THEPOWERGAME
Οι πωλήσεις του κορυφαίου παγκοσμίως ομίλου πολυτελών ειδών LVMH αυξήθηκαν κατά 17% το δεύτερο τρίμηνο, με την απότομη ανάκαμψη στην Κίνα να συμβάλλει στην αντιστάθμιση της πτώσης στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου ο πληθωρισμός και η οικονομική αναταραχή έχουν πλήξει τη ζήτηση για προϊόντα υψηλής ποιότητας.
Η γαλλική εταιρεία, στα 75 εμπορικά σήματα της οποίας περιλαμβάνονται οι εταιρείες μόδας Louis Vuitton και Dior, καθώς και το κονιάκ Hennessy και το αμερικανικό κοσμηματοπωλείο Tiffany, ανακοίνωσε την Τρίτη ότι πραγματοποίησε πωλήσεις 21,2 δισεκατομμυρίων ευρώ (23,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων) τους τρεις μήνες έως τα τέλη Ιουνίου.
Η αύξηση 17% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες ήταν λίγο καλύτερη από τις προσδοκίες των αναλυτών για αύξηση 16%, σύμφωνα με τη συναίνεση της Visible Alpha.
Ο τομέας δερμάτινων ειδών της LVMH, στον οποίο ανήκουν οι Vuitton και Dior, αύξησε τα έσοδα κατά 21%, επίσης λίγο πάνω από την αναμενόμενη αύξηση 20%.
Η οριακή υπεροχή για μια εταιρεία που συνήθως παρέχει αποτελέσματα πάνω από τις προσδοκίες και θεωρείται καμπανάκι για τον κλάδο της πολυτέλειας, οδήγησε ορισμένους αναλυτές να πουν ότι ο κλάδος κινείται προς μια πιο σταθερή πορεία μετά από χρόνια αστρικής ανάπτυξης, καθώς η καταναλωτική ζήτηση ομαλοποιείται μετά τη μετα-πανδημική ευφορία.
Ο επικεφαλής του οικονομικού τμήματος Jean-Jacques Guiony δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι ήταν “πολύ ικανοποιημένος” με την ανάκαμψη στην Κίνα, η οποία αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος των ασιατικών πωλήσεων. Η περιοχή – εξαιρουμένης της Ιαπωνίας – σημείωσε αύξηση 34% σε σύγκριση με πέρυσι, όταν οι αυστηροί περιορισμοί COVID-19 έπληξαν τις πωλήσεις και άδειασαν τα καταστήματα στην Κίνα.
Ωστόσο, απέφυγε να δώσει μια προοπτική για το υπόλοιπο του έτους.
Ο ρυθμός της κινεζικής ανάκαμψης και οι μελλοντικές προοπτικές ανάπτυξης έχουν γίνει ένα σημαντικό σημείο συζήτησης μεταξύ των επενδυτών μετά τα ισχνά οικονομικά στοιχεία και τα επιφυλακτικά σχόλια της ιδιοκτήτριας της Cartier, Richemont, που επιβάρυναν τις μετοχές πολυτελείας την περασμένη εβδομάδα.
«Η παγκόσμια διάθεση δεν είναι αυτή της αγοράς εκδίκησης όπως είδαμε το 2021 και το 2022, οπότε μιλάμε περισσότερο για ομαλοποίηση παρά για οτιδήποτε άλλο», δήλωσε ο Guiony.
«Δεν έχουμε ορατότητα, δεν είμαστε απαισιόδοξοι και δεν έχουμε λόγο να είμαστε στην Κίνα. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, βλέπουμε ότι δεν είναι τόσο καλά όσο ήταν», πρόσθεσε. Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 1% κατά τη διάρκεια της περιόδου, με τις αδύναμες πωλήσεις κονιάκ να συμπαρασύρουν το τμήμα κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών.
Η μείωση της ζήτησης για προϊόντα εισαγωγικού επιπέδου στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχει παρατηρηθεί στην Κίνα, δήλωσε ο Guiony. Η υψηλή ανεργία των νέων στην Κίνα, όπου ο μέσος όρος ηλικίας των καταναλωτών είναι τα 28 έτη, νεότερος από ό,τι σε άλλα μέρη του κόσμου, αποτέλεσε ιδιαίτερη πηγή ανησυχίας για τη βιομηχανία.