Γ.Δ.
1480.23 -0,15%
ACAG
+0,17%
5.87
CENER
-0,52%
9.65
CNLCAP
+1,42%
7.15
DIMAND
+0,90%
8.97
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+1,32%
12.26
TITC
+0,65%
30.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,23%
1.446
ΑΒΕ
-1,53%
0.45
ΑΔΜΗΕ
+0,67%
2.27
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,33%
3.08
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
-1,01%
11.77
ΑΣΚΟ
+1,79%
2.84
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+2,42%
9.32
ΑΤΤΙΚΑ
-0,79%
2.52
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.97
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+1,44%
1.405
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-2,45%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,99%
17.92
ΔΑΑ
-0,65%
7.946
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,74%
11.7
ΔΟΜΙΚ
+7,01%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+3,23%
1.6
ΕΕΕ
-0,36%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-0,69%
4.29
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
+2,22%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.085
ΕΛΠΕ
-0,79%
7.56
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.24
ΕΛΤΟΝ
+0,46%
1.76
ΕΛΧΑ
-0,95%
1.874
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,77%
1.305
ΕΤΕ
+0,59%
8.464
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,45%
2.23
ΕΧΑΕ
-0,93%
4.775
ΙΑΤΡ
+0,57%
1.75
ΙΚΤΙΝ
-1,19%
0.414
ΙΛΥΔΑ
+4,05%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,10%
4.995
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-1,27%
1.244
ΙΝΤΕΚ
+0,66%
6.11
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,61%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,29%
3.4
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
336
ΚΕΚΡ
-2,99%
1.46
ΚΕΠΕΝ
+3,43%
1.81
ΚΛΜ
+0,33%
1.51
ΚΟΡΔΕ
-0,80%
0.493
ΚΟΥΑΛ
+0,67%
1.206
ΚΟΥΕΣ
+1,31%
5.4
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,88%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+3,48%
1.19
ΛΑΒΙ
-0,22%
0.892
ΛΑΜΔΑ
+0,27%
7.43
ΛΑΜΨΑ
-1,64%
36
ΛΑΝΑΚ
-3,16%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,73%
1.38
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-0,40%
3.715
ΜΙΝ
+1,69%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,93%
23.8
ΜΟΝΤΑ
-0,54%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,07%
2.84
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-1,43%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,22%
36.58
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,43%
0.934
ΞΥΛΚ
+1,45%
0.28
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-0,47%
21.1
ΟΛΠ
-0,18%
27.5
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.58
ΟΠΑΠ
-0,12%
15.99
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,07%
14.54
ΟΤΟΕΛ
+0,34%
11.74
ΠΑΙΡ
-0,45%
1.095
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-1,73%
3.92
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.88
ΠΛΑΘ
+1,53%
4.31
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,70%
7.1
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.15
ΡΕΒΟΙΛ
+5,40%
2.05
ΣΑΡ
-0,18%
11.16
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+1,19%
1.695
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+2,10%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,37%
4.09
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

DW: Διαχρονικά παραμελημένοι οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι

Η συστηματική παραμέληση των σιδηροδρομικών μεταφορών έχει μακρά παράδοση στην Ελλάδα γράφει η γερμανική έκδοση της Le Monde diplomatique, σε εκτενή της αναφορικά με τις αστοχίες που οδήγησαν στην τραγωδία της 1ης Μαρτίου στα Τέμπη.

«Πολλοί είναι αυτοί που βλέπουν ως υπεύθυνο ολόκληρο το “σύστημα” – και όχι απλώς ένα μεμονωμένο “τραγικό ανθρώπινο λάθος”, όπως ανέφερε αρχικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Για τη βελτίωση του δικτύου είχαν εγκατασταθεί διάφορα συστήματα σηματοδότησης, τα οποία προέρχονταν από διάφορους ξένους κατασκευαστές, όμως εν συνεχεία δεν υπήρχαν αρκετά ανταλλακτικά, καθώς το ελληνικό κράτος και η δυσκίνητη γραφειοκρατία του καθυστερούσαν τις εισαγωγές. Σε αυτό οφείλεται και το γεγονός ότι, σήμερα, τα σήματα εξακολουθούν να λειτουργούν χειροκίνητα.

Επιπλέον, στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο δεν λειτουργεί το σύστημα ασφαλείας ETCS (European Train Control System). Παρ’ ότι υπάρχουν κι άλλες ευρωπαϊκές χώρες δίχως λειτουργικό ETCS, αυτές διαθέτουν, τουλάχιστον, άλλα συστήματα ασφαλείας, όπως το ATP (Automatic Train Protection). Εδώ και πολύ καιρό, τόσο η Πανελλήνια Ένωση Σιδηροδρομικών Υπαλλήλων (ΠΕΠΕ), όσο και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA) είχαν επανειλημμένως προειδοποιήσει για την επικινδυνότητα του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο μάλιστα, ακόμη και πριν το δυστύχημα, θεωρούνταν το πιο επικίνδυνο σε ολόκληρη την Ε.Ε.».

Όπως εξηγεί η εφημερίδα, «η συστηματική παραμέληση των σιδηροδρομικών μεταφορών έχει μακρά παράδοση, με τις κυβερνήσεις να προτιμούν την κατασκευή δρόμων, αποσκοπώντας στη μεγιστοποίηση των εσόδων από τα διόδια και τους φόρους στα καύσιμα. Αντιθέτως, μόνο τα τελευταία χρόνια, το ένα τρίτο του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου επηρεάστηκε από τις πολιτικές λιτότητας».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!