Γ.Δ.
1392.44 -0,81%
ACAG
-0,72%
5.51
BOCHGR
+0,67%
4.49
CENER
-1,88%
8.34
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-2,25%
8.69
NOVAL
-2,50%
2.34
OPTIMA
-0,62%
12.76
TITC
-0,71%
34.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,41%
1.4
ΑΒΕ
-1,26%
0.469
ΑΔΜΗΕ
-1,68%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.68
ΑΛΜΥ
-0,80%
3.72
ΑΛΦΑ
-0,95%
1.564
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-1,65%
9.53
ΑΣΚΟ
-1,16%
2.55
ΑΣΤΑΚ
+2,59%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,86%
1.515
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.12
ΒΙΟ
-4,14%
5.1
ΒΙΟΚΑ
+1,17%
1.73
ΒΙΟΣΚ
-2,35%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,91%
17.34
ΔΑΑ
-0,53%
7.86
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,17%
12.07
ΔΟΜΙΚ
-2,67%
2.92
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,66%
0.3
ΕΒΡΟΦ
-2,07%
1.42
ΕΕΕ
-0,36%
32.98
ΕΚΤΕΡ
-5,25%
1.48
ΕΛΒΕ
-2,08%
4.7
ΕΛΙΝ
+1,00%
2.03
ΕΛΛ
+0,38%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,64%
1.676
ΕΛΠΕ
-0,51%
6.765
ΕΛΣΤΡ
+3,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,84%
1.89
ΕΛΧΑ
-2,30%
1.7
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,71%
1.15
ΕΤΕ
-3,01%
6.888
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+1,83%
2.006
ΕΧΑΕ
-1,85%
4.25
ΙΑΤΡ
+5,35%
1.575
ΙΚΤΙΝ
-2,90%
0.301
ΙΛΥΔΑ
-2,52%
1.74
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.8
ΙΝΛΙΦ
-2,51%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-3,04%
0.893
ΙΝΤΕΚ
-2,96%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,54%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-2,86%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-2,20%
2.67
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
338
ΚΕΚΡ
-2,44%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,02%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,21%
1.062
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.58
ΚΡΙ
-2,43%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,21%
0.938
ΛΑΒΙ
-2,53%
0.77
ΛΑΜΔΑ
-1,63%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+0,59%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
-2,15%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
-6,82%
41
ΜΙΓ
-0,78%
3.175
ΜΙΝ
-5,56%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,41%
19.5
ΜΟΝΤΑ
-3,46%
3.63
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,49%
24.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-1,48%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,06%
32.32
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+1,37%
0.886
ΞΥΛΚ
-3,80%
0.253
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
-2,53%
28.95
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.33
ΟΠΑΠ
-1,06%
14.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
+0,67%
14.99
ΟΤΟΕΛ
-0,96%
10.32
ΠΑΙΡ
-3,01%
0.968
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-2,36%
3.597
ΠΕΡΦ
-2,15%
5.47
ΠΕΤΡΟ
-1,00%
7.92
ΠΛΑΘ
+0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-4,11%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,72%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-1,52%
1.625
ΣΑΡ
-2,30%
10.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+1,94%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-4,05%
5.68
ΣΠΙ
-3,64%
0.53
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.76
ΤΖΚΑ
+0,35%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-8,00%
0.23
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.58
ΧΑΙΔΕ
-1,69%
0.58

Πορτογαλία: Ανοίγει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση της TAP Air Portugal

Η κυβέρνηση της Πορτογαλίας δρομολόγησε δύο ανεξάρτητες αξιολογήσεις της TAP Air Portugal ενόψει της έναρξης της ιδιωτικοποίησης του κρατικού αερομεταφορέα της χώρας.

Το υπουργείο Οικονομικών αι η κρατική εταιρεία συμμετοχών Parpublica έλαβαν εντολή να πραγματοποιήσουν τις αξιολογήσεις, οι οποίες αποτελούν προϋπόθεση για ιδιωτικοποιήσεις σύμφωνα με το πορτογαλικό δίκαιο. Αυτές θα επικεντρωθούν στον προσδιορισμό της αξίας του TAP και στη σύναψη συμβάσεων για τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης.

Ο αριθμός των επιβατών της TAP υπερδιπλασιάστηκε σε 13,8 εκατ. το 2022, αριθμός που αναλογεί στα τέσσερα πέμπτα της επιβατικής κίνησης του αερομεταφορέα πριν από την πανδημία.

Ο Πορτογάλος υπουργός Οικονομικών Φερνάντο Μεντίνα δήλωσε ότι οι αξιολογήσεις θα διαρκέσουν «μερικούς μήνες» και θα ακολουθήσει διάταγμα που θα επιβεβαιώνει τις λεπτομέρειες της ιδιωτικοποίησης του TAP.

Μιλώντας σε κοινή συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός υποδομών, Χ. Καλάμπα, επεσήμανε επίσης ότι η εταιρεία βρίσκεται στο σταυροδρόμι μιας σημαντικής ευκαιρίας ενεργειακής μετάβασης, δεδομένου ότι ο κόμβος της Λισαβόνας θα διαδραματίσει ρόλο στη βιώσιμη παραγωγή καυσίμων αεροσκαφών. «Αυτό… συνεπάγεται πολύ σημαντικές ευκαιρίες για την TAP», δήλωσε, υποστηρίζοντας ότι αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη στις ανεξάρτητες αξιολογήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι η Λισαβόνα έχει ήδη πουλήσει πλειοψηφικό μερίδιο της TAP στην κοινοπραξία Atlantic Gateway. Το κράτος ανέκτησε τον πλειοψηφικό έλεγχο της αεροπορικής εταιρείας το 2020, στο πλαίσιο δράσεων για στήριξη της βιομηχανίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Έκτοτε, οι ιδιωτικοποιήσεις επανήλθαν στην ημερήσια διάταξη, γεγονός που ευνοήθηκε από την ανάκαμψη της οικονομικής κατάστασης της TAP. Πέρυσι, ο πορτογαλικός αερομεταφορέας σημείωσε καθαρά κέρδη 65,6 εκατ. ευρώ. Αυτό ήταν και το πρώτο θετικό καθαρό αποτέλεσμα της εταιρείας Star Alliance από το 2017, σε αντίθεση με τις ζημίες 1,6 δισε. ευρώ το 2021.

Τον Φεβρουάριο, ο διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, Μπεν Σμιθ, επανέλαβε το ενδιαφέρον του ομίλου για την TAP, ενώ από τους επίδοξους «μνηστήρες» δεν αποκλείονται και άλλα «ηχηρά» ονόματα, όπως η IAG και η Lufthansa.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!