Γ.Δ.
1401.58 0,00%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
0,00%
4.36
CENER
0,00%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
0,00%
2.31
OPTIMA
0,00%
12.72
TITC
0,00%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.396
ΑΒΕ
0,00%
0.46
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.38
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.58
ΑΣΚΟ
0,00%
2.53
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
0,00%
5.19
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.755
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.9
ΔΑΑ
0,00%
7.99
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
0,00%
11.65
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.29
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.41
ΕΕΕ
0,00%
33.74
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.98
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.632
ΕΛΠΕ
0,00%
6.675
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.05
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
6.924
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.036
ΕΧΑΕ
0,00%
4.3
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.74
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.75
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.89
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.41
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.02
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.52
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.924
ΛΑΒΙ
0,00%
0.719
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.2
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
0,00%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
29.85
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.25
ΟΠΑΠ
0,00%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.79
ΟΤΕ
0,00%
15.21
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.1
ΠΑΙΡ
0,00%
0.952
ΠΑΠ
0,00%
2.38
ΠΕΙΡ
0,00%
3.589
ΠΕΡΦ
0,00%
5.38
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.86
ΠΛΑΘ
0,00%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.595
ΣΑΡ
0,00%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.327
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.525
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
0,00%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.212
ΦΡΛΚ
0,00%
3.55
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

DW: Συμφωνία για ολικό λίφτινγκ στις γερμανικές υποδομές

Μετά από τρεις μέρες διαβουλεύσεων, η συγκυβέρνηση στη Γερμανία συμφώνησε στους στόχους για την προστασία του κλίματος και την αναβάθμιση των γερμανικών δικτύων, από τρένα μέχρι αυτοκινητοδρόμους.

«Οι διαβουλεύσεις άξιζαν τελικά τον κόπο» έγραψε το βράδυ της Τρίτης ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς στο twitter, μετά την ολοκλήρωση των τριήμερων διαβουλεύσεων για μια σειρά κρίσιμων ζητημάτων που αποτελούσαν σημεία τριβής μεταξύ των τριών κομμάτων της γερμανικής συγκυβέρνησης, Σοσιαλδημοκρατών, Πρασίνων, Φιλελευθέρων. Τα θέματα ήταν πολλά, ζητήματα «αγκάθια» που χρονίζουν και έχουν να κάνουν με την υλοποίηση των προγραμματικών στόχων της νυν συγκυβέρνησης, τα οποία μέχρι σήμερα έχουν προσκρούσει σε σειρά σκοπέλων: πληθωρισμός, ενεργειακή κρίση, αναβολή πολλών σχεδίων για την ενεργειακή μετάβαση, πόλεμος στην Ουκρανία.

Οι διαβουλεύσεις, παρά τα έντονα σημεία διαφωνιών που διαφαίνονται εδώ και καιρό στους κόλπους της γερμανικής κυβέρνησης, επικεντρώθηκαν στην αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου για την επίτευξη των γερμανικών κλιματικών στόχων, τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τα νέα e-fuels και την αναβάθμιση του συνόλου των γερμανικών δικτύων: από τους σιδηροδρόμους μέχρι τους αυτοκινητοδρόμους, ακόμη και τα ιδιωτικά συστήματα θέρμανσης.

Το βασικό σημείο στο οποίο συμφώνησαν τα κόμματα της συγκυβέρνησης έχει να κάνει πρωτίστως με την επιτάχυνση και τον εξορθολογισμό των γραφειοκρατικών διαδικασιών σχεδιασμού και υλοποίησης έργων αναβάθμισης των γερμανικών υποδομών: επέκταση των σιδηροδρομικών, οδικών και ενεργειακών δικτύων με έμφαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

144 αυτοκινητόδρομοι, 45 δισ. για τα γερμανικά τρένα

Στα επικείμενα σχέδια εντάσσεται ειδικότερα η κατασκευή ή αναβάθμιση συνολικά 144 αυτοκινητοδρόμων από το ομοσπονδιακό υπουργείο Μεταφορών με ενεργειακά συστήματα πράσινων πηγών ενέργειας, όπως η ηλιακή. Ταυτόχρονα αναμένεται να αυξηθούν από το 2024 οι τιμές των διοδίων για φορτηγά οχήματα άνω των 3,5 τόνων στους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους με την εισαγωγή νέου τέλους για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Τεραστίων διαστάσεων αναμένεται όμως και η επένδυση για την αναβάθμιση του γερμανικού σιδηροδρομικού δικτύου ύψους 45 δισ. ευρώ έως το 2025.Μάλιστα τα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο χαρακτηρίζονται «επείγουσας ανάγκης» για λόγους δημοσίου συμφέροντος. Σύμφωνα με τα σημεία της συμφωνίας, αναμένεται να επεκταθούν οι σιδηροδρομικές συνδέσεις ιδίως στις αγροτικές περιοχές, το ίδιο και οι τερματικοί σταθμοί για εμπορικές μεταφορές.

Κομβικής σημασίας κρίνεται ταυτόχρονα η στήριξη και επέκταση της ηλεκτροκίνησης στη Γερμανία, με ανάπτυξη νέων σταθμών φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων αλλά και με την προώθηση των λεγόμενων e-fuels, νέου τύπου καύσιμα τα οποία είναι σχεδόν ουδέτερα σε επιβλαβείς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Κλιματικά ουδέτερη η Γερμανία έως το 2045

Μεγάλο μέρος των συνομιλιών κινήθηκε επίσης γύρω από την αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου για την προστασία του κλίματος. Αντί της θέσπισης αυστηρών ετήσιων στόχων για τη βαριά βιομηχανία ή τον ενεργειακό κλάδο, έμφαση δίνεται πλέον στην επίτευξη αντισταθμιστικών μέτρων σε ετήσια βάση κι από εκεί και πέρα η προσήλωση σε περισσότερο μακροπρόθεσμους κλιματικούς στόχους. Παραμένει ωστόσο ως καταληκτική χρονιά το 2045, προκειμένου να καταστεί η Γερμανία κλιματικά ουδέτερη χώρα.

Ταυτόχρονα, μεταξύ άλλων, η γερμανική συγκυβέρνηση δεσμεύεται να στηρίξει την αντικατάσταση των παλαιών συστημάτων θέρμανσης ορυκτών καυσίμων με νέα, επιδοτούμενα συστήματα φιλικά προς το περιβάλλον.

Αν και οι εκπρόσωποι των τριών κομμάτων, ο επικεφαλής των Φιλελευθέρων Κρίστιαν Λίντνερ, η συμπρόεδρος των Πρασίνων Ρικάρντα Λανγκ, και ο συμπρόεδρος των Σοσιαλδημοκρατών Λαρς Κλινγκμπάιλ, εξέφρασαν την ικανοποίησή τους από τα αποτελέσματα των μακρών διαβουλεύσεων, ο Χρηστινοδημοκράτης αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Φρίντριχ Μερτς σχολίασε ότι το γεγονός πως οι διαπραγματεύσεις διήρκεσαν τόσο πολύ, αποτελεί απόδειξη «κυβερνητικής κρίσης».

Πηγή: Deutsche Welle

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!