Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Πορτογαλία: Ανοίγει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση της TAP Air Portugal

Η κυβέρνηση της Πορτογαλίας δρομολόγησε δύο ανεξάρτητες αξιολογήσεις της TAP Air Portugal ενόψει της έναρξης της ιδιωτικοποίησης του κρατικού αερομεταφορέα της χώρας.

Το υπουργείο Οικονομικών αι η κρατική εταιρεία συμμετοχών Parpublica έλαβαν εντολή να πραγματοποιήσουν τις αξιολογήσεις, οι οποίες αποτελούν προϋπόθεση για ιδιωτικοποιήσεις σύμφωνα με το πορτογαλικό δίκαιο. Αυτές θα επικεντρωθούν στον προσδιορισμό της αξίας του TAP και στη σύναψη συμβάσεων για τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης.

Ο αριθμός των επιβατών της TAP υπερδιπλασιάστηκε σε 13,8 εκατ. το 2022, αριθμός που αναλογεί στα τέσσερα πέμπτα της επιβατικής κίνησης του αερομεταφορέα πριν από την πανδημία.

Ο Πορτογάλος υπουργός Οικονομικών Φερνάντο Μεντίνα δήλωσε ότι οι αξιολογήσεις θα διαρκέσουν «μερικούς μήνες» και θα ακολουθήσει διάταγμα που θα επιβεβαιώνει τις λεπτομέρειες της ιδιωτικοποίησης του TAP.

Μιλώντας σε κοινή συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός υποδομών, Χ. Καλάμπα, επεσήμανε επίσης ότι η εταιρεία βρίσκεται στο σταυροδρόμι μιας σημαντικής ευκαιρίας ενεργειακής μετάβασης, δεδομένου ότι ο κόμβος της Λισαβόνας θα διαδραματίσει ρόλο στη βιώσιμη παραγωγή καυσίμων αεροσκαφών. «Αυτό… συνεπάγεται πολύ σημαντικές ευκαιρίες για την TAP», δήλωσε, υποστηρίζοντας ότι αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη στις ανεξάρτητες αξιολογήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι η Λισαβόνα έχει ήδη πουλήσει πλειοψηφικό μερίδιο της TAP στην κοινοπραξία Atlantic Gateway. Το κράτος ανέκτησε τον πλειοψηφικό έλεγχο της αεροπορικής εταιρείας το 2020, στο πλαίσιο δράσεων για στήριξη της βιομηχανίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Έκτοτε, οι ιδιωτικοποιήσεις επανήλθαν στην ημερήσια διάταξη, γεγονός που ευνοήθηκε από την ανάκαμψη της οικονομικής κατάστασης της TAP. Πέρυσι, ο πορτογαλικός αερομεταφορέας σημείωσε καθαρά κέρδη 65,6 εκατ. ευρώ. Αυτό ήταν και το πρώτο θετικό καθαρό αποτέλεσμα της εταιρείας Star Alliance από το 2017, σε αντίθεση με τις ζημίες 1,6 δισε. ευρώ το 2021.

Τον Φεβρουάριο, ο διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, Μπεν Σμιθ, επανέλαβε το ενδιαφέρον του ομίλου για την TAP, ενώ από τους επίδοξους «μνηστήρες» δεν αποκλείονται και άλλα «ηχηρά» ονόματα, όπως η IAG και η Lufthansa.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!