Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Γερμανία: Η Cosco μπαίνει στο Αμβούργο αλλά με μειοψηφικό μερίδιο

Την τελική της έγκριση για να αποκτήσει η Cosco μειοψηφικό μερίδιο σε σημαντικό τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Αμβούργου, έδωσε η γερμανική κυβέρνηση, σύμφωνα με την Deutsche Welle,

Ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων Tollerort έχει χαρακτηριστεί «κρίσιμης σημασίας» γερμανική υποδομή από την BSI, την εθνική υπηρεσία ασφάλειας στον κυβερνοχώρο της Γερμανίας. Ανήκει στη γερμανική εταιρεία logistics και μεταφορών Hamburger Hafen und Logistik AG, η οποία είναι υπέρμαχος της εισόδου της Cosco, εκτιμώντας ότι μια τέτοια εξέλιξη μετατρέπει ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης σε προορισμό για τους Κινέζους, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη διεθνή σημασία του Αμβούργου ως εφοδιαστικού κόμβου.

Διχασμένος ο κυβερνητικός συνασπισμός για το μπάσιμο της Cosco

Τους τελευταίους μήνες η προκαταρκτική συμφωνία με την Cosco είχε προκαλέσει έντονη πολιτική αντιπαράθεση στον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας, με τους Πράσινους και τους Ελεύθερους Δημοκράτες (FDP) να αντιδρούν στο σχέδιο του Σοσιαλδημοκράτη καγκελάριου Όλαφ Σολτς να δώσει ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο στον κινεζικό κολοσσό, θέτοντας ζητήματα εθνικής ασφάλειας.

Το θέμα του Αμβούργου είχε τεθεί επί τάπητος και στο ταξίδι του Γερμανού καγκελάριου στην Κίνα τον Νοέμβριο του 2022.

Κίνα, ο καλύτερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας

Τελικά, με βάση τα όσα έγιναν γνωστά, το μερίδιο της Cosco δεν θα ξεπερνά το 24,99%. Σημειώνεται ότι το 1/3 των εμπορευμάτων που διακινούνται στο Αμβούργο προέρχονται ή έχουν προορισμό την Κίνα -με το ποσοστό να αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια.

Την τελευταία 7ετία η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας, με την αξία του διμερούς εμπορίου να ανέρχεται στα 298 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022.

Πλοίο της Cosco ετοιμάζεται να δέσει στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Tollerort του Αμβούργου © EPA/FOCKE STRANGMANN
Πλοίο της Cosco ετοιμάζεται να δέσει στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Tollerort του Αμβούργου © EPA/FOCKE STRANGMANN

Ωστόσο, η αμφιλεγόμενη στάση του Πεκίνου στη ρωσική εισβολή, σε συνδυασμό με την ευρωπαϊκή προσπάθεια να περιοριστεί η κινεζική παρουσία σε κρίσιμους τομείς τεχνολογίας, βιομηχανίας κ.α, έχουν ρίξει σκιές στις εμπορικές σχέσεις Γερμανίας – Κίνας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!