Γ.Δ.
1366.72 -1,85%
ACAG
-2,36%
5.38
BOCHGR
-2,00%
4.4
CENER
-2,28%
8.15
CNLCAP
+2,10%
7.3
DIMAND
-2,19%
8.5
NOVAL
-2,99%
2.27
OPTIMA
-1,57%
12.56
TITC
-2,16%
34.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-4,29%
1.34
ΑΒΕ
-4,26%
0.449
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+2,21%
0.695
ΑΛΜΥ
-3,49%
3.59
ΑΛΦΑ
-1,73%
1.537
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-3,20%
9.225
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.7
ΑΤΤ
-29,70%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
-3,77%
2.04
ΒΙΟ
-2,84%
4.955
ΒΙΟΚΑ
-1,73%
1.7
ΒΙΟΣΚ
-6,19%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-2,86%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-3,85%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,50%
17.08
ΔΑΑ
-1,70%
7.726
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-4,97%
11.47
ΔΟΜΙΚ
-7,53%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,33%
0.287
ΕΒΡΟΦ
-3,87%
1.365
ΕΕΕ
-0,73%
32.74
ΕΚΤΕΡ
-6,08%
1.39
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
-2,96%
1.97
ΕΛΛ
-1,50%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,27%
1.638
ΕΛΠΕ
-2,14%
6.62
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,53%
1.88
ΕΛΧΑ
-3,06%
1.648
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-4,35%
1.1
ΕΤΕ
-0,12%
6.88
ΕΥΑΠΣ
-1,90%
3.1
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-1,45%
1.977
ΕΧΑΕ
-3,18%
4.115
ΙΑΤΡ
-3,49%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+0,33%
0.302
ΙΛΥΔΑ
-4,31%
1.665
ΙΝΚΑΤ
-2,08%
4.7
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
-2,13%
0.874
ΙΝΤΕΚ
-3,41%
5.39
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-4,49%
2.55
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
340
ΚΕΚΡ
-8,33%
1.1
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
-2,39%
0.408
ΚΟΥΑΛ
-5,84%
1
ΚΟΥΕΣ
-3,23%
5.4
ΚΡΙ
-4,98%
13.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-5,12%
0.89
ΛΑΒΙ
-6,49%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-3,60%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
+0,79%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-2,38%
1.23
ΛΟΥΛΗ
-1,47%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-3,14%
3.7
ΜΕΝΤΙ
-3,33%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-4,88%
3.02
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,54%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-2,75%
3.53
ΜΟΤΟ
-2,78%
2.445
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-2,03%
24.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-4,89%
30.74
ΝΑΚΑΣ
-1,92%
3.06
ΝΑΥΠ
-0,90%
0.878
ΞΥΛΚ
+0,40%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-2,39%
20.4
ΟΛΠ
+2,59%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,87%
14.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.796
ΟΤΕ
-2,60%
14.6
ΟΤΟΕΛ
-2,91%
10.02
ΠΑΙΡ
-7,02%
0.9
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,72%
3.535
ΠΕΡΦ
-8,59%
5
ΠΕΤΡΟ
-2,53%
7.72
ΠΛΑΘ
-1,38%
3.945
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,99%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-3,50%
4.96
ΡΕΒΟΙΛ
-6,15%
1.525
ΣΑΡ
+1,76%
10.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,65%
0.33
ΣΙΔΜΑ
-2,85%
1.535
ΣΠΕΙΣ
-1,06%
5.62
ΣΠΙ
-3,40%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
-3,86%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,23%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,87%
0.228
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.45
ΧΑΙΔΕ
-2,59%
0.565

Οι αποσκευές παράπλευρη απώλεια στην ανάκαμψη των αερομεταφορών

Καθυστερήσεις, ζημιές, απώλειες: η κάποιες φορές χαώδης ανάκαμψη των αερομεταφορών μετά την Covid-19 μεταφράστηκε το 2022 σε αύξηση του ποσοστού των περιστατικών που αφορούν τις αποσκευές που έχουν περάσει από το check-in στα αεροδρόμια, σύμφωνα με μελέτη που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Τα περιστατικά αυτά αφορούσαν πέρυσι 7,6 αποσκευές ανά 1.000 επιβάτες συγκριτικά με 4,35 μια χρονιά νωρίτερα, όταν η παγκόσμια αεροπορική κίνηση άρχισε να ανακάμπτει αφού έχασε τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών το 2020 λόγω της υγειονομικής κρίσης, σύμφωνα με τη Sita, πάροχο υπηρεσιών πληροφορικής για τον κλάδο αυτό.

Σε απόλυτους όρους, τουλάχιστον 26 εκατ. αποσκευές σε όλο τον κόσμο σχετίζονταν με τέτοιου είδους περιστατικά πέρυσι συγκριτικά με 9,9 το 2021, μια αύξηση μεγαλύτερη από αυτή του αριθμού των επιβατών –αυτοί αριθμούσαν 3,4 δισεκ. την περασμένη χρονιά, από 2,3 δισεκ. το 2021. Το 2019, πριν από την πανδημία, πραγματοποιήθηκε αριθμός ρεκόρ 4,5 δισεκ. αεροπορικών ταξιδιών και το ποσοστό των περιστατικών ανά 1.000 επιβάτες ήταν 5,6 αποσκευές, δηλαδή δύο μονάδες λιγότερες σε σχέση με το 2022.

Αυτή η επιδείνωση έρχεται ύστερα από χρόνια σταθερής βελτίωσης, στο πλαίσιο της τεχνολογικής ανάπτυξης, σύμφωνα με τη Sita, που συγκεντρώνει τα στατιστικά αυτά με βάση δεδομένα από το δικό της σύστημα διαχείρισης που έχει αναπτύξει σε 2.400 αεροδρόμια: το 2007, το ποσοστό των περιστατικών αυτών ήταν περίπου 19 για κάθε 1.000 επιβάτες.

Σε ό,τι αφορά τις αιτίες της κατάστασης αυτής, όπως εξηγεί στο Γαλλικό Πρακτορείο η Νικόλ Χογκ, διευθύντρια του τμήματος «διαχείρισης αποσκευών» στη Sita: «Ο κλάδος βίωσε μια ταχύτερη από την αναμενόμενη ανάκαμψη μετά την πανδημία» με «ελλείψεις προσωπικού, με άπειρους εργαζομένους» και με κορεσμένα αεροδρόμια.

Πολλά μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, όπως το Άμστερνταμ-Σίπχολ, της Φρανκφούρτης και το Σαρλ-ντε-Γκολ στο Παρίσι είχαν τέτοια περιστατικά κατά το καλοκαίρι του 2022.

Η κατάσταση στη γηραιά ήπειρο επιδεινώθηκε σημαντικά την περασμένη χρονιά: το ποσοστό των περιστατικών τριπλασιάστηκε σε 15,7 ανά 1.000 επιβάτες σύμφωνα με την Χογκ. Στη Βόρεια Αμερική, ήταν 6,35 και στην Ασία 3.

Τα προβλήματα με τις αποσκευές εμφανίζονται περισσότερο στα διεθνή ταξίδια, 19,3 ανά 1.000 επιβάτες συγκριτικά με 2,4 για τις πτήσεις εσωτερικού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!