Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Επικεφαλής Frontex για ναυάγιο: Έκκληση να αλλάξει η στρατηγική

Για την τραγωδία με το ναυάγιο της Πύλου γράφει ο γερμανικός Τύπος. Η εφημερίδα του Μονάχου Süddeutsche Zeitung φιλοξενεί συνέντευξη του επικεφαλής της Frontex, Χανς Λέιτενς, ο οποίος απευθύνει έκκληση να αλλάξει η στρατηγική στο μεταναστευτικό.

Ώρες μετά την τραγωδία στα ανοιχτά της Πύλου, η εφημερίδα του Μονάχου Süddeutsche Zeitung φιλοξενεί συνέντευξη του επικεφαλής της Frontex, Χανς Λέιτενς. Ερωτώμενος σχετικά με τα όσα συνέβησαν πριν το ναυάγιο, ο Λέιτενς διηγείται πως «ένα από τα αεροσκάφη μας είχε εντοπίσει το πλοίο με τους μετανάστες, είχε λάβει θερμικές εικόνες και έτσι συνειδητοποιήσαμε πως θα μπορούσε να υπάρχει μεγάλος αριθμός ανθρώπων κάτω από το κατάστρωμα. Για τον λόγο αυτό ενημερώσαμε τις ιταλικές εθνικές αρχές. Ωστόσο, η θάλασσα ήταν ακόμη ήρεμη και το σκάφος δεν κινδύνευε.

Κατά τη στιγμή του εντοπισμού, δεν υπήρχε ανησυχητική κατάσταση έκτακτης ανάγκης

Στη συνέχεια, η Guardia di Finanza βγήκε στην ανοιχτή θάλασσα, όμως αναγκάστηκε να γυρίσει πίσω λόγω κακοκαιρίας. Είναι τρομερό το γεγονός ότι είδαμε ένα πλοίο που βυθίστηκε λίγο αργότερα και ότι πέθαναν περισσότεροι από εκατό άνθρωποι. Δεν είμαστε ρομπότ, άνθρωποι είμαστε. Όλοι μας αναρωτιόμαστε: Μήπως μας διέφυγε κάτι, που υποδήλωνε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης; Κοιτάξαμε τις εικόνες ξανά και ξανά και καταλήξαμε στο ίδιο συμπέρασμα: κατά τη στιγμή του εντοπισμού, δεν υπήρχε ανησυχητική κατάσταση έκτακτης ανάγκης».

Ο Λέιτενς δήλωσε ακόμη πως «μπορώ να καταλάβω τις (εθνικές) αρχές που θέλουν να βάλουν τάξη στο χάος. Όταν, για παράδειγμα, μία ΜΚΟ έρχεται και μας λέει «Έχουμε ένα σκάφος, θέλουμε να βοηθήσουμε», αυτό είναι κατ’ αρχήν θετικό. Αλλά μια τέτοια δράση χρειάζεται συντονισμό. Ως εκ τούτου, υπάρχουν τα διασωστικά κέντρα, τα οποία στέλνουν βάρκες στα ανοιχτά και φροντίζουν να μην κατευθυνθούν όλοι στην ίδια βάρκα».

Στόχος η εκ των προτέρων αποτροπή

«Εγώ απευθύνω έκκληση για μία διαφορετική στρατηγική», τονίζει ο επικεφαλής της Frontex. «Nα αποτρέψουμε όλους αυτούς τους ανθρώπους από το να πραγματοποιήσουν ένα τόσο επικίνδυνο ταξίδι. Περισσότερη πρόληψη και όχι μεγαλύτερη ενίσχυση των δυνατοτήτων διάσωσης. Δεν πρέπει να περιμένουμε απλώς να έρθουν τα πλοία, πρέπει να κάνουμε περισσότερα για να αποτρέψουμε την αναχώρησή τους. Πρέπει να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να ζήσουν αξιοπρεπώς στις χώρες καταγωγής τους και να επενδύσουμε ακόμη περισσότερο στις συνθήκες διαβίωσης τους».

Τέλος, για τη συμφωνία στην οποία κατέληξαν οι υπουργοί Εσωτερικών της Ε.Ε. στο Λουξεμβούργο, ο επικεφαλής της Frontex εκτιμά πως πρόκειται για «ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός», τονίζοντας όμως ότι για να λάβει αυτός ο συμβιβασμός σάρκα και οστά θα χρειαστεί πολλή προσπάθεια.

Άκρως θλιβερό γεγονός

Από την πλευρά του, το περιοδικό Spiegel δημοσιεύει ότι «ο ομοσπονδιακός καγκελάριος Όλαφ Σολτς (SPD) φάνηκε συγκλονισμένος για τον αριθμό των θυμάτων. «Πρόκειται για ένα άκρως θλιβερό γεγονός και μας καλεί όλους για άλλη μια φορά να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διασφαλίσουμε ότι οι άνθρωποι δεν θα επιλέξουν αυτές τις επικίνδυνες οδούς διαφυγής», δήλωσε ο Σολτς. Ο ίδιος θα ήθελε να δει μια λύση με τη βοήθεια ενός κοινού και αλληλέγγυου «συστήματος αντιμετώπισης» της μετανάστευσης στην Ευρώπη.

Η ομοσπονδιακή υπουργός Εσωτερικών Νάνσι Φέζερ (SPD) πήρε επίσης θέση επί του ζητήματος: «Δεν πρέπει να μουδιάσουμε μπροστά σε αυτό το γεγονός, αλλά να συνεχίσουμε επίμονα να εργαζόμαστε για τη δημιουργία νόμιμων διαύλων μετανάστευσης και τη σύναψη μεταναστευτικών συμφωνιών που σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα και το κράτος δικαίου», δήλωσε. Εάν οι άνθρωποι έρχονταν στη Γερμανία με σαφή κριτήρια, αυτό θα κατέστρεφε και το επιχειρηματικό μοντέλο των λαθρεμπόρων».

6.500 δολάρια ανά κεφάλι

Τέλος, ο ρεπόρτερ του Γερμανικού Δημοσιογραφικού Δικτύου (RND) στην Ελλάδα, Γκερντ Χέλερ, αναφέρει ότι «οι δυνάμεις του Λιμενικού στην Καλαμάτα συνεχίζουν την ανάκριση έξι εκ των διασωθέντων, οι οποίοι θεωρούνται ύποπτοι ότι οργάνωσαν τη διέλευση. Επιζώντες μετανάστες είπαν στους διασώστες ότι οι διακινητές είχαν εισπράξει 6.500 δολάρια ανά κεφάλι για το προγραμματισμένο πέρασμα από το Τομπρούκ της Λιβύης στην Ιταλία. Με 750 επιβάτες, το ταξίδι με το ετοιμόρροπο και εντελώς υπερφορτωμένο αλιευτικό σκάφος θα απέφερε στους λαθρεμπόρους σχεδόν πέντε εκατομμύρια δολάρια».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!