THEPOWERGAME
Πτώση 25,4 μονάδων σημείωσε ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος της GfK για τη Γερμανία τον Ιούνιο φέτος (και βαδίζοντας προς τον Ιούλιο), έναντι -24,4 μονάδων στην τελική εκτίμηση για τον Μάιο.
Η καταγραφή ήταν χαμηλότερη των εκτιμήσεων των αναλυτών για -23 μονάδες.
Η πτώση οφείλεται κυρίως στην υποχώρηση των προσδοκιών για την πορεία της οικονομίας (στο 3,7 έναντι 12,3 τον Μάιο) και για την πορεία των εισοδημάτων (στις -10,6 από -8,2 μονάδες).
Όπως έδειξε η έρευνα, ο επίμονα υψηλός πληθωρισμός διαβρώνει σε σημαντικό βαθμό την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών, εμποδίζοντας την ιδιωτική κατανάλωση να πραγματοποιήσει θετική συμβολή στη γερμανική οικονομία.
Οριακή βελτίωση υπήρξε ωστόσο στη ροπή των καταναλωτών προς την πραγματοποίηση αγορών (στις -14,6 μονάδες από 16,1 τον περασμένο μήνα).