THEPOWERGAME
Σε μια πρωτοβουλία που στόχο έχει να ευαισθητοποιήσει ακόμα περισσότερο το καταναλωτικό κοινό για την κλιματική αλλαγή και τις επιπτώσεις της παραγωγής – συσκευασίας τροφίμων στο περιβάλλον προχώρησε αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη Γερμανία. Όπως μετέδωσε το Reuters, οι καταναλωτές στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ Penny καλούνται αυτήν την εβδομάδα να πληρώνουν επιπλέον χρήματα για ορισμένα τρόφιμα και προϊόντα από τα ράφια και τους πάγκους, προκειμένου να καλύψουν το «πραγματικό τους κόστος» στο περιβάλλον.
Η πρωτοβουλία ολοκληρώνεται την Κυριακή και πραγματοποιείται στα 2.150 καταστήματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Το περιβαλλοντικό κόστος, που καλούνται να πληρώσουν οι καταναλωτές, αφορά 9 προϊόντα: από γιαούρτι μέχρι λουκάνικα και vegan σνίτσελ. Π.χ. το κόστος για 300 γρ. τυρί ανεβαίνει στα 4,84 ευρώ (από 2,49 ευρώ μέχρι πρότινος).
«Πρέπει να μεταφέρουμε το άβολο μήνυμα ότι οι τιμές των τροφίμων μας δεν αντιστοιχούν στα επακόλουθα κόστη για το περιβάλλον και την κοινωνία» ανέφερε με νόημα ο Στέφαν Γκέργκενς, στέλεχος της γερμανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ, Penny.
Τα φθηνά τρόφιμα κοστίζουν στο περιβάλλον
Το 2022 οι Γερμανοί δαπάνησαν μόλις το 11,1% του προϋπολογισμού τους για την αγορά τροφίμων, την ώρα που ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 15,9%, ενώ στην Ισπανία το ποσοστό ανεβαίνει στο 20,6%.
Ωστόσο, τα φθηνά τρόφιμα, τα οποία συχνά παράγονται σε βιομηχανική κλίμακα, έχουν υψηλό περιβαλλοντικό κόστος. Η γερμανική γεωργία παρήγαγε πέρυσι 55,5 εκατομμύρια τόνους αερίων του θερμοκηπίου, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 7,4% των συνολικών εκπομπών της ευρωπαϊκής χώρας.
Στην ανακοίνωσή της η Penny γνωστοποιεί ότι τα επιπλέον κέρδη από τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία θα δοθούν ως δωρεά σε προγράμματα βιώσιμης γεωργίας. Στελέχη της αλυσίδας σούπερ μάρκετ στη Γερμανία θεωρούν ότι οι πωλήσεις στα 9 προϊόντα με το περιβαλλοντικό κόστος θα είναι μειωμένες, καθώς ήδη οι Γερμανοί βρίσκονται αντιμέτωποι με την ακρίβεια ελέω υψηλού πληθωρισμού.
Η κλιματική αλλαγή θα αυξήσει τις τιμές των τροφίμων
Λαμβάνοντας υπόψιν τόσο τις διαστάσεις που παίρνει η κλιματική αλλαγή όσο και τις ολοένα και μεγαλύτερες επιπτώσεις της στη γεωργία, το κόστος των τροφίμων αναμένεται να αυξηθεί και άλλο τα επόμενα χρόνια, γι’ αυτό και οι καταναλωτές είναι σημαντικό να αντιληφθούν άμεσα τις συνέπειες των διατροφικών τους επιλογών στο περιβάλλον, σημειώνουν ακόμη στελέχη της αλυσίδας Penny.
Τον Μάρτιο, σύμφωνα με περιβαλλοντική έρευνα που δόθηκε στη δημοσιότητα, οι ακραίες καιρικές συνθήκες μπορεί να κοστίσουν στη Γερμανία έως και 900 δισ. ευρώ μέχρι το 2050.