Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Γερμανία: Η Cosco μπαίνει στο Αμβούργο αλλά με μειοψηφικό μερίδιο

Την τελική της έγκριση για να αποκτήσει η Cosco μειοψηφικό μερίδιο σε σημαντικό τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Αμβούργου, έδωσε η γερμανική κυβέρνηση, σύμφωνα με την Deutsche Welle,

Ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων Tollerort έχει χαρακτηριστεί «κρίσιμης σημασίας» γερμανική υποδομή από την BSI, την εθνική υπηρεσία ασφάλειας στον κυβερνοχώρο της Γερμανίας. Ανήκει στη γερμανική εταιρεία logistics και μεταφορών Hamburger Hafen und Logistik AG, η οποία είναι υπέρμαχος της εισόδου της Cosco, εκτιμώντας ότι μια τέτοια εξέλιξη μετατρέπει ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης σε προορισμό για τους Κινέζους, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη διεθνή σημασία του Αμβούργου ως εφοδιαστικού κόμβου.

Διχασμένος ο κυβερνητικός συνασπισμός για το μπάσιμο της Cosco

Τους τελευταίους μήνες η προκαταρκτική συμφωνία με την Cosco είχε προκαλέσει έντονη πολιτική αντιπαράθεση στον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας, με τους Πράσινους και τους Ελεύθερους Δημοκράτες (FDP) να αντιδρούν στο σχέδιο του Σοσιαλδημοκράτη καγκελάριου Όλαφ Σολτς να δώσει ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο στον κινεζικό κολοσσό, θέτοντας ζητήματα εθνικής ασφάλειας.

Το θέμα του Αμβούργου είχε τεθεί επί τάπητος και στο ταξίδι του Γερμανού καγκελάριου στην Κίνα τον Νοέμβριο του 2022.

Κίνα, ο καλύτερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας

Τελικά, με βάση τα όσα έγιναν γνωστά, το μερίδιο της Cosco δεν θα ξεπερνά το 24,99%. Σημειώνεται ότι το 1/3 των εμπορευμάτων που διακινούνται στο Αμβούργο προέρχονται ή έχουν προορισμό την Κίνα -με το ποσοστό να αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια.

Την τελευταία 7ετία η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας, με την αξία του διμερούς εμπορίου να ανέρχεται στα 298 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022.

Πλοίο της Cosco ετοιμάζεται να δέσει στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Tollerort του Αμβούργου © EPA/FOCKE STRANGMANN
Πλοίο της Cosco ετοιμάζεται να δέσει στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Tollerort του Αμβούργου © EPA/FOCKE STRANGMANN

Ωστόσο, η αμφιλεγόμενη στάση του Πεκίνου στη ρωσική εισβολή, σε συνδυασμό με την ευρωπαϊκή προσπάθεια να περιοριστεί η κινεζική παρουσία σε κρίσιμους τομείς τεχνολογίας, βιομηχανίας κ.α, έχουν ρίξει σκιές στις εμπορικές σχέσεις Γερμανίας – Κίνας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!