Γ.Δ.
1452.02 -0,03%
ACAG
-1,03%
5.78
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
+1,32%
9.23
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+1,92%
7.97
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,40%
1.5
ΑΒΕ
-2,00%
0.44
ΑΔΜΗΕ
-0,19%
2.595
ΑΚΡΙΤ
+2,90%
0.71
ΑΛΜΥ
-0,99%
4.515
ΑΛΦΑ
-0,28%
1.575
ΑΝΔΡΟ
-0,94%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+0,70%
10.14
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,30%
0.668
ΑΤΤΙΚΑ
+2,74%
2.25
ΒΙΟ
+1,33%
5.34
ΒΙΟΚΑ
+1,88%
1.9
ΒΙΟΣΚ
+0,63%
1.61
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
+0,72%
1.4
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,99%
18.38
ΔΑΑ
-0,28%
7.978
ΔΑΙΟΣ
-1,12%
3.54
ΔΕΗ
+2,07%
11.84
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
+1,71%
1.785
ΕΕΕ
+1,43%
32.64
ΕΚΤΕΡ
+3,43%
1.81
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+3,67%
2.26
ΕΛΛ
+1,38%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,14%
1.96
ΕΛΠΕ
-1,23%
7.21
ΕΛΣΤΡ
-2,40%
2.03
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
+0,21%
1.884
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
-2,40%
7.652
ΕΥΑΠΣ
-0,31%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.81
ΕΥΡΩΒ
-1,33%
2.22
ΕΧΑΕ
+0,78%
4.505
ΙΑΤΡ
+1,33%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+0,30%
0.335
ΙΛΥΔΑ
+0,76%
1.99
ΙΝΚΑΤ
+0,10%
4.835
ΙΝΛΙΦ
-1,47%
4.68
ΙΝΛΟΤ
+1,60%
1.014
ΙΝΤΕΚ
+0,34%
5.88
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,44%
2.52
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+1,57%
2.905
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-2,70%
2.16
ΚΛΜ
-2,00%
1.47
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.178
ΚΟΥΕΣ
+0,51%
5.89
ΚΡΙ
-0,33%
15.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
+1,76%
0.75
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.15
ΛΑΜΨΑ
+2,70%
38
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,70%
2.84
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,35%
2.845
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.68
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+1,35%
25.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,12%
33.36
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-4,14%
0.788
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
+9,58%
0.366
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,67%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.33
ΟΠΑΠ
-0,64%
15.59
ΟΡΙΛΙΝΑ
+2,13%
0.815
ΟΤΕ
-0,74%
14.74
ΟΤΟΕΛ
-0,39%
10.32
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,44%
3.874
ΠΕΡΦ
+0,56%
5.42
ΠΕΤΡΟ
+2,43%
8.44
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,01%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,29%
6.7
ΠΡΟΦ
-0,76%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,74%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
-3,85%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
19.98
ΤΖΚΑ
+0,34%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
+2,43%
3.79
ΧΑΙΔΕ
-3,33%
0.58

Αγορά Τέχνης: διαδικτυακές πωλήσεις ρεκόρ 12,4 δισ. δολαρίων το 2020

Η παγκόσμια αγορά τέχνης αντιστάθηκε στην κρίση της πανδημίας, σημειώνοντας αύξηση-ρεκόρ των διαδικτυακών πωλήσεων το 2020, με τις γυναίκες να διαθέτουν μεγαλύτερα ποσά από τους άνδρες συλλέκτες, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της πέμπτης ετήσιας έκθεσης «Art Basel & UBS Global Art Market Report».

Την έκθεση επιμελήθηκε η διακεκριμένη οικονομολόγος Δρ. Clare McAndrew, ειδική σε θέματα πολιτιστικής οικονομίας.

Η μακρο-οικονομική αυτή ανάλυση, η οποία φέτος εξετάζει την κίνηση και τα μεγέθη της διεθνούς αγοράς τέχνης εν καιρώ πανδημίας, ενσωματώνει στοιχεία έρευνας, στην οποία συμμετείχαν 2.569 συλλέκτες υψηλής καθαρής θέσης (HNW) από 10 αγορές (ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Χονγκ Κονγκ, Ταϊβάν, Σιγκαπούρη, Μεξικό και Ηπειρωτική Κίνα).

Τα πρωτεία στην αγορά των ΗΠΑ

Οι παγκόσμιες πωλήσεις έργων τέχνης και αντικών, σύμφωνα με την έρευνα κυμάνθηκαν περίπου στα 50,1 δισ. δολάρια το 2020, καταγράφοντας πτώση της τάξης του 22% από το 2019, κατόρθωσαν εντούτοις να κρατηθούν σε επίπεδα υψηλότερα από εκείνα του χαμηλού ρεκόρ του έτους ύφεσης το 2009 (-36%).

Η αγορά των ΗΠΑ διατηρεί τα πρωτεία, με μερίδιο 42% στην αξία των παγκόσμιων πωλήσεων, ενώ η Ηπειρωτική Κίνα αναδείχθηκε ως η μεγαλύτερη αγορά δημοσίων δημοπρασιών.

Η πανδημία επιτάχυνε τη ψηφιακή μεταμόρφωση της αγοράς, δημιουργώντας περισσότερες ευκαιρίες για την άμεση υιοθέτηση καινοτόμων πρακτικών, αφού ακυρώθηκε μεγάλος αριθμός εκθέσεων και φουάρ με φυσική παρουσία.

Παρά τη γενικότερη συρρίκνωση των πωλήσεων, οι συνολικές διαδικτυακές πωλήσεις κατόρθωσαν να αγγίξουν το εντυπωσιακό ποσό-ρεκόρ των 12,4 δισ. δολαρίων, διπλασιάζοντας την αξία τους από το 2019.

Για πρώτη φορά, μάλιστα, με ποσοστό 25%, το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην αγορά τέχνης ξεπέρασε εκείνο του γενικού λιανεμπορίου.

Η πανδημία ενίσχυσε το έμπρακτο ενδιαφέρον των περισσότερων συλλεκτών για τον εμπλουτισμό των συλλογών τους, αν και είχαν λιγότερες ευκαιρίες να αποκτήσουν έργα τέχνης δια ζώσης, με το 57% να σχεδιάζει να αυξήσει τις αγορές του.

Οι γυναίκες επέδειξαν ισχυρότερη αγοραστική δύναμη

Οι γυναίκες επέδειξαν ισχυρότερη αγοραστική δύναμη, καθώς και ανοδική πορεία στην καλλιτεχνική εκπροσώπηση, επισημαίνεται στα συμπεράσματα της έρευνας της UBS και Art Basel.

Από τη μία, ξόδεψαν μεγαλύτερα ποσά από τους άνδρες – ο μέσος όρος των αγορών αυξήθηκε κατά 13%, φθάνοντας τις 154.000 δολάρια – και από την άλλη, το ποσοστό των έργων που φέρουν την υπογραφή γυναικών καλλιτεχνών φαίνεται να βελτιώνεται σταθερά: 39% το 2020 από 33% το 2018.

Η νέα γενιά συλλεκτών επιλέγει το Instagram

Η επόμενη γενιά συλλεκτών που επενδύει μεγάλα ποσά είναι οι millennial HNW (υψηλής καθαρής θέσης) συλλέκτες: το 30% ξόδεψε πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια την περασμένη χρονιά.

Παράλληλα, ήταν πιο δραστήρια γενιά στο διαδίκτυο, αναφέροντας συχνότερη χρήση, τόσο των διαθέσιμων (από τις ψηφιακές εκδόσεις εκθέσεων) διαδικτυακών δωματίων προβολής (online viewing rooms / OVR), όσο και των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης.

Περίπου το ένα τρίτο όσων συλλεκτών προέβησαν σε αγορές, δήλωσε ότι απέκτησε τα έργα τέχνης της προτίμησής του μέσω Instagram.

«Το 2020 σηματοδότησε ένα σημείο καμπής για την ψηφιακή καινοτομία στην αγορά τέχνης.

Η πανδημία απέδειξε ότι χρειαζόμαστε την τέχνη για να σηκώσουμε το βλέμμα μας πάνω από τις δυσκολίες, για να εκφράσουμε τις απόψεις και τα συναισθήματά μας και, εν τέλει, να βρούμε χαρά στους δύσκολους αυτούς καιρούς που διανύουμε», δήλωσε η Christl Novakovic, CEO της UBS Europe SE, επικεφαλής του Wealth Management Europe και πρόεδρος του UBS Art Board.

«Η πτώση στις πωλήσεις ήταν αναπόφευκτη.  Το εμπόριο έργων τέχνης, έδειξε πάντως απίστευτη ανθεκτικότητα στον τρόπο που προσαρμόστηκε στα νέα δεδομένα και τις προκλήσεις που προέκυψαν από την κρίση της πανδημίας.

Παρόλο που οι επιχειρήσεις προσπαθούν ακόμα να βρουν την άκρη για το πως να εξισορροπήσουν τη νέα μορφή της αγοράς – που βασίζεται όλο και περισσότερο στο διαδίκτυο – με την από κοινού εμπειρία και τον ενθουσιασμό των φυσικών πωλήσεων και εκδηλώσεων, λίγοι είναι εκείνοι που θεωρούν παροδικές τις αλλαγές αυτές», ανέφερε η οικονομολόγος Clare McAndrew, ιδρύτρια της εταιρείας Arts Economics.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!