Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Κάρλος Γκοσν: Κατέθεσε αγωγή 1 δισ. κατά της Nissan

Ο Κάρλος Γκοσν κατέθεσε αγωγή ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων στον Λίβανο κατά της Nissan, δήλωσε δικαστική πηγή στο Reuters την Τρίτη, προσθέτοντας ότι η συνεδρίαση του δικαστηρίου θα πραγματοποιηθεί στις 18 Σεπτεμβρίου.

Ο Γκοσν, κάποτε ηγετική φυσιογνωμία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, συνελήφθη στην Ιαπωνία στα τέλη του 2018 και κατηγορήθηκε για οικονομική ατασθαλία. Ο ίδιος αρνήθηκε την κατηγορία και δήλωσε ότι η κράτησή του ήταν μέρος μιας συνωμοσίας στελεχών της Nissan για να εμποδίσουν μια συγχώνευση.

Το πρώην στέλεχος της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος σφυρηλάτησε τη συμμαχία της Nissan για την παραγωγή αυτοκινήτων με τη Renault SA και τη Mitsubishi Motors Corp., κατέθεσε τις αξιώσεις του στον εισαγγελέα στο Κακουργιοδικείο του Λιβάνου, όπου ζει μετά τη δραματική απόδρασή του από την Ιαπωνία στα τέλη του 2019 για να αποφύγει τη δίκη. Η αγωγή, την οποία είδε το Bloomberg News, υποβλήθηκε στις 18 Μαΐου και μεταφράστηκε στα αγγλικά από τα αραβικά.

Η σύλληψη του Γκοσν, 69 ετών, προκάλεσε σοκ στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και εξαπέλυσε αναταραχή εντός της Nissan, που συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Ο Γκοσν δεν έχει μασήσει τα λόγια του, επικρίνοντας τη Nissan και τις νομικές Αρχές της Ιαπωνίας για την απομάκρυνσή του από τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου. Εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ποινικές κατηγορίες στην Ιαπωνία, γι’ αυτό που οι εισαγγελείς περιγράφουν ως συνωμοσία για την υποεκτίμηση της αποζημίωσής του, καθώς και μια αστική αγωγή που κατέθεσε η Nissan σε δικαστήριο της Γιοκοχάμα ζητώντας χρηματική αποζημίωση.

«Οι σοβαρές και ευαίσθητες κατηγορίες εναντίον μου θα παραμείνουν στο μυαλό των ανθρώπων για χρόνια», υποστήριξε ο Γκοσν στην αγωγή, λέγοντας ότι θα υποφέρει από αυτές για το υπόλοιπο της ζωής του, «καθώς έχουν επίμονες και παρατεταμένες επιπτώσεις, ακόμη και αν βασίζονται σε απλές υποψίες».

Η αγωγή διεκδικεί 588 εκατομμύρια δολάρια σε χαμένες αποζημιώσεις και έξοδα, καθώς και 500 εκατομμύρια δολάρια σε τιμωρητικά μέτρα. Οι μέτοχοι της Nissan υπέστησαν επίσης απώλειες, αφού η εταιρεία σπατάλησε το πλεονέκτημα που είχε ως πρωτοπόρος σε σχέση με τα ηλεκτρικά οχήματα. Ο Γκοσν δεν είναι πλέον μέτοχος της ιαπωνικής εταιρείας.

Ο Γκοσν στάλθηκε από τη Renault το 1999 για να αλλάξει την πορεία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία αντιμετώπιζε προβλήματα πριν λάβει μια ένεση μετρητών από τη γαλλική εταιρεία. Αργότερα έγινε διευθύνων σύμβουλος και των δύο εταιρειών και πρόεδρος της συμμαχίας.

Η αγωγή εγείρει επίσης αξιώσεις κατά τουλάχιστον δώδεκα ατόμων, μεταξύ των οποίων:

– Hari Nada, έναν υπάλληλο της Nissan που θεωρείται ως ένας από τους βασικούς υποκινητές της συνωμοσίας για την απομάκρυνση του Γκοσν.

– Hidetoshi Imazu και Hitoshi Kawaguchi, δύο ανώτερα στελέχη της Nissan με πρώιμη εμπλοκή στις ενέργειες της Nissan κατά του Γκοσν.

– Toshiaki Onuma, διευθυντής.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!