Γ.Δ.
1397.37 -0,02%
ACAG
-0,93%
5.32
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
+0,97%
8.32
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,10%
2.3
OPTIMA
-0,16%
12.74
TITC
+1,08%
37.5
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
-0,15%
1.376
ΑΒΕ
+0,88%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,64%
3.6
ΑΛΦΑ
-1,44%
1.54
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+1,01%
9.54
ΑΣΚΟ
-1,18%
2.51
ΑΣΤΑΚ
+1,16%
6.98
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+4,75%
0.618
ΑΤΤΙΚΑ
+0,93%
2.16
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.735
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,93%
17.92
ΔΑΑ
+0,58%
8.026
ΔΑΙΟΣ
-2,73%
3.56
ΔΕΗ
-0,26%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-1,64%
2.705
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,03%
33.44
ΕΚΤΕΡ
+0,42%
1.43
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,76%
1.955
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,23%
1.64
ΕΛΠΕ
-1,18%
6.72
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
+1,89%
1.834
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
-2,02%
6.894
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-1,18%
2.016
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-1,72%
1.715
ΙΝΚΑΤ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
4.24
ΙΝΛΟΤ
-0,11%
0.879
ΙΝΤΕΚ
-0,35%
5.62
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,58%
1.026
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-1,74%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,95%
0.904
ΛΑΒΙ
-0,69%
0.721
ΛΑΜΔΑ
-1,65%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-3,91%
0.246
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-8,92%
0.592
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+2,99%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
+2,43%
2.525
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,91%
24.42
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,13%
31.44
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-1,74%
2.26
ΟΠΑΠ
+2,16%
15.63
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
+1,00%
15.16
ΟΤΟΕΛ
-1,17%
10.12
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,60%
3.572
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
+0,77%
7.84
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,68%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,57%
5.02
ΡΕΒΟΙΛ
+1,27%
1.6
ΣΑΡ
-1,85%
10.62
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,81%
0.325
ΣΙΔΜΑ
-1,31%
1.51
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
+1,19%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.78
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Γερμανία: Η Cosco μπαίνει στο Αμβούργο αλλά με μειοψηφικό μερίδιο

Την τελική της έγκριση για να αποκτήσει η Cosco μειοψηφικό μερίδιο σε σημαντικό τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Αμβούργου, έδωσε η γερμανική κυβέρνηση, σύμφωνα με την Deutsche Welle,

Ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων Tollerort έχει χαρακτηριστεί «κρίσιμης σημασίας» γερμανική υποδομή από την BSI, την εθνική υπηρεσία ασφάλειας στον κυβερνοχώρο της Γερμανίας. Ανήκει στη γερμανική εταιρεία logistics και μεταφορών Hamburger Hafen und Logistik AG, η οποία είναι υπέρμαχος της εισόδου της Cosco, εκτιμώντας ότι μια τέτοια εξέλιξη μετατρέπει ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης σε προορισμό για τους Κινέζους, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη διεθνή σημασία του Αμβούργου ως εφοδιαστικού κόμβου.

Διχασμένος ο κυβερνητικός συνασπισμός για το μπάσιμο της Cosco

Τους τελευταίους μήνες η προκαταρκτική συμφωνία με την Cosco είχε προκαλέσει έντονη πολιτική αντιπαράθεση στον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας, με τους Πράσινους και τους Ελεύθερους Δημοκράτες (FDP) να αντιδρούν στο σχέδιο του Σοσιαλδημοκράτη καγκελάριου Όλαφ Σολτς να δώσει ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο στον κινεζικό κολοσσό, θέτοντας ζητήματα εθνικής ασφάλειας.

Το θέμα του Αμβούργου είχε τεθεί επί τάπητος και στο ταξίδι του Γερμανού καγκελάριου στην Κίνα τον Νοέμβριο του 2022.

Κίνα, ο καλύτερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας

Τελικά, με βάση τα όσα έγιναν γνωστά, το μερίδιο της Cosco δεν θα ξεπερνά το 24,99%. Σημειώνεται ότι το 1/3 των εμπορευμάτων που διακινούνται στο Αμβούργο προέρχονται ή έχουν προορισμό την Κίνα -με το ποσοστό να αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια.

Την τελευταία 7ετία η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας, με την αξία του διμερούς εμπορίου να ανέρχεται στα 298 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022.

Πλοίο της Cosco ετοιμάζεται να δέσει στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Tollerort του Αμβούργου © EPA/FOCKE STRANGMANN
Πλοίο της Cosco ετοιμάζεται να δέσει στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Tollerort του Αμβούργου © EPA/FOCKE STRANGMANN

Ωστόσο, η αμφιλεγόμενη στάση του Πεκίνου στη ρωσική εισβολή, σε συνδυασμό με την ευρωπαϊκή προσπάθεια να περιοριστεί η κινεζική παρουσία σε κρίσιμους τομείς τεχνολογίας, βιομηχανίας κ.α, έχουν ρίξει σκιές στις εμπορικές σχέσεις Γερμανίας – Κίνας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!