Γ.Δ.
1419.51 -0,80%
ACAG
+0,75%
5.34
BOCHGR
+0,22%
4.53
CENER
-0,35%
8.65
CNLCAP
-0,69%
7.15
DIMAND
-0,11%
9.14
NOVAL
-0,82%
2.43
OPTIMA
0,00%
12.84
TITC
+1,49%
33.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,24%
1.432
ΑΒΕ
-0,66%
0.454
ΑΔΜΗΕ
-0,42%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.67
ΑΛΜΥ
+0,59%
3.4
ΑΛΦΑ
-0,93%
1.6045
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,01%
9.8
ΑΣΚΟ
-0,78%
2.55
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
-29,94%
4.4
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
+0,48%
2.1
ΒΙΟ
-1,30%
5.3
ΒΙΟΚΑ
-0,90%
1.645
ΒΙΟΣΚ
+2,02%
1.515
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-1,54%
1.28
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,23%
17.36
ΔΑΑ
-2,01%
7.79
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,82%
12.3
ΔΟΜΙΚ
+4,95%
2.865
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.3
ΕΒΡΟΦ
+1,08%
1.405
ΕΕΕ
-1,29%
33.62
ΕΚΤΕΡ
+4,28%
1.462
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
-1,46%
2.02
ΕΛΛ
-0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,57%
1.754
ΕΛΠΕ
-1,16%
6.815
ΕΛΣΤΡ
+0,49%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-0,54%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.78
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+4,48%
1.165
ΕΤΕ
-3,37%
7.334
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.26
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-1,67%
2
ΕΧΑΕ
-1,14%
4.34
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-3,12%
0.326
ΙΛΥΔΑ
-0,59%
1.695
ΙΝΚΑΤ
-1,12%
4.845
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.39
ΙΝΛΟΤ
-2,67%
0.91
ΙΝΤΕΚ
-2,19%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
-0,94%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+1,09%
2.78
ΚΑΡΕΛ
0,00%
346
ΚΕΚΡ
+1,61%
1.26
ΚΕΠΕΝ
+4,12%
2.02
ΚΛΜ
+1,04%
1.46
ΚΟΡΔΕ
-2,15%
0.409
ΚΟΥΑΛ
+0,58%
1.04
ΚΟΥΕΣ
-0,52%
5.7
ΚΡΙ
+4,21%
14.85
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,21%
0.934
ΛΑΒΙ
+2,98%
0.795
ΛΑΜΔΑ
+0,69%
7.25
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
0,00%
0.248
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-1,56%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.76
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.79
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.15
ΜΕΡΚΟ
+7,32%
44
ΜΙΓ
+5,04%
3.44
ΜΙΝ
0,00%
0.545
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,46%
19.55
ΜΟΝΤΑ
-0,83%
3.59
ΜΟΤΟ
-0,97%
2.56
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,12%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,06%
32.98
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+2,68%
0.844
ΞΥΛΚ
-0,76%
0.261
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+1,68%
30.2
ΟΛΥΜΠ
-0,42%
2.35
ΟΠΑΠ
-0,66%
15
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.797
ΟΤΕ
+0,53%
15.23
ΟΤΟΕΛ
-1,47%
10.74
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-0,42%
2.39
ΠΕΙΡ
-1,61%
3.85
ΠΕΡΦ
+0,53%
5.73
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-1,16%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+1,34%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
+1,55%
1.635
ΣΑΡ
+0,18%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-1,37%
5.74
ΣΠΙ
-0,37%
0.538
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.74
ΤΖΚΑ
-1,39%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+3,31%
0.25
ΦΡΛΚ
-1,57%
3.77
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

Μετά τις τράπεζες, η Μελόνι συγκρούεται και με τις αεροπορικές

Την παρέμβαση των Βρυξελλών ζητούν οι αεροπορικές εταιρείες, μετά το μέτρο που ενέκρινε η δεξιά κυβέρνηση της πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι, που στοχεύει στον περιορισμό της χρήσης των αλγορίθμων αυτόματης τιμολόγησης πτήσεων από αεροπορικές εταιρείες, ενώ απαγορεύει τη χρήση τους για εσωτερικές πτήσεις. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητεί από τη Ρώμη περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα μέτρα για την καταπολέμηση των υψηλών τιμών των πτήσεων μεταξύ των νησιών της Ιταλίας και της ηπειρωτικής χώρας, αφού οι αεροπορικές εταιρείες υποστήριξαν ότι η κίνηση παραβιάζει τους κανόνες της ΕΕ περί ελεύθερου ανταγωνισμού.

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν οι FT, εκτός από τον έκτακτο φόρο στις τράπεζες, η δεξιά κυβέρνηση της Μελόνι παρουσίασε την περασμένη εβδομάδα σχέδια για ανώτατα όρια τιμών στις πτήσεις μεταξύ της ηπειρωτικής Ιταλίας και των νησιών της, της Σικελίας και της Σαρδηνίας, μετά την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων κατά 70% στις εν λόγω διαδρομές. Οι αεροπορικές εταιρείες αντέδρασαν οργισμένα στις προτάσεις της Μελόνι, οι οποίες συνιστούν μια πρωτότυπη προσπάθεια για την επιβολή ανώτατων ορίων στους ναύλους.

Ο εμπορικός οργανισμός Airlines for Europe (A4E) κάλεσε τις Βρυξέλλες «να ξεκαθαρίσουν στην Ιταλία ότι αυτή η παρέμβαση επηρεάζει την ελεύθερη και απελευθερωμένη αγορά αεροπορικών μεταφορών στην Ευρώπη», σύμφωνα με επιστολή που είδαν οι Financial Times. «Ανησυχούμε έντονα ότι αν αυτός ο νόμος υιοθετηθεί, θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα φαινόμενο ντόμινο, που θα έχει αποτέλεσμα την υιοθέτηση παρόμοιων κανονισμών και από άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Άνταλμπερτ Γιανς. Η θέσπιση ανώτατου ορίου ναύλων σε αυτά τα δρομολόγια θα «παραβίαζε» τα δικαιώματα των αεροπορικών εταιρειών περί ελεύθερου ανταγωνισμού, να καθορίζουν δηλαδή τις τιμές και τις υπηρεσίες τους όπως κρίνουν σκόπιμο.

Σύμφωνα με το σχέδιο για τα αεροπορικά εισιτήρια, οι τιμές κατά τη διάρκεια περιόδων αιχμής θα περιορίζονται στο 200% της μέσης ετήσιας τιμής, ενώ θα περιορίζεται η χρήση «αλγορίθμων προφίλ», που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις τιμές, σύμφωνα με ανακοίνωση του γραφείου της πρωθυπουργού. «Κάναμε μια παρέμβαση σύμφωνη με τους ευρωπαϊκούς κανόνες», δήλωσε την Πέμπτη ο υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης, Αντόλφο Ούρσο, στην τηλεόραση TgCom24, λέγοντας ότι στα νησιά δεν υπάρχει πραγματικός ανταγωνισμός. «Το κράτος πρέπει να παρεμβαίνει όταν οι πολίτες υποφέρουν από ένα μέτρο που δεν ανταποκρίνεται στους κανόνες της αγοράς, είναι ενάντια και δεν προστατεύει τα δικαιώματά τους». Τα σχόλιά του ήρθαν ως απάντηση στον διευθύνοντα σύμβουλο της Ryanair, Έντι Γουίλσον, ο οποίος κατήγγειλε έντονα την κίνηση αυτήν, λέγοντας στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης ότι είναι «γελοία» και «παράνομη».

Ιταλοί αξιωματούχοι κατηγόρησαν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για «διόγκωση» του θέματος και δήλωσαν ότι ήταν φυσιολογικό για την κυβέρνηση να διασφαλίσει ότι οι τιμές δεν αυξάνονται υπερβολικά μεταξύ της ηπειρωτικής χώρας και των νησιών της. Οι αεροπορικές εταιρείες υποστηρίζουν εδώ και καιρό ότι η απελευθέρωση των ευρωπαϊκών αιθέρων έχει ωφελήσει τους επιβάτες, αυξάνοντας τη συμβατικότητα και μειώνοντας σε μεγάλο βαθμό τους αεροπορικούς ναύλους μέσω του ανταγωνισμού. Ωστόσο, οι τιμές των εισιτηρίων έχουν αυξηθεί απότομα -έως και 30%- σε όλη την Ευρώπη φέτος, σύμφωνα με εκτιμήσεις των αερολιμένων, καθώς οι εταιρείες επωφελούνται από την έκρηξη της ζήτησης για ταξίδια αναψυχής μετά την πανδημία της Covid-19, εν μέσω έλλειψης αεροσκαφών και αύξησης του κόστους εργασίας και καυσίμων.

Οι «μετασεισμοί» στο ιταλικό πολιτικό σκηνικό με αφορμή την επίμαχη έκτακτη φορολόγηση ύψους 40% στα υπερκέρδη των τραπεζών και η σύγκρουση με τον επιχειρηματικό κόσμο έλαβε χθες νέες διαστάσεις. Το θέμα που εξακολουθεί να προκαλεί τριγμούς και στο εσωτερικό του συντηρητικού συνασπισμού της Τζόρτζια Μελόνι έδωσε την αφορμή στον αναπληρωτή πρωθυπουργό και ηγέτη της Forza Italia, Αντόνιο Ταγιάνι, να δηλώσει πως θέλει νέες τροποποιήσεις. Υπενθυμίζεται πως μετά τον σάλο που προκάλεσε το μέτρο, την πλήρη ευθύνη του οποίου ανέλαβε προσωπικά η Μελόνι, και την ελεύθερη πτώση του χρηματιστηρίου, η κυβέρνηση αναγκάστηκε να κάνει βήματα πίσω, διευκρινίζοντας ότι ο έκτακτος φόρος δεν θα υπερβαίνει το 0,1% των συνολικών assets του κάθε ιδρύματος. Η διορθωτική αυτή κίνηση σταθεροποίησε και πάλι την αγορά, όμως το θέμα δεν έχει λήξει, τουλάχιστον όχι πολιτικά.

Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Il Messagero», ο Αντόνιο Ταγιάνι ξεκαθάρισε ότι το κόμμα του, ήτοι το κόμμα που δημιούργησε ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι, δεν είναι ευχαριστημένο με την τροποποίηση του μέτρου και θέλει επιπλέον παρεμβάσεις, κυρίως σε σχέση με τις μικρές τράπεζες. Συγκεκριμένα, υποστήριξε ότι θέλει οι μικρές τράπεζες που δεν βρίσκονται υπό την εποπτεία της ΕΚΤ να εξαιρεθούν από τον φόρο. «Το βασικό μας αίτημα είναι οι τράπεζες που δεν βρίσκονται υπό την [εποπτεία] της ΕΚΤ να εξαιρεθούν από τον φόρο». Η προσπάθεια του Ταγιάνι να αποστασιοποιηθεί από την εισφορά έρχεται μετά τη δήλωση της Μελόνι στο αν αναλαμβάνει «την πλήρη ευθύνη» για τον φόρο, ο οποίος θα εφαρμοστεί στα καθαρά έσοδα από τόκους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!