THEPOWERGAME
Τις ευχαριστίες του σε όλους όσοι προσφέρθηκαν να συνδράμουν στις προσπάθειες αποκόλλησης «Ever Given» από την παλαιά Διώρυγα του Σουέζ μετέφερε ο πρόεδρος της Αρχής, Οσάμα Ραμπία, κατά τη διάρκεια μεγάλης συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε πριν λίγο.
Αφού εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του στις ΗΠΑ, την Κίνα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Ελλάδα, έριξε φως στις συνθήκες του ατυχήματος αλλά και στην πολιτική αποζημιώσεων όσων φορτηγών πλοίων έχουν εγκλωβιστεί στον κόλπο.
Ναι μεν στο πρόβλημα συνέβαλε η αμμοθύελλα αλλά κανείς δεν αποκλείει ένα πιθανό «τεχνικό πρόβλημα» ή «τεχνικό λάθος».
Ο Οσάμα Ραμπία, ο οποίος τόνισε ότι το θέμα παρακολουθεί από πολύ κοντά ο Αιγύπτιος πρόεδρος Άμπντελ Φατάχ Αλ Σίσι, επεσήμανε ότι η προσάραξη του πλοίου έγινε στο 151ο χιλιόμετρο της Παλαιάς Διώρυγας του Σουέζ και όχι στο νέο Κανάλι της Διώρυγας, που εγκαινιάστηκε τον Αύγουστο του 2015.
«Εάν το 400 μέτρων μήκους και 59 μέτρων πλάτους πλοίο περνούσε από το νέο Κανάλι δε θα υπήρχε ατύχημα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ραμπία, επισημαίνοντας παράλληλα ότι ναι μεν στο πρόβλημα συνέβαλε η αμμοθύελλα αλλά μίλησε και για ένα πιθανό «τεχνικό πρόβλημα» ή «τεχνικό λάθος».
Γι’ αυτό, όπως τόνισε, συνεχίζονται όλες οι προσπάθειες αποκόλλησης του πλοίου αλλά την ίδια στιγμή ξεκινάει και μία έρευνα για τα αίτια του προβλήματος.
Άλλωστε, όπως επεσήμανε πριν από το «Ever Given» είχαν περάσει άλλα δώδεκα πλοία χωρίς να υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα.
Την ίδια στιγμή, ο κ. Ραμπία έκανε λόγο για μία μορφή αποζημιώσεων για τα 321 πλοία που έχουν εγκλωβιστεί στη Διώρυγα του Σουέζ, από την οποία αξίζει να σημειωθεί ότι περνάει το 12% του παγκόσμιου εμπορίου και αποτελεί μία από τις βασικότερες πηγές ξένου συναλλάγματος για την Αίγυπτο, η οποία αποκομίζει 5,6 δισ δολάρια το χρόνο από τη διέλευση των πλοίων.