηχανιών
Οι μετοχές των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών EV υποχώρησαν μετά την ανακοίνωση της ΕΕ. Οι μετοχές της BYD διαπραγματεύονταν 4,5% υψηλότερα πριν από την είδηση, για να κλείσουν στη συνέχεια με πτώση 2,8%. Η Nio σημείωσε πτώση 1% και η Xpeng σημείωσε πτώση 2,5%.
Τον Απρίλιο, ο ιδρυτής της Nio δήλωσε ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να προετοιμαστούν για το ενδεχόμενο προστατευτικών πολιτικών εναντίον τους από ξένες κυβερνήσεις, καθώς εκμεταλλεύονται τα πλεονεκτήματα κόστους τους για να επεκτείνουν τις εξαγωγές.
Εκτίμησε ότι η εταιρεία του και άλλοι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν πλεονέκτημα κόστους περίπου 20% έναντι ανταγωνιστών όπως η Tesla χάρη στον έλεγχο της Κίνας στην αλυσίδα εφοδιασμού και τις πρώτες ύλες.
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν τόνισε τη σημασία των ηλεκτρικών οχημάτων για τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους της ΕΕ.
«Μπορώ λοιπόν να ανακοινώσω σήμερα ότι η Επιτροπή ξεκινά έρευνα κατά των επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά οχήματα που προέρχονται από την Κίνα. Η Ευρώπη είναι ανοικτή στον ανταγωνισμό. Όχι για έναν αγώνα δρόμου προς τον πάτο», δήλωσε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.