THEPOWERGAME
Ο επικεφαλής της Tesla Έλον Μασκ, βρίσκεται στην Κίνα, καθώς πραγματοποιεί το πρώτο του ταξίδι στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου εδώ και πάνω από τρία χρόνια. Οι επαφές του με Κινέζους αξιωματούχους.
Ό Έλον Μασκ έφτασε στο Πεκίνο την Τρίτη και αναμένεται επίσης να επισκεφθεί το τεράστιο εργοστάσιο παραγωγής της Tesla στη Σαγκάη.
Ο Μασκ συναντήθηκε με τον υπουργό Εξωτερικών της Κίνας Τσιν Γκανγκ μέσα σε λίγες ώρες από την άφιξή του στη χώρα, ενώ την Τετάρτη, συναντήθηκε με τον υπουργό βιομηχανίας της Κίνας Ζενγκ Γιακούν και συζήτησε την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων.
Όπως μεταδίδει το BBC, ο Μασκ αρνήθηκε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο σχετικά με τα σχέδιά του για το ταξίδι, όταν ρωτήθηκε από δημοσιογράφους κατά την αναχώρησή του από ένα ξενοδοχείο στο Πεκίνο την Τετάρτη.
Σε ανακοίνωσή του την Τρίτη, το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας δήλωσε ότι ο κ. Μασκ ήταν πρόθυμος να επεκτείνει τις δραστηριότητές της αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα, η οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά της Tesla μετά τις ΗΠΑ.
Το υπουργείο πρόσθεσε ότι κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο κ. Μασκ περιέγραψε τις οικονομίες των ΗΠΑ και της Κίνας ως «σιαμαία δίδυμα».
Ο κ. Μασκ ήταν επίσης εξαιρετικά ήσυχος στο Twitter, το οποίο του ανήκει και στο οποίο έχει περισσότερους από 141 εκατομμύρια followers.
Είναι γνωστό ότι τουιτάρει πολλές φορές την ημέρα, αλλά μέχρι το μεσημέρι της Τετάρτης δεν είχε αναρτήσει τίποτα από τότε που έφτασε στη χώρα το απόγευμα της Τρίτης.
Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης είναι απαγορευμένη στην Κίνα, αλλά η πρόσβαση σε αυτήν είναι δυνατή μέσω VPN, δηλαδή εικονικών ιδιωτικών δικτύων.
Και οι επικεφαλής των JP Morgan και Apple στην Κίνα
Ο κ. Μασκ είναι το τελευταίο υψηλόβαθμο στέλεχος των ΗΠΑ που πραγματοποιεί ταξίδι στην Κίνα. Ο διευθύνων σύμβουλος της JP Morgan Τζέιμς Ντάιμον βρίσκεται επίσης στην Κίνα αυτή την εβδομάδα, ενώ ο επικεφαλής της Apple Τιμ Κουκ επισκέφθηκε τη χώρα τον Μάρτιο.
Ωστόσο, καθώς αυξάνονται οι εντάσεις μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου, η Tesla βρίσκεται σε δύσκολη θέση, δήλωσε ο Dan Ives από την επενδυτική εταιρεία Wedbush Securities.
«Το να παίζει ωραία στο sandbox του Πεκίνου είναι κάτι στο οποίο η Wall Street εστιάζει με λέιζερ, για να διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρξουν διαταραχές στην επέκταση της Tesla εντός της Κίνας για τα επόμενα χρόνια», πρόσθεσε ο κ. Ives.
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο του 2019, η Tesla ξεκίνησε την κατασκευή του λεγόμενου εργοστασίου gigafactory στη Σαγκάη, το οποίο ήταν το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής της εταιρείας εκτός των ΗΠΑ.
Αργότερα το ίδιο έτος, παρέδωσε τα πρώτα αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο για την αμερικανική εταιρεία.
Ωστόσο, τα lockdown λόγω του Covid σε ολόκληρη τη χώρα, συμπεριλαμβανομένου του χρηματοπιστωτικού, κατασκευαστικού και ναυτιλιακού κόμβου της Σαγκάης, κατέστησαν όλο και πιο δύσκολη τη λειτουργία των κατασκευαστών.
Πέρυσι, ο κ. Μασκ δήλωσε ότι το κλείσιμο της Σαγκάης από τον κοροναϊό ήταν «πολύ, πολύ δύσκολο» για την Tesla, η οποία φέρεται να σταμάτησε το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της στο γιγαντιαίο εργοστάσιό της για αρκετές εβδομάδες.
Έκτοτε οι εργασίες στο εργοστάσιο, το οποίο παρήγαγε το εκατομμυριοστό αυτοκίνητό του τον Αύγουστο, σύμφωνα με τον κ. Μασκ, συνεχίστηκαν. Αυτό αντιστοιχούσε στο ένα τρίτο της παγκόσμιας παραγωγής της Tesla.
Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία δήλωσε ότι σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα νέο εργοστάσιο στην Κίνα για να κατασκευάσει τις μπαταρίες «Megapack» μεγάλης κλίμακας.
Η Κίνα έχει γίνει επίσης η μεγαλύτερη αγορά για το ηλεκτρικό όχημα μαζικής αγοράς Model Y της Tesla, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς JATO.
Περισσότερα από 94.000 οχήματα Model Y πωλήθηκαν στην Κίνα τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους, γεγονός που την έφερε μπροστά από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO.
Τα τελευταία χρόνια, το προβάδισμα της Tesla στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων έχει αμφισβητηθεί από τον αυξημένο ανταγωνισμό από γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η Ford και η General Motors, καθώς και από νεότερους εισερχόμενους στην αγορά, όπως η κινεζική BYD και η Nio.
Ο κ. Μασκ – ο οποίος αγόρασε πέρυσι το Twitter έναντι 44 δισ. δολαρίων (35,5 δισ. στερλινών) – δέχεται πιέσεις να βρει κάποιον άλλον να ηγηθεί της εταιρείας και να επικεντρωθεί στις άλλες επιχειρήσεις του, συμπεριλαμβανομένης της Tesla και της εταιρείας πυραύλων SpaceX.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, διόρισε τη Λίντα Γιακαρίνο, πρώην επικεφαλής του τμήματος διαφήμισης της NBCUniversal, ως νέα διευθύνουσα σύμβουλο της πλατφόρμας.
Η κ. Γιακαρίνο θα αντιμετωπίσει την πρόκληση να διευθύνει μια επιχείρηση που αγωνίζεται να είναι κερδοφόρα, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζει έντονο έλεγχο σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται την παραπληροφόρηση και τη ρητορική μίσους.
Το Twitter αξίζει σήμερα περίπου το ένα τρίτο της αξίας που πλήρωσε ο κ. Μασκ γι’ αυτό, σύμφωνα με την επενδυτική εταιρεία Fidelity, η οποία βοήθησε στη χρηματοδότηση της εξαγοράς της εταιρείας από τον ίδιο.