THEPOWERGAME
Ολοένα και αυξάνονται οι ανησυχίες για την ασφάλεια των ρωσικών αεροσκαφών, αφού όπως σημειώνει ανάλυση της Wall Street Journal, η Ρωσία έχει περιορισμένη πρόσβαση σε ανταλλακτικά και λογισμικό που απαιτούνται για την εκτέλεση εργασιών συντήρησης σε εκατοντάδες επιβατικά αεροσκάφη.
Ειδικότερα, τις ημέρες μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, πολλές δυτικές χώρες έκλεισαν τον εναέριο χώρο για τα ρωσικά αεροπλάνα. Οι ΗΠΑ και η Ευρώπη επέβαλαν επίσης μια σειρά κυρώσεων και ελέγχων των εξαγωγών, που έχουν εμποδίσει την παροχή εξαρτημάτων, υπηρεσιών και άλλης τεχνολογίας στον στόλο των εταιρειών της Ρωσίας.
Τα αεροσκάφη της Boeing και της Airbus αποτελούν περίπου το 77% του ρωσικού στόλου των 696 εν λειτουργία αεροσκαφών σύμφωνα με τη WSJ.
Δυτικοί αξιωματούχοι δήλωσαν ότι στόχευσαν ειδικά τον συγκεκριμένο τομέα – έναν βασικό πυλώνα της ρωσικής οικονομίας που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη δυτική τεχνογνωσία. Ωστόσο, οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες συνέχισαν να πετούν, μεταφέροντας περίπου 95 εκατομμύρια επιβάτες πέρυσι, εν μέσω έντονης ζήτησης για εσωτερικές πτήσεις.
Για περισσότερο από ένα χρόνο, ωστόσο, οι αμερικανικές και ευρωπαϊκές κυρώσεις έχουν αποκόψει τους ρωσικούς αερομεταφορείς από κάθε συναλλαγή με τους κατασκευαστές, τους συνεργάτες συντήρησης και πολλούς από τους προμηθευτές βασικών εξαρτημάτων.
Σημειώνεται επίσης πως η Ρωσία δεν έχει δημοσιοποιήσει στατιστικά στοιχεία για την ασφάλεια των αερομεταφορών για το 2022. Ο Τύπος της χώρας δεν έχει αναφέρει κανένα θάνατο από δυστύχημα αεροσκάφους τους τελευταίους 12 μήνες.
Η έλλειψη πρόσβασης σε πόρους συντήρησης οδήγησε εν μέρει τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας, που υπάγεται στον ΟΗΕ, να υποβαθμίσει την αξιολόγηση της ασφάλειας της Ρωσίας. Όπως αναφέρει, ο τομέας των αερομεταφορών της χώρας «αποτυγχάνει να ανταποκριθεί στα διεθνή πρότυπα ασφάλειας και εποπτείας».