THEPOWERGAME
Την τελική της έγκριση για να αποκτήσει η Cosco μειοψηφικό μερίδιο σε σημαντικό τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Αμβούργου, έδωσε η γερμανική κυβέρνηση, σύμφωνα με την Deutsche Welle,
Ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων Tollerort έχει χαρακτηριστεί «κρίσιμης σημασίας» γερμανική υποδομή από την BSI, την εθνική υπηρεσία ασφάλειας στον κυβερνοχώρο της Γερμανίας. Ανήκει στη γερμανική εταιρεία logistics και μεταφορών Hamburger Hafen und Logistik AG, η οποία είναι υπέρμαχος της εισόδου της Cosco, εκτιμώντας ότι μια τέτοια εξέλιξη μετατρέπει ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης σε προορισμό για τους Κινέζους, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη διεθνή σημασία του Αμβούργου ως εφοδιαστικού κόμβου.
Διχασμένος ο κυβερνητικός συνασπισμός για το μπάσιμο της Cosco
Τους τελευταίους μήνες η προκαταρκτική συμφωνία με την Cosco είχε προκαλέσει έντονη πολιτική αντιπαράθεση στον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας, με τους Πράσινους και τους Ελεύθερους Δημοκράτες (FDP) να αντιδρούν στο σχέδιο του Σοσιαλδημοκράτη καγκελάριου Όλαφ Σολτς να δώσει ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο στον κινεζικό κολοσσό, θέτοντας ζητήματα εθνικής ασφάλειας.
Το θέμα του Αμβούργου είχε τεθεί επί τάπητος και στο ταξίδι του Γερμανού καγκελάριου στην Κίνα τον Νοέμβριο του 2022.
Κίνα, ο καλύτερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας
Τελικά, με βάση τα όσα έγιναν γνωστά, το μερίδιο της Cosco δεν θα ξεπερνά το 24,99%. Σημειώνεται ότι το 1/3 των εμπορευμάτων που διακινούνται στο Αμβούργο προέρχονται ή έχουν προορισμό την Κίνα -με το ποσοστό να αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια.
Την τελευταία 7ετία η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας, με την αξία του διμερούς εμπορίου να ανέρχεται στα 298 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022.
Ωστόσο, η αμφιλεγόμενη στάση του Πεκίνου στη ρωσική εισβολή, σε συνδυασμό με την ευρωπαϊκή προσπάθεια να περιοριστεί η κινεζική παρουσία σε κρίσιμους τομείς τεχνολογίας, βιομηχανίας κ.α, έχουν ρίξει σκιές στις εμπορικές σχέσεις Γερμανίας – Κίνας.