THEPOWERGAME
Ινδικό δικαστήριο παρείχε την Τετάρτη προστασία στην αεροπορική Go First για να αποφύγει την πτώχευση, μια κίνηση που θα βοηθήσει την τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία αερομεταφοράς της χώρας να προσπαθήσει να ανακάμψει, αλλά θα περιπλέξει τις προσπάθειες των ξένων εκμισθωτών να επανακτήσουν τα αεροπλάνα τους.
Όπως μεταδίδει το Reuters, η low budget εταιρεία Go Airlines (India) Ltd, η οποία πρόσφατα μετονομάστηκε σε Go First, ανακοίνωσε ότι η οικονομική της κρίση προκλήθηκε από «ελαττωματικούς» κινητήρες της Pratt & Whitney, που καθήλωσαν περίπου τα μισά από τα 54 αεροσκάφη Airbus (AIR.PA) A320neos που διέθετε. Η αμερικανική κατασκευαστική εταιρεία κινητήρων, μέρος της Raytheon Technologies (RTX.N), χαρακτήρισε τους ισχυρισμούς ανυπόστατους, καθώς όπως είπε δεν βασίζονται σε στοιχεία.
Το Εθνικό Δικαστήριο Εταιρικού Δικαίου στο Νέο Δελχί διέταξε μορατόριουμ για τα περιουσιακά στοιχεία και τις μισθώσεις της Go First. Όρισε επίσης τον Abhilash Lal της Alvarez & Marsal ως προσωρινό επαγγελματία εξυγίανσης, ο οποίος θα αναλάβει τη διαχείριση της αεροπορικής εταιρείας με άμεση ισχύ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Go First, Kaushik Khona, ο οποίος ήταν παρών κατά την ανάγνωση της διαταγής, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η απόφαση είναι «ιστορική».
Ανήσυχοι οι εκμισθωτές
«Οι εκμισθωτές πρέπει να είναι πολύ, πολύ ανήσυχοι αυτή τη στιγμή. Τα αιτήματα κατάσχεσης δεν θα έχουν καμία σημασία, καθώς η διαδικασία αφερεγγυότητας και πτώχευσης έχει ξεκινήσει», δήλωσε ο Abhirup Dasgupta, εταίρος της HSA Advocates, ο οποίος ειδικεύεται στο δίκαιο αφερεγγυότητας, αλλά δεν εμπλέκεται στη διαδικασία της Go First.
Στους εκμισθωτές της Go First περιλαμβάνονται μεγάλα παγκόσμια ονόματα όπως η Jackson Square Aviation, η SMBC Aviation Capital και η GY Aviation Leasing της CDB Aviation.
«Το επόμενο βήμα για τους εκμισθωτές είναι να απευθυνθούν στο εφετείο… Θα είναι μια παρατεταμένη νομική μάχη» δήλωσε ο Ajay Kumar, διευθύνων σύμβουλος της ινδικής KLA Legal, η οποία συμβουλεύει ορισμένες από τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης.