THEPOWERGAME
Η ευρωπαϊκή αεροπορία προετοιμάζεται για προβλήματα στα ταξίδια το Πάσχα με μια σειρά από σημαντικά εμπόδια, όπως απεργίες και ακυρώσεις, να δοκιμάζουν τις αντοχές του κλάδου υπό τον φόβο μιας επανάληψης του χάους της περσινής καλοκαιρινής περιόδου.
Απεργίες λαμβάνουν χώρα στη Γαλλία, την Πορτογαλία, τη Βρετανία και τη Γερμανία τις τελευταίες εβδομάδες, θέτοντας (περισσότερο μεταφορικά παρά κυριολεκτικά εν προκειμένω) στον αέρα τις πτήσεις σε ευρωπαϊκούς προορισμούς κατά τη διάρκεια των ημερών του Πάσχα, όπως δηλώνουν στο Reuters αξιωματούχοι αεροπορικών εταιρειών, αεροδρομίων και αρχών εναέριας κυκλοφορίας.
«Θα υπάρξουν καθυστερήσεις. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για αυτό», λέει κατηγορηματικά ο Στίβεν Μουρ, υπεύθυνος για τη διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας στο Eurocontrol.
Οι λεπτομέρειες για τις επικείμενες καθυστερήσεις παραμένουν ασαφείς, αλλά οι προειδοποιήσεις δείχνουν πόσο ευάλωτη παραμένει η αεροπορία στις εξωτερικές πιέσεις, παρά τις προσπάθειες να αποφευχθεί η επανάληψη των ατελείωτων ουρών και των ακυρώσεων του περασμένου έτους.
Οι αεροπορικές εταιρείες είναι απογοητευμένες αφού εργάστηκαν για μήνες προκειμένου να αντιμετωπίσουν το πιεστικό πρόβλημα της έλλειψης εργατικού δυναμικού, μέσω καλύτερου συντονισμού και στελέχωσης, τώρα που τα επίπεδα κυκλοφορίας επιστρέφουν στα προ πανδημίας επίπεδα.
Αυτό είναι απίθανο να φρενάρει τη συζήτηση σχετικά με τους αυστηρούς κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως προς την αποζημίωση των επιβατών. Οι αεροπορικές εταιρείες παραπονιούνται ότι καλούνται να πληρώνουν αποζημίωση χωρίς οι ίδιες να αποζημιώνονται για τις καθυστερήσεις στην εναέρια κυκλοφορία.
Ενώσεις καταναλωτών λένε ότι οι απεργίες του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας δεν είναι νέο φαινόμενο και ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να αντιδράσουν πιο γρήγορα και να καταβάλουν αποζημίωση.
Το ευρωπαϊκό λόμπι καταναλωτών BEUC επισημαίνει ότι οι προπληρωμές για αεροπορικά εισιτήρια θα πρέπει να καταργηθούν σταδιακά, ειδικά σε περιόδους όπως αυτή, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες συχνά ξοδεύουν αυτά τα χρήματα γρήγορα, αφήνοντας τους καταναλωτές να παλεύουν επί μήνες για να τα πάρουν πίσω.