Γ.Δ.
1423.56 0,00%
ACAG
0,00%
5.9
CENER
0,00%
9.9
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
0,00%
2.7195
OPTIMA
0,00%
11.84
TITC
0,00%
28.9
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
0,00%
1.426
ΑΒΕ
0,00%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.88
ΑΛΜΥ
0,00%
2.665
ΑΛΦΑ
0,00%
1.61
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.46
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.52
ΑΣΚΟ
0,00%
2.98
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.59
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.93
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.45
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.295
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.6
ΔΑΑ
0,00%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
0,00%
11.32
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.81
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.323
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.505
ΕΕΕ
0,00%
32
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.205
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.54
ΕΛΠΕ
0,00%
7.85
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.17
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.686
ΕΛΧΑ
0,00%
1.87
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.27
ΕΤΕ
0,00%
7.78
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.1
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.42
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.055
ΕΧΑΕ
0,00%
4.755
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.74
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.06
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.73
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.2
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.255
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.325
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.57
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.479
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.214
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.28
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.14
ΛΑΒΙ
0,00%
0.859
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
0,00%
3.63
ΜΙΝ
0,00%
0.61
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.26
ΜΟΤΟ
0,00%
2.725
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
0,00%
0.94
ΞΥΛΚ
0,00%
0.262
ΞΥΛΠ
0,00%
0.496
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.46
ΟΠΑΠ
0,00%
14.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.894
ΟΤΕ
0,00%
13.8
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.48
ΠΑΙΡ
0,00%
1.13
ΠΑΠ
0,00%
2.48
ΠΕΙΡ
0,00%
3.592
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.38
ΠΛΑΘ
0,00%
3.825
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.136
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
0,00%
4.645
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2
ΣΑΡ
0,00%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
0,00%
0.648
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.7
ΤΖΚΑ
0,00%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.9
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.645

Γερμανία: Επιχειρεί να επιβάλει αυστηρή δημοσιονομική πειθαρχία στην ΕΕ

Η Γερμανία είναι σκεπτική ως προς τον ρόλο των Βρυξελλών στον δημοσιονομικό έλεγχο των κρατών-μελών, λόγω της επιείκειας που έχει επιδείξει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις προσπάθειες των κυβερνήσεων να μειώσουν το δημόσιο χρέος τους. Η επιμονή του Βερολίνου για δημοσιονομική πειθαρχία έχει πυροδοτήσει συγκρούσεις με άλλα κράτη-μέλη σε περιόδους κρίσεων. Σήμερα επανέρχεται με προτάσεις για να περιορίσουν την ευελιξία της Κομισιόν να διαπραγματεύεται με μεμονωμένες χώρες τους στόχους για τη συμμόρφωση των προϋπολογισμών τους, σύμφωνα με τους Financial Times και το πρακτορείο Reuters.

Σε προτάσεις του υπουργείου Οικονομικών της Γερμανίας, η κυβέρνηση διεκδικεί την υιοθέτηση κανόνα που να υποχρεώνει τα υπερχρεωμένα κράτη-μέλη να μειώνουν το δημόσιο χρέος ως προς το ΑΕΠ κατά μια ποσοστιαία μονάδα ανά έτος. Τα κράτη-μέλη με λιγότερα βάρη θα είναι αναγκασμένα να τιθασεύουν, αντίστοιχα, τις υποχρεώσεις τους το ελάχιστο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα ανά έτος.

Αυτές οι προθέσεις του υπουργού Οικονομικών της Γερμανίας και επικεφαλής των Φιλελευθέρων στον τριμελή κυβερνητικό συνασπισμό, Κρίστιαν Λίντνερ, απέχουν από το τρέχον κανονιστικό πλαίσιο της ΕΕ. Επί του παρόντος τα κράτη-μέλη της ΕΕ με δημόσιο χρέος άνω του 60% επί του ΑΕΠ χαράσσουν σχέδια για μια μείωση κατά ένα εικοστό (1/20) ανά έτος. Μάλιστα, ακόμη και τα κράτη-μέλη με αυστηρή δημοσιονομική πολιτική παραδέχονται πως ακόμη και οι υφιστάμενοι κανόνες είναι «εξωπραγματικά δρακόντειοι», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η βρετανική εφημερίδα.

Βέβαια, το Βερολίνο παίρνει μια συγκαταβατική στάση στις δημόσιες δαπάνες που συσχετίζονται με τις προτεραιότητες της ΕΕ για την ενεργειακή και ψηφιακή μετάβαση των κρατών-μελών, έτσι όπως χαράχθηκαν στη μετά-Covid εποχή. Ο ενεργειακής χάρτης στην Ευρώπη έχει αλλάξει άρδην μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, με τη Γερμανία να διακόπτει τη συνεργασία με την Gazprom, καθώς έχουν καταρρεύσει οι σχέσεις Μόσχας και Δύσης. Οπότε οι επενδύσεις σε υποδομές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), εναλλακτικές πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) και νέες τεχνολογίες για την ενεργειακή τροφοδοσία της χώρας είναι ζήτημα επιβίωσης για τη Γερμανία.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, τα κράτη-μέλη με υψηλό χρέος δεν αναμένεται να συμφωνήσουν με τη γραμμή της Γερμανίας. Μετά την κοινή απόφαση να «παγώσει» το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης λόγω της πανδημίας έως τα τέλη του επόμενου έτους, οι κυβερνήσεις της Ευρωζώνης συμφώνησαν επίσης πως το τρέχον κανονιστικό πλαίσιο δεν αρμόζει για να οδηγηθεί η ΕΕ σε ένα μονοπάτι βιώσιμης ανάπτυξης. Κατά τα φαινόμενα, μάλιστα, όλες οι πλευρές φαίνεται να έχουν αποδεχθεί ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί μια μεμονωμένη συνταγή για τη μείωση του δημόσιου χρέους σε όλα τα κράτη-μέλη.

Η ιδανικότερη λύση -την οποία υποστηρίζει επίσης ο πρώην επικεφαλής οικονομολόγος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, Ολιβιέ Μπλανσάρντ- είναι να γίνεται ανάλυση για τη βιωσιμότητα του δημόσιου χρέους ανά κράτος-μέλος. Όπως επισημαίνουν οικονομικοί αναλυτές στο Euroactiv, μια ανάλυση για τη βιωσιμότητα του χρέους ανά κράτος-μέλος θα μπορούσε να λειτουργήσει ως στρες τεστ για τη δημοσιονομική τους κατάσταση.

Αλλά το Βερολίνο μαζί με κάποια άλλα κράτη-μέλη αμφιβάλλουν για το εάν η Κομισιόν θα μπορεί να αναλάβει τον ρόλο του δημοσιονομικού επόπτη κατά περίπτωση. Οι υπουργοί Οικονομικών των 20 κρατών-μελών της Ευρωζώνης συμφώνησαν τον περασμένο μήνα πως θα πρέπει να έχει χαραχθεί ένα νέο κανονιστικό πλαίσιο έως τα τέλη του έτους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!