Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Πορτογαλία: Ανοίγει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση της TAP Air Portugal

Η κυβέρνηση της Πορτογαλίας δρομολόγησε δύο ανεξάρτητες αξιολογήσεις της TAP Air Portugal ενόψει της έναρξης της ιδιωτικοποίησης του κρατικού αερομεταφορέα της χώρας.

Το υπουργείο Οικονομικών αι η κρατική εταιρεία συμμετοχών Parpublica έλαβαν εντολή να πραγματοποιήσουν τις αξιολογήσεις, οι οποίες αποτελούν προϋπόθεση για ιδιωτικοποιήσεις σύμφωνα με το πορτογαλικό δίκαιο. Αυτές θα επικεντρωθούν στον προσδιορισμό της αξίας του TAP και στη σύναψη συμβάσεων για τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης.

Ο αριθμός των επιβατών της TAP υπερδιπλασιάστηκε σε 13,8 εκατ. το 2022, αριθμός που αναλογεί στα τέσσερα πέμπτα της επιβατικής κίνησης του αερομεταφορέα πριν από την πανδημία.

Ο Πορτογάλος υπουργός Οικονομικών Φερνάντο Μεντίνα δήλωσε ότι οι αξιολογήσεις θα διαρκέσουν «μερικούς μήνες» και θα ακολουθήσει διάταγμα που θα επιβεβαιώνει τις λεπτομέρειες της ιδιωτικοποίησης του TAP.

Μιλώντας σε κοινή συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός υποδομών, Χ. Καλάμπα, επεσήμανε επίσης ότι η εταιρεία βρίσκεται στο σταυροδρόμι μιας σημαντικής ευκαιρίας ενεργειακής μετάβασης, δεδομένου ότι ο κόμβος της Λισαβόνας θα διαδραματίσει ρόλο στη βιώσιμη παραγωγή καυσίμων αεροσκαφών. «Αυτό… συνεπάγεται πολύ σημαντικές ευκαιρίες για την TAP», δήλωσε, υποστηρίζοντας ότι αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη στις ανεξάρτητες αξιολογήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι η Λισαβόνα έχει ήδη πουλήσει πλειοψηφικό μερίδιο της TAP στην κοινοπραξία Atlantic Gateway. Το κράτος ανέκτησε τον πλειοψηφικό έλεγχο της αεροπορικής εταιρείας το 2020, στο πλαίσιο δράσεων για στήριξη της βιομηχανίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Έκτοτε, οι ιδιωτικοποιήσεις επανήλθαν στην ημερήσια διάταξη, γεγονός που ευνοήθηκε από την ανάκαμψη της οικονομικής κατάστασης της TAP. Πέρυσι, ο πορτογαλικός αερομεταφορέας σημείωσε καθαρά κέρδη 65,6 εκατ. ευρώ. Αυτό ήταν και το πρώτο θετικό καθαρό αποτέλεσμα της εταιρείας Star Alliance από το 2017, σε αντίθεση με τις ζημίες 1,6 δισε. ευρώ το 2021.

Τον Φεβρουάριο, ο διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, Μπεν Σμιθ, επανέλαβε το ενδιαφέρον του ομίλου για την TAP, ενώ από τους επίδοξους «μνηστήρες» δεν αποκλείονται και άλλα «ηχηρά» ονόματα, όπως η IAG και η Lufthansa.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!