THEPOWERGAME
Σε επιτήρηση με αρνητικές προοπτικές έχει τεθεί η Ινδία από παγκόσμιο παρατηρητήριο αεροπορικών μισθώσεων, επειδή δεν συμμορφώθηκε με τους διεθνείς κανόνες για την ανάκτηση αεροσκαφών, μετά τη χορήγηση προστασίας πτώχευσης στην Go First.
Η κίνηση του Aviation Working Group (AWG), ενός φορέα με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο που παρακολουθεί τους νόμους περί χρηματοδοτικής μίσθωσης και χρηματοδότησης για λογαριασμό των κατασκευαστών αεροσκαφών και των εκμισθωτών, θα μπορούσε να αυξήσει το κόστος χρηματοδοτικής μίσθωσης για τις ινδικές αεροπορικές εταιρείες και να πλήξει περαιτέρω την εμπιστοσύνη των εκμισθωτών στην τρίτη μεγαλύτερη εγχώρια αεροπορική αγορά του κόσμου.
«Μια τέτοια προοπτική θα έχει άμεσο και ουσιαστικό αντίκτυπο στις μελλοντικές χρηματοδοτήσεις και μισθώσεις προς τις ινδικές αεροπορικές εταιρείες», δήλωσε η AWG στην Go First σε επιστολή που εστάλη επίσης στον υπουργό Πολιτικής Αεροπορίας της Ινδίας.
Η αδυναμία έγκαιρης κατάσχεσης των αεροσκαφών της Go First έρχεται την ώρα που τα αεροπορικά ταξίδια στην Ινδία γνωρίζουν άνθιση και εκατοντάδες νέα αεροσκάφη έχουν παραγγελθεί από τους τοπικούς αερομεταφορείς, οι οποίοι απευθύνονται τακτικά σε εκμισθωτές για να χρηματοδοτήσουν τις αγορές αεροσκαφών.
Η Go Airlines κατέθεσε αίτηση για προστασία από την πτώχευση την περασμένη εβδομάδα, καθώς οι «ελαττωματικοί» κινητήρες της Pratt & Whitney (P&W), σύμφωνα με την ίδια, καθήλωσε στο έδαφος περίπου τα μισά από τα 54 αεροσκάφη Airbus A320neo που διέθετε. Η P&W, μέρος της Raytheon Technologies (RTX.N), λέει ότι οι ισχυρισμοί της αεροπορικής εταιρείας δεν αποδεικνύονται.
Με τη χορήγηση προστασίας, το ινδικό δικαστήριο διέταξε το πάγωμα των περιουσιακών στοιχείων της Go First, παρόλο που ορισμένοι εκμισθωτές είχαν ήδη καταγγείλει τις μισθώσεις τους με την αεροπορική εταιρεία και είχαν υποβάλει αιτήματα στη ρυθμιστική αρχή αερομεταφορών για την κατάσχεση περισσότερων από 40 αεροσκαφών.
Η αποτυχία επεξεργασίας των αιτήσεων διαγραφής αεροσκαφών με μισθώσεις που τερματίστηκαν πριν από την επιβολή του παγώματος, «οδηγεί σε αρνητικές προοπτικές», αναφέρει η AWG.
Στους εκμισθωτές της Go First περιλαμβάνονται η SMBC Aviation Capital, η GY Aviation Leasing της CDB Aviation, η Jackson Square Aviation και η Bank of China Aviation.
Στην επιστολή της προς τον διορισμένο από το δικαστήριο διαχειριστή της Go First, η AWG ανέφερε ότι η αεροπορική εταιρεία έχει «υποχρέωση» να διατηρήσει τα αεροσκάφη και να διατηρήσει την αξία τους έως ότου οι πιστωτές και οι εκμισθωτές μπορέσουν να τα πάρουν στην κατοχή τους.