THEPOWERGAME
Για την Tesla, το Twitter και την τεχνητή νοημοσύνη μίλησε ο Έλον Μασκ σε συνέντευξή του στο CNBC, μετά την ετήσια συνέλευση των μετόχων της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο Όστιν του Τέξας.
Ο Έλον Μασκ ξεκαθάρισε ότι οι επόμενοι 12 μήνες θα είναι δύσκολοι για την Tesla από μακροοικονομικής πλευράς, καθώς τα αυξημένα επιτόκια της Fed πιέζουν τους προϋπολογισμούς των καταναλωτών, μειώνοντας τη ζήτηση για νέα αυτοκίνητα. Δεν απέκλεισε, όμως, να υπάρξει προσαρμογή των τιμών για την προσέλκυση καταναλωτών.
Παράλληλα, εμφανίστηκε απαισιόδοξος για την ταχύτητα μείωσης των επιτοκίων από τη Fed, θεωρώντας ότι η διαδικασία θα εξελιχθεί αργά. «Μπορείτε να σκεφτείτε την αύξηση του επιτοκίου της Fed ως ένα πεντάλ φρένου για την οικονομία… Κάνει πολλά πράγματα πιο ακριβά. Έτσι, εάν η πληρωμή του αυτοκινήτου ή η υποθήκη του σπιτιού σού απορροφά περισσότερο από τον μηνιαίο προϋπολογισμό, τότε έχεις λιγότερα χρήματα για να αγοράσεις άλλα πράγματα».
«Θα λέω αυτό που θέλω στο Twitter κι ας μου κοστίζει»
Μιλώντας για το Twitter, υπεραμύνθηκε της πολιτικής του για το «Community Notes», της λειτουργίας που επιτρέπει στους ίδιους τους χρήστες να αφήνουν σημειώσεις για «προσθήκη περιεχομένου» σε tweets τα οποία θεωρούνται παραπλανητικά ή χαρακτηρίζονται ως «fake news». Όπως είπε, η συγκεκριμένη λειτουργία έχει κοστίσει μέχρι στιγμής στο Twitter 40 εκατ. δολάρια, καθώς δύο μεγάλοι πελάτες μείωσαν τις δαπάνες τους, όταν διαφημίσεις τους έλαβαν σημειώσεις από χρήστες του Twitter για «ψευδείς – παραπλανητικές αναφορές». Ωστόσο, το «Community Notes» εντάσσεται στο όραμα του για «ακρίβεια» και «αλήθεια» στο Twitter, γι’ αυτό και παραμένει σε ισχύ.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης στο CNBC, ο Έλον Μασκ γνωστοποίησε ότι όταν ολοκλήρωσε την εξαγορά, το Twitter είχε ετήσιες αρνητικές ταμειακές εκροές ύψους 3 δισ. δολαρίων. Έκανε, μάλιστα, έναν παραλληλισμό με ένα αεροπλάνο που κατευθύνεται προς το έδαφος με το τιμόνι στο πιλοτήριο εκτός λειτουργίας και τους κινητήρες να έχουν πιάσει φωτιά.
Ο Έλον Μασκ υπερασπίστηκε επίσης δικά του tweets, τα οποία επικρίθηκαν σε μεγάλο βαθμό, ξεκαθαρίζοντας: «Θα πω αυτό που θέλω και αν η συνέπεια αυτού είναι να χάσω χρήματα, ας είναι».
«Η OpenAI έχει εγκαταλείψει τις μη κερδοσκοπικές ρίζες της»
Για την τεχνητή νοημοσύνη άφησε αιχμές κατά της OpenAI, της εταιρείας πίσω από το δημοφιλές ChatGPT, επισημαίνοντας ότι έχει αφήσει πλέον τις «μη κερδοσκοπικές ρίζες» της μετά την επενδυτική είσοδο της Microsoft. «Η OpenAΙ υπάρχει εξαιτίας μου», ξεκαθάρισε.
Ο Μασκ ήταν ένας από τους συνιδρυτές της OpenAI, που ξεκίνησε ως μη κερδοσκοπικός οργανισμός το 2015. Αποχώρησε από το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας το 2018. Στη συνέντευξή του στο CNBC ανέφερε ότι στήριξε την OpenAI ως μια «μη εμπορική εναλλακτική στην αυξανόμενη κυριαρχία της Google στην τεχνητή νοημοσύνη».
Στα μέσα Φεβρουαρίου ο CEO της Tesla είχε εκφράσει τον προβληματισμό του για τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης, χαρακτηρίζοντάς την έναν «από τους μεγαλύτερους κινδύνους για την ανθρωπότητα». Λίγο καιρό, αργότερα, πάντως, τον Απρίλιο γνωστοποίησε την πρόθεσή του να ιδρύσει startup τεχνητής νοημοσύνης, που θα ανταγωνιστεί την OpenAI.
«Θέλουμε έναν καλό CEO της Αμερικής», το μήνυμα Μασκ για τις εκλογές του 2024
Αφού σημείωσε ότι ο Τζο Μπάιντεν κέρδισε τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές του 2020 και δεν τις έκλεψε, όπως ισχυρίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπήρξε κάποια νοθεία, σε μικρό βαθμό.
Ο Έλον Μασκ ανέφερε ότι ψήφισε τον Τζο Μπάιντεν, αφήνοντας όμως να εννοηθεί ότι δεν είναι ευχαριστημένος από αυτήν του την επιλογή στην κάλπη. «Μακάρι να μπορούσαμε να έχουμε απλώς έναν κανονικό άνθρωπο ως πρόεδρο», σημείωσε, τονίζοντας ότι «έχουμε ανάγκη από έναν καλό CEO».
Σαν ενωμένα δίδυμα η Κίνα και η παγκόσμια οικονομία
Στην ερώτηση τι θα συνέβαινε στην παγκόσμια οικονομία αν η Κίνα προσπαθούσε να ελέγξει την Ταϊβάν, ο Έλον Μασκ απάντησε ότι θα ήταν μια πολύ δύσκολη κατάσταση.
«Η κινεζική οικονομία και η υπόλοιπη παγκόσμια οικονομία είναι σαν ενωμένα δίδυμα. Θα ήταν σαν να προσπαθείς να χωρίσεις ενωμένα δίδυμα. Αυτή είναι η σοβαρότητα της κατάστασης. Και είναι πραγματικά χειρότερο για πολλές άλλες εταιρείες απ’ ό,τι για την Tesla. Εννοώ, δεν είμαι σίγουρος από πού θα μπορέσετε να πάρετε ένα iPhone», ανέφερε χαρακτηριστικά.