Γ.Δ.
1467.83 +0,27%
ACAG
-1,37%
5.76
CENER
-0,31%
9.59
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,22%
9.11
NOVAL
-1,45%
2.725
OPTIMA
+1,64%
12.4
TITC
+0,79%
31.8
ΑΑΑΚ
+8,41%
5.8
ΑΒΑΞ
+0,42%
1.434
ΑΒΕ
+0,63%
0.479
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,06%
0.935
ΑΛΜΥ
+0,33%
3.03
ΑΛΦΑ
-1,75%
1.6515
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.6
ΑΡΑΙΓ
+1,14%
11.57
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+7,80%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.66
ΑΤΤ
+0,67%
9.08
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.62
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,51%
5.95
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
+0,35%
1.42
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-0,84%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,34%
17.7
ΔΑΑ
+1,54%
7.91
ΔΑΙΟΣ
+7,84%
3.3
ΔΕΗ
+1,48%
11.67
ΔΟΜΙΚ
+1,07%
3.765
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,93%
0.324
ΕΒΡΟΦ
+1,86%
1.64
ΕΕΕ
+0,66%
33.52
ΕΚΤΕΡ
-0,91%
2.19
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
0,00%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.065
ΕΛΠΕ
-0,47%
7.365
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,27%
1.76
ΕΛΧΑ
+0,11%
1.834
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.295
ΕΤΕ
-0,64%
8.378
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.71
ΕΥΡΩΒ
-0,44%
2.041
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,48%
1.75
ΙΚΤΙΝ
-0,25%
0.404
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,30%
4.98
ΙΝΛΙΦ
-1,56%
5.04
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,51%
5.88
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,60%
1.23
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,68%
1.47
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+1,84%
1.216
ΚΟΥΕΣ
+0,94%
5.39
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,33%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
+1,14%
0.889
ΛΑΜΔΑ
+0,83%
7.33
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-1,50%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+2,25%
2.73
ΜΕΡΚΟ
-9,29%
41
ΜΙΓ
-1,36%
3.625
ΜΙΝ
+0,84%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,09%
23.16
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,82%
2.79
ΜΟΥΖΚ
+3,70%
0.7
ΜΠΕΛΑ
+1,21%
25.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,60%
36.78
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,70%
0.936
ΞΥΛΚ
-1,05%
0.282
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+0,79%
2.56
ΟΠΑΠ
+0,38%
15.93
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
-0,14%
14.7
ΟΤΟΕΛ
+0,34%
11.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
+0,42%
2.38
ΠΕΙΡ
-0,13%
3.796
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.7
ΠΛΑΘ
-0,12%
4.195
ΠΛΑΚΡ
+1,33%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,77%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,50%
2.03
ΣΑΡ
0,00%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.68
ΣΠΙ
+3,88%
0.696
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.25
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.226
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Οι ευχαριστίες της Αιγύπτου και η δέσμευση αποζημίωσης στα 321 εγκλωβισμένα πλοία στο Σουέζ

Τις ευχαριστίες του σε όλους όσοι προσφέρθηκαν να συνδράμουν στις προσπάθειες αποκόλλησης «Ever Given» από την παλαιά Διώρυγα του Σουέζ μετέφερε ο πρόεδρος της Αρχής, Οσάμα Ραμπία, κατά τη διάρκεια μεγάλης συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε πριν λίγο.

Αφού εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του στις ΗΠΑ, την Κίνα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Ελλάδα, έριξε φως στις συνθήκες του ατυχήματος αλλά και στην πολιτική αποζημιώσεων όσων φορτηγών πλοίων έχουν εγκλωβιστεί στον κόλπο.

Ναι μεν στο πρόβλημα συνέβαλε η αμμοθύελλα αλλά κανείς δεν αποκλείει ένα πιθανό «τεχνικό πρόβλημα» ή «τεχνικό λάθος».

Ο Οσάμα Ραμπία, ο οποίος τόνισε ότι το θέμα παρακολουθεί από πολύ κοντά ο Αιγύπτιος πρόεδρος Άμπντελ Φατάχ Αλ Σίσι, επεσήμανε ότι η προσάραξη του πλοίου έγινε στο 151ο χιλιόμετρο της Παλαιάς Διώρυγας του Σουέζ και όχι στο νέο Κανάλι της Διώρυγας, που εγκαινιάστηκε τον Αύγουστο του 2015.

«Εάν το 400 μέτρων μήκους και 59 μέτρων πλάτους πλοίο περνούσε από το νέο Κανάλι δε θα υπήρχε ατύχημα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ραμπία, επισημαίνοντας παράλληλα ότι ναι μεν στο πρόβλημα συνέβαλε η αμμοθύελλα αλλά μίλησε και για ένα πιθανό «τεχνικό πρόβλημα» ή «τεχνικό λάθος».

Γι’ αυτό, όπως τόνισε, συνεχίζονται όλες οι προσπάθειες αποκόλλησης του πλοίου αλλά την ίδια στιγμή ξεκινάει και μία έρευνα για τα αίτια του προβλήματος.

Άλλωστε, όπως επεσήμανε πριν από το «Ever Given» είχαν περάσει άλλα δώδεκα πλοία χωρίς να υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα.

Την ίδια στιγμή, ο κ. Ραμπία έκανε λόγο για μία μορφή αποζημιώσεων για τα 321 πλοία που έχουν εγκλωβιστεί στη Διώρυγα του Σουέζ, από την οποία αξίζει να σημειωθεί ότι περνάει το 12% του παγκόσμιου εμπορίου και αποτελεί μία από τις βασικότερες πηγές ξένου συναλλάγματος για την Αίγυπτο, η οποία αποκομίζει 5,6 δισ δολάρια το χρόνο από τη διέλευση των πλοίων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!