THEPOWERGAME
Και ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) ενώνει δυνάμεις με τους κορυφαίους Οργανισμούς του ΟΗΕ, Εργασίας (ILO), Ναυσιπλοίας (IMO), Μετανάστευσης (IOM) και Υγείας (WHO) προκειμένου να ορίσουν τις κατά προτεραιότητα ομάδες εμβολιαζομένων κατά της COVID-19. Πληρώματα αεροσκαφών και πλοίων θα πρέπει να έχουν εμβολιαστεί πριν το πλήρες άνοιγμα των μεταφορών, με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) να προτείνει, να μην υιοθετηθεί από τις χώρες η απαίτηση Ψηφιακού Πράσινου Πιστοποιητικού ως προϋπόθεση εισόδου σε αυτές, μπλοκάροντας τη συμμετοχή τουριστών και εργαζομένων σε διεθνή ταξίδια.
Άπαντες συμφώνησαν με τις συστάσεις του ΠΟΥ τις οποίες χαρακτήρισαν «πρωταρχικής σημασίας για τη βέλτιστη λειτουργία των αερομεταφορών και, ως εκ τούτου, για τη μεταφορά τουριστών και εργαζομένων, παγκοσμίως, δεδομένης της επικείμενης έναρξης της τουριστικής περιόδου».
Σε κοινή τους δήλωση μάλιστα, τονίζεται ότι, προς το παρόν οι χώρες δεν πρέπει να υιοθετήσουν την απαίτηση απόδειξης εμβολιασμού για διεθνή ταξίδια ως προϋπόθεση εισόδου σε αυτές, δεδομένου ότι εξακολουθούν να παραμένουν άγνωστα τα στοιχεία σχετικά με την αποτελεσματικότητα των εμβολιασμών, ως προ τη μείωση της μετάδοσης του κορονοϊού, αλλά και επειδή η διαθεσιμότητα των εμβολίων παραμένει περιορισμένη, παγκοσμίως.
Επίσης, υπογραμμίζεται, ότι οι θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές είναι βασικές δραστηριότητες του παγκόσμιου εμπορίου και αποτελούν βασικό στοιχείο για την βιώσιμη κοινωνικοοικονομική ανάκαμψη, μετά την παγκόσμια υγειονομική κρίση, καταθέτοντας την αμέριστη υποστήριξή τους για την έγκαιρη ανάπτυξη ενός διεθνώς εναρμονισμένου πλαισίου για τα πιστοποιητικά εμβολιασμού και τη διευκόλυνση των ταξιδιών για ναυτικούς και αεροσκάφη.
Η εφαρμογή αυστηρών υγειονομικών κανόνων σε αυτούς τους εργαζόμενους, συμπεριλαμβανομένης της καραντίνας, έχει μπλοκάρει τη συνδεσιμότητα, αλλά και δεδομένης της λειτουργικής πλέον πολυπλοκότητας, σωρεύει δυσβάσταχτο κόστος για τη βιομηχανία των θαλάσσιων κι εναέριων μεταφορών.
Στη δήλωσή τους, οι Παγκόσμιοι Οργανισμοί Υγείας, Πολιτικής Αεροπορίας, Ναυσιπλοϊας, Εργασίας και Μετανάστευσης καλούν τις κυβερνήσεις να δώσουν προτεραιότητα σε ναυτικούς και πληρώματα αεροσκαφών, στα εθνικά προγράμματα εμβολιασμού COVID-19, μαζί με άλλους βασικούς εργαζόμενους, σύμφωνα με τον «οδηγό πορείας» του WHO SAGE για την ιεράρχηση της χρήσης των εμβολίων COVID-19.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ICAO, ο συνολικός αριθμός των επαγγελματιών αεροπορίας με άδεια, πριν από την πανδημία, συμπεριλαμβανομένων πιλότων, ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και τεχνικών συντήρησης με άδεια, ήταν 887.000. Επίσης, οι αερομεταφορείς εξυπηρέτησαν περίπου 5,7 δισεκατομμύρια επιβάτες το 2019, ενώ προ-πανδημίας ήλεγχαν το 35% της αξίας των εμπορευμάτων που διακινούνταν από όλα τα μέσα μεταφοράς.