Γ.Δ.
1517.35 -0,23%
ACAG
+1,19%
5.97
AEM
-0,37%
4.428
AKTR
+0,40%
5.02
BOCHGR
-0,60%
4.96
CENER
+0,43%
9.25
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
0,00%
8.14
EVR
+0,33%
1.505
NOVAL
+2,12%
2.41
OPTIMA
-1,05%
13.14
TITC
+0,23%
43.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+1,98%
1.85
ΑΒΕ
+0,23%
0.445
ΑΔΜΗΕ
+1,68%
2.725
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.755
ΑΛΜΥ
0,00%
4.15
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.705
ΑΝΔΡΟ
+0,94%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,06%
10.28
ΑΣΚΟ
-0,32%
3.13
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.32
ΑΤΕΚ
+9,40%
1.63
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-2,22%
0.704
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
2.3
ΒΙΟ
-0,89%
5.6
ΒΙΟΚΑ
+1,14%
1.775
ΒΙΟΣΚ
+0,34%
1.47
ΒΙΟΤ
-9,42%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,89%
18.24
ΔΑΑ
+1,41%
8.62
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
-0,69%
12.9
ΔΟΜΙΚ
+1,45%
2.79
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,82%
0.335
ΕΒΡΟΦ
-2,17%
1.8
ΕΕΕ
-0,52%
34.22
ΕΚΤΕΡ
+3,88%
1.766
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
0,00%
2.2
ΕΛΛ
0,00%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,23%
2.24
ΕΛΠΕ
+1,27%
7.58
ΕΛΣΤΡ
-0,45%
2.19
ΕΛΤΟΝ
+1,14%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,30%
1.972
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,89%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
8.2
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.98
ΕΥΡΩΒ
-0,26%
2.32
ΕΧΑΕ
-0,11%
4.745
ΙΑΤΡ
+7,12%
2.03
ΙΚΤΙΝ
+1,35%
0.338
ΙΛΥΔΑ
+0,30%
1.69
ΙΝΛΙΦ
+0,22%
4.59
ΙΝΛΟΤ
-1,16%
1.02
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.115
ΙΝΤΚΑ
-0,34%
2.92
ΚΑΡΕΛ
0,00%
328
ΚΕΚΡ
+1,17%
1.295
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+0,46%
0.439
ΚΟΥΑΛ
-1,22%
1.3
ΚΟΥΕΣ
+0,49%
6.17
ΚΡΙ
+1,25%
16.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,71%
0.986
ΛΑΒΙ
-0,61%
0.815
ΛΑΜΔΑ
+2,09%
6.85
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.93
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.79
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.18
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
+1,88%
3.79
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+6,59%
38.8
ΜΙΓ
+1,40%
2.895
ΜΙΝ
0,00%
0.505
ΜΟΗ
+0,68%
20.8
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.62
ΜΟΤΟ
-2,02%
2.665
ΜΟΥΖΚ
-2,27%
0.645
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
25.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.78
ΜΠΡΙΚ
+3,54%
2.34
ΜΠΤΚ
0,00%
0.71
ΜΥΤΙΛ
-0,95%
33.2
ΝΑΚΑΣ
+0,63%
3.2
ΝΑΥΠ
0,00%
0.788
ΞΥΛΚ
-0,75%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΟΛΘ
+2,84%
29
ΟΛΠ
+0,33%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+0,79%
2.56
ΟΠΑΠ
-1,32%
16.4
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,76%
0.808
ΟΤΕ
-1,17%
14.34
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.66
ΠΑΙΡ
-0,20%
0.996
ΠΑΠ
-0,40%
2.51
ΠΕΙΡ
-0,54%
4.239
ΠΕΡΦ
-0,38%
5.26
ΠΕΤΡΟ
+2,50%
8.2
ΠΛΑΘ
0,00%
3.885
ΠΛΑΚΡ
+2,70%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.35
ΠΡΕΜΙΑ
+2,24%
1.278
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
+0,30%
1.66
ΣΑΡ
-0,53%
11.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,87%
0.349
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.545
ΣΠΕΙΣ
-0,35%
5.68
ΣΠΙ
+1,37%
0.594
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+0,35%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,84%
1.66
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-1,32%
7.5
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.2
ΦΡΛΚ
+0,97%
4.17
ΧΑΙΔΕ
-1,52%
0.65

DW: Διαχρονικά παραμελημένοι οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι

Η συστηματική παραμέληση των σιδηροδρομικών μεταφορών έχει μακρά παράδοση στην Ελλάδα γράφει η γερμανική έκδοση της Le Monde diplomatique, σε εκτενή της αναφορικά με τις αστοχίες που οδήγησαν στην τραγωδία της 1ης Μαρτίου στα Τέμπη.

«Πολλοί είναι αυτοί που βλέπουν ως υπεύθυνο ολόκληρο το “σύστημα” – και όχι απλώς ένα μεμονωμένο “τραγικό ανθρώπινο λάθος”, όπως ανέφερε αρχικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Για τη βελτίωση του δικτύου είχαν εγκατασταθεί διάφορα συστήματα σηματοδότησης, τα οποία προέρχονταν από διάφορους ξένους κατασκευαστές, όμως εν συνεχεία δεν υπήρχαν αρκετά ανταλλακτικά, καθώς το ελληνικό κράτος και η δυσκίνητη γραφειοκρατία του καθυστερούσαν τις εισαγωγές. Σε αυτό οφείλεται και το γεγονός ότι, σήμερα, τα σήματα εξακολουθούν να λειτουργούν χειροκίνητα.

Επιπλέον, στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο δεν λειτουργεί το σύστημα ασφαλείας ETCS (European Train Control System). Παρ’ ότι υπάρχουν κι άλλες ευρωπαϊκές χώρες δίχως λειτουργικό ETCS, αυτές διαθέτουν, τουλάχιστον, άλλα συστήματα ασφαλείας, όπως το ATP (Automatic Train Protection). Εδώ και πολύ καιρό, τόσο η Πανελλήνια Ένωση Σιδηροδρομικών Υπαλλήλων (ΠΕΠΕ), όσο και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA) είχαν επανειλημμένως προειδοποιήσει για την επικινδυνότητα του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο μάλιστα, ακόμη και πριν το δυστύχημα, θεωρούνταν το πιο επικίνδυνο σε ολόκληρη την Ε.Ε.».

Όπως εξηγεί η εφημερίδα, «η συστηματική παραμέληση των σιδηροδρομικών μεταφορών έχει μακρά παράδοση, με τις κυβερνήσεις να προτιμούν την κατασκευή δρόμων, αποσκοπώντας στη μεγιστοποίηση των εσόδων από τα διόδια και τους φόρους στα καύσιμα. Αντιθέτως, μόνο τα τελευταία χρόνια, το ένα τρίτο του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου επηρεάστηκε από τις πολιτικές λιτότητας».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!