Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Επικεφαλής Frontex για ναυάγιο: Έκκληση να αλλάξει η στρατηγική

Για την τραγωδία με το ναυάγιο της Πύλου γράφει ο γερμανικός Τύπος. Η εφημερίδα του Μονάχου Süddeutsche Zeitung φιλοξενεί συνέντευξη του επικεφαλής της Frontex, Χανς Λέιτενς, ο οποίος απευθύνει έκκληση να αλλάξει η στρατηγική στο μεταναστευτικό.

Ώρες μετά την τραγωδία στα ανοιχτά της Πύλου, η εφημερίδα του Μονάχου Süddeutsche Zeitung φιλοξενεί συνέντευξη του επικεφαλής της Frontex, Χανς Λέιτενς. Ερωτώμενος σχετικά με τα όσα συνέβησαν πριν το ναυάγιο, ο Λέιτενς διηγείται πως «ένα από τα αεροσκάφη μας είχε εντοπίσει το πλοίο με τους μετανάστες, είχε λάβει θερμικές εικόνες και έτσι συνειδητοποιήσαμε πως θα μπορούσε να υπάρχει μεγάλος αριθμός ανθρώπων κάτω από το κατάστρωμα. Για τον λόγο αυτό ενημερώσαμε τις ιταλικές εθνικές αρχές. Ωστόσο, η θάλασσα ήταν ακόμη ήρεμη και το σκάφος δεν κινδύνευε.

Κατά τη στιγμή του εντοπισμού, δεν υπήρχε ανησυχητική κατάσταση έκτακτης ανάγκης

Στη συνέχεια, η Guardia di Finanza βγήκε στην ανοιχτή θάλασσα, όμως αναγκάστηκε να γυρίσει πίσω λόγω κακοκαιρίας. Είναι τρομερό το γεγονός ότι είδαμε ένα πλοίο που βυθίστηκε λίγο αργότερα και ότι πέθαναν περισσότεροι από εκατό άνθρωποι. Δεν είμαστε ρομπότ, άνθρωποι είμαστε. Όλοι μας αναρωτιόμαστε: Μήπως μας διέφυγε κάτι, που υποδήλωνε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης; Κοιτάξαμε τις εικόνες ξανά και ξανά και καταλήξαμε στο ίδιο συμπέρασμα: κατά τη στιγμή του εντοπισμού, δεν υπήρχε ανησυχητική κατάσταση έκτακτης ανάγκης».

Ο Λέιτενς δήλωσε ακόμη πως «μπορώ να καταλάβω τις (εθνικές) αρχές που θέλουν να βάλουν τάξη στο χάος. Όταν, για παράδειγμα, μία ΜΚΟ έρχεται και μας λέει «Έχουμε ένα σκάφος, θέλουμε να βοηθήσουμε», αυτό είναι κατ’ αρχήν θετικό. Αλλά μια τέτοια δράση χρειάζεται συντονισμό. Ως εκ τούτου, υπάρχουν τα διασωστικά κέντρα, τα οποία στέλνουν βάρκες στα ανοιχτά και φροντίζουν να μην κατευθυνθούν όλοι στην ίδια βάρκα».

Στόχος η εκ των προτέρων αποτροπή

«Εγώ απευθύνω έκκληση για μία διαφορετική στρατηγική», τονίζει ο επικεφαλής της Frontex. «Nα αποτρέψουμε όλους αυτούς τους ανθρώπους από το να πραγματοποιήσουν ένα τόσο επικίνδυνο ταξίδι. Περισσότερη πρόληψη και όχι μεγαλύτερη ενίσχυση των δυνατοτήτων διάσωσης. Δεν πρέπει να περιμένουμε απλώς να έρθουν τα πλοία, πρέπει να κάνουμε περισσότερα για να αποτρέψουμε την αναχώρησή τους. Πρέπει να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να ζήσουν αξιοπρεπώς στις χώρες καταγωγής τους και να επενδύσουμε ακόμη περισσότερο στις συνθήκες διαβίωσης τους».

Τέλος, για τη συμφωνία στην οποία κατέληξαν οι υπουργοί Εσωτερικών της Ε.Ε. στο Λουξεμβούργο, ο επικεφαλής της Frontex εκτιμά πως πρόκειται για «ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός», τονίζοντας όμως ότι για να λάβει αυτός ο συμβιβασμός σάρκα και οστά θα χρειαστεί πολλή προσπάθεια.

Άκρως θλιβερό γεγονός

Από την πλευρά του, το περιοδικό Spiegel δημοσιεύει ότι «ο ομοσπονδιακός καγκελάριος Όλαφ Σολτς (SPD) φάνηκε συγκλονισμένος για τον αριθμό των θυμάτων. «Πρόκειται για ένα άκρως θλιβερό γεγονός και μας καλεί όλους για άλλη μια φορά να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διασφαλίσουμε ότι οι άνθρωποι δεν θα επιλέξουν αυτές τις επικίνδυνες οδούς διαφυγής», δήλωσε ο Σολτς. Ο ίδιος θα ήθελε να δει μια λύση με τη βοήθεια ενός κοινού και αλληλέγγυου «συστήματος αντιμετώπισης» της μετανάστευσης στην Ευρώπη.

Η ομοσπονδιακή υπουργός Εσωτερικών Νάνσι Φέζερ (SPD) πήρε επίσης θέση επί του ζητήματος: «Δεν πρέπει να μουδιάσουμε μπροστά σε αυτό το γεγονός, αλλά να συνεχίσουμε επίμονα να εργαζόμαστε για τη δημιουργία νόμιμων διαύλων μετανάστευσης και τη σύναψη μεταναστευτικών συμφωνιών που σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα και το κράτος δικαίου», δήλωσε. Εάν οι άνθρωποι έρχονταν στη Γερμανία με σαφή κριτήρια, αυτό θα κατέστρεφε και το επιχειρηματικό μοντέλο των λαθρεμπόρων».

6.500 δολάρια ανά κεφάλι

Τέλος, ο ρεπόρτερ του Γερμανικού Δημοσιογραφικού Δικτύου (RND) στην Ελλάδα, Γκερντ Χέλερ, αναφέρει ότι «οι δυνάμεις του Λιμενικού στην Καλαμάτα συνεχίζουν την ανάκριση έξι εκ των διασωθέντων, οι οποίοι θεωρούνται ύποπτοι ότι οργάνωσαν τη διέλευση. Επιζώντες μετανάστες είπαν στους διασώστες ότι οι διακινητές είχαν εισπράξει 6.500 δολάρια ανά κεφάλι για το προγραμματισμένο πέρασμα από το Τομπρούκ της Λιβύης στην Ιταλία. Με 750 επιβάτες, το ταξίδι με το ετοιμόρροπο και εντελώς υπερφορτωμένο αλιευτικό σκάφος θα απέφερε στους λαθρεμπόρους σχεδόν πέντε εκατομμύρια δολάρια».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!