Γ.Δ.
1407.03 -0,97%
ACAG
-0,34%
5.8
CENER
-0,41%
9.8
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,35%
8.5
NOVAL
+0,02%
2.72
OPTIMA
-1,16%
11.9
TITC
-0,69%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+4,30%
1.406
ΑΒΕ
-0,45%
0.442
ΑΔΜΗΕ
+1,82%
2.235
ΑΚΡΙΤ
-6,41%
0.73
ΑΛΜΥ
-1,48%
2.66
ΑΛΦΑ
-1,95%
1.56
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-2,51%
11.26
ΑΣΚΟ
-0,67%
2.95
ΑΣΤΑΚ
+1,22%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.48
ΑΤΤ
-0,45%
11
ΑΤΤΙΚΑ
-0,41%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-2,72%
5.73
ΒΙΟΚΑ
+0,81%
2.48
ΒΙΟΣΚ
+0,78%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
-1,01%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,61%
16.4
ΔΑΑ
-1,68%
7.716
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-0,18%
11.18
ΔΟΜΙΚ
+0,92%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,30%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.48
ΕΕΕ
-1,38%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-0,24%
4.2
ΕΛΒΕ
-1,96%
5
ΕΛΙΝ
+2,28%
2.24
ΕΛΛ
+0,38%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,20%
2.49
ΕΛΠΕ
+0,26%
7.84
ΕΛΣΤΡ
+0,96%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+1,07%
1.696
ΕΛΧΑ
-1,90%
1.86
ΕΝΤΕΡ
+0,51%
7.95
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,56%
1.26
ΕΤΕ
-3,10%
7.698
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.08
ΕΥΔΑΠ
-1,64%
5.41
ΕΥΡΩΒ
-1,29%
2.07
ΕΧΑΕ
-1,12%
4.845
ΙΑΤΡ
-0,97%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,55%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,79%
5.04
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.75
ΙΝΛΟΤ
-1,02%
1.162
ΙΝΤΕΚ
-1,08%
5.52
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,83%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-0,82%
1.215
ΙΝΤΚΑ
-3,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
+2,63%
1.365
ΚΕΠΕΝ
-9,00%
1.82
ΚΛΜ
+1,90%
1.61
ΚΟΡΔΕ
+0,42%
0.476
ΚΟΥΑΛ
+0,16%
1.23
ΚΟΥΕΣ
-0,57%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,75%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+0,90%
1.12
ΛΑΒΙ
0,00%
0.862
ΛΑΜΔΑ
-0,15%
6.74
ΛΑΜΨΑ
-1,64%
36
ΛΑΝΑΚ
+2,22%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,69%
0.812
ΜΕΒΑ
+1,29%
3.92
ΜΕΝΤΙ
-4,26%
2.7
ΜΕΡΚΟ
-8,11%
40.8
ΜΙΓ
+0,28%
3.62
ΜΙΝ
+14,78%
0.66
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,86%
23.06
ΜΟΝΤΑ
+1,31%
3.1
ΜΟΤΟ
-2,70%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,15%
26.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.43
ΜΠΡΙΚ
-2,12%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,28%
35.46
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+2,20%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
-1,91%
20.5
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
+1,22%
2.48
ΟΠΑΠ
-0,47%
14.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,53%
0.902
ΟΤΕ
+0,37%
13.56
ΟΤΟΕΛ
-0,35%
11.4
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
-2,01%
3.518
ΠΕΤΡΟ
+1,49%
8.18
ΠΛΑΘ
-0,26%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
-0,18%
1.122
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
-1,41%
4.535
ΡΕΒΟΙΛ
+7,53%
2
ΣΑΡ
+2,00%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,74%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+4,71%
1.555
ΣΠΕΙΣ
-0,91%
6.54
ΣΠΙ
+1,29%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.51
ΤΖΚΑ
+0,72%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+0,85%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,51%
3.87
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

Ρωσία: Έσοδα από εξαγωγές πετρελαίου με ελληνικά πλοία

Παρ’ ότι η Δύση έχει επιβάλει ανώτατο όριο στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου, τα έσοδα της Ρωσίας από αυτό συνεχίζουν να αυξάνονται και στη συνθήκη αυτή διαδραματίζουν νευραλγικό ρόλο τα ελληνικά δεξαμενόπλοια.

Όπως εξηγεί στο Γερμανικό Δημοσιογραφικό Δίκτυο (RND) ο Ρόμπιν Μπρουκς, επικεφαλής οικονομολόγος στο Ινστιτούτο Διεθνών Οικονομικών στην Ουάσιγκτον, «το ανώτατο όριο μπόρεσε πράγματι να μειώσει την τιμή του ρωσικού πετρελαίου, όμως η Ρωσία απλώς παρήγαγε περισσότερο πετρέλαιο, προκειμένου να αντισταθμίσει τη χαμηλότερη τιμή. Έτσι, το μέτρο απέτυχε και ο Πούτιν συνεχίζει να κερδίζει αδρά από τις πετρελαϊκές επιχειρήσεις. Επιπλέον, το ανώτατο όριο των 60 δολαρίων ήταν πολύ υψηλό, καθώς χώρες όπως η Ελλάδα, η Κύπρος και η Μάλτα είχαν αντιταχθεί σθεναρά σε ένα χαμηλότερο ανώτατο όριο τιμών και επικράτησαν».

Όσον αφορά τις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου προς την Ινδία, ο οικονομολόγος επισημαίνει πως «η Ινδία χρησιμοποιεί δυτικά δεξαμενόπλοια, κυρίως ελληνικών πλοιοκτητών, διατηρώντας το ανώτατο όριο τιμών και διασφαλίζοντας ότι ο Πούτιν θα λαμβάνει λιγότερα χρήματα για το πετρέλαιό του. […] Ωστόσο βλέπουμε όλο και περισσότερους Έλληνες πλοιοκτήτες να πωλούν τα πλοία τους στη Ρωσία ή σε περίπλοκα εταιρικά δίκτυα με ασαφή ιδιοκτησία και να αποσύρονται από τις ρωσικές δραστηριότητες. Στη Μαύρη Θάλασσα αυτό παρατηρείται πολύ καθαρά και αποτελεί μεγάλο πρόβλημα, διότι μονάχα εάν η Δύση διατηρήσει τον έλεγχο του στόλου των δεξαμενόπλοιων μπορεί να διασφαλίσει και την τήρηση του ανώτατου ορίου τιμών. Προσφάτως τα ελληνικά δεξαμενόπλοια μετέφεραν ακόμη το 45% του ρωσικού πετρελαίου στη Μαύρη Θάλασσα.

Πολλοί Έλληνες πωλούν τα δεξαμενόπλοια, επειδή πολλά εξ αυτών είναι ηλικίας 20 έως 25 ετών και θεωρείται πως ο κύκλος τους έχει κλείσει προ πολλού. Είναι σχεδόν αδύνατο να πάρει κανείς εγγυήσεις για αυτά τα παλιά πλοία. Έτσι για τους Έλληνες πρόκειται για μια ευπρόσδεκτη ευκαιρία να απαλλαγούν από τα παλιά δεξαμενόπλοια έναντι πολλών χρημάτων. Οι Ρώσοι, από την άλλη πλευρά, γνωρίζουν ότι εξαρτώνται από τα ελληνικά πλοία και είναι ευάλωτοι μέχρι τώρα. Εάν τα πλοία είναι δικά τους, δεν τους ενδιαφέρουν καθόλου τα ανώτατα όρια τιμών και οι κυρώσεις», καταλήγει ο οικονομολόγος Μπρουκς στο RND.

Πηγή: DW

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!