Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Γερμανία: Σε τεντωμένο σχοινί ο κυβερνητικός συνασπισμός

Σε ατμόσφαιρα έντασης συνεδριάζει ο κυβερνητικός συνασπισμός στην Γερμανία, για το κλίμα, τα εξοπλιστικά, τις μεταφορές, αλλά και τον προϋπολογισμό του 2024, την ώρα που τα συνδικάτα προχωρούν σε μαζικές απεργίες σε τρένα, αεροδρόμια και συγκοινωνίες.

Ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς συγκάλεσε χθες Κυριακή το βράδυ συνεδρίαση του κυβερνητικού συνασπισμού του για να αποπειραθεί να κατευνάσει τις εντάσεις ανάμεσα στους κυβερνητικούς του εταίρους, που πλέον απειλούν να μετατραπούν σε πραγματική κρίση.

Οι διενέξεις το τελευταίο διάστημα ανάμεσα στους φιλελεύθερους του FDP, τους οικολόγους και τους σοσιαλδημοκράτες του καγκελάριου, που σχηματίζουν τον κυβερνητικό συνασπισμό, έχουν πολλαπλασιαστεί: εκτείνονται από το κλίμα ως τη χρηματοδότηση του επανεξοπλισμού του γερμανικού στρατού, από τις υποδομές των μεταφορών ως τον προϋπολογισμό του 2024.

Η αμοιβαία και μεγεθυνόμενη απώλεια εμπιστοσύνης ανάμεσα στους τρεις εταίρους πλέον εγείρει ανησυχία, πέρα από το ότι καθυστερεί την υλοποίηση σημαντικών σχεδίων για τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία.

«Το σπίτι του συνασπισμού καίγεται»

«Όπου κι αν κοιτάξει κανείς, βλέπει φωτιά στην κυβέρνηση», συνόψισε το περιοδικό Der Spiegel, καταγράφοντας «διαφωνίες για τις προτεραιότητες», «αλληλοκατηγορίες των πάντων», αδυναμία «εξεύρεσης συμβιβασμών».

«Το σπίτι του συνασπισμού καίγεται», υπερθεμάτισε η ταμπλόιντ Bild.

Οι εσωτερικές εντάσεις ξεχείλισαν, έφθασαν στις Βρυξέλλες, όπου το Βερολίνο προς γενική κατάπληξη των εταίρων του εμπόδισε, την τελευταία στιγμή, ρύθμιση για τη μείωση στο μηδέν των εκπομπών CO2 των καινούργιων αυτοκινήτων που θα πωλούνται στην ΕΕ. Συμβιβαστική λύση βρέθηκε εντέλει προχθές Σάββατο.

Χθες βράδυ το εγχείρημα έμοιαζε με συλλογική ψυχοθεραπεία του τρικομματικού συνασπισμού χωρίς προηγούμενο στη Γερμανία. Αποτελέσματα δεν αναμένονταν πριν από σήμερα το νωρίτερο.

«Οι πολίτες αναμένουν ο συνασπισμός να φέρνει αποτελέσματα», προειδοποίησε ο Ντιρκ Βίζε, στέλεχος των σοσιαλδημοκρατών, μιλώντας στο Spiegel.

Σκοπός ήταν να επανέλθει η τάξη και να σταματήσει η ελεύθερη πτώση της δημοτικότητας των κομμάτων του συνασπισμού·καθώς η δεξιά αξιωματική αντιπολίτευση βρίσκεται πια πολύ μπροστά σε πρακτικά όλες τις δημοσκοπήσεις, ενώ η AfD (άκρα δεξιά) φέρεται να είναι τρίτο κόμμα κατά πολλές από τις έρευνες.

Οι φιλελεύθεροι κρατούν το τιμόνι του υπουργείου Οικονομικών και θεωρούν εαυτούς εγγυητές της δημοσιονομικής πειθαρχίας. Ο Κριστόφ Μάγερ, στέλεχος του FDP, πρόσαψε στα άλλα δυο κόμματα του συνασπισμού «εθισμό στις δημόσιες δαπάνες» μιλώντας στις εφημερίδες του ομίλου Funke.

«Μερικές φορές πρέπει ν’ αρπάζεις το μπουκάλι από το στόμα του αλκοολικού», πέταξε.

Η «πρόοδος», η «παρεμπόδιση»…

Ως προς το κλίμα, οι Πράσινοι και το FDP εκφράζουν ανοικτά εδώ και εβδομάδες τις διαφωνίες τους – για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης των αυτοκινήτων, για την προοδευτική κατάργηση των καυστήρων θέρμανσης κτιρίων που καίνε πετρέλαιο και αέριο, για την προτεραιότητα που πρέπει να δοθεί στις επενδύσεις στους σιδηροδρόμους ή στους αυτοκινητοδρόμους…

Ήταν ο οικολόγος υπουργός Οικονομίας και Κλίματος, ο Ρόμπερτ Χάμπεκ, αυτός που έβαλε φωτιά στο μπαρούτι. «Μόνο ένα κόμμα αντιπροσωπεύει την πρόοδο, τα άλλα την παρεμποδίζουν», εξακόντισε την Τρίτη ο δεύτερος τη τάξει της κυβέρνησης.

Ο κάτοχος διδακτορικού φιλοσοφίας πρόσαψε στην κυβέρνηση πως δεν εκπληρώνει «επαρκώς» την αποστολή της κυβέρνησης να «κάνει κάτι για τον κόσμο, για τη Γερμανία» και για το κλίμα.

Η χώρα πέτυχε το 2022 τον στόχο που είχε θέσει για τον περιορισμό των εκπομπών CO2 -εν μέρει λόγω της ενεργειακής κρίσης-, όμως έχει μακρύ δρόμο μπροστά της ακόμη αν θέλει να επιτύχει κλιματική ουδετερότητα το 2045.

…και ο Πούτιν

Ο κ. Χάμπεκ κατηγόρησε ιδίως στους φιλελεύθερους εταίρους του πως φρέναραν το σχέδιό του, που διέρρευσε στον Τύπο, να απαγορευθεί ήδη από το 2024 η εγκατάσταση νέων καυστήρων θέρμανσης κτιρίων που καίνε πετρέλαιο ή αέριο.

Η ένταση κλιμακώθηκε τόσο που ο αντιπρόεδρος του FDP Βόλφγκανγκ Κουμπίκι έφθασε στο σημείο να πει, προτού ζητήσει συγγνώμη, πως ο κ. Χάμπεκ μοιράζεται με τον ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν την «πεποίθηση ότι το κράτος, ο ηγέτης, ο εκλεκτός, ξέρει καλύτερα από τον λαό τι είναι καλύτερο γι’ αυτόν».

Το SPD αξιώνει αποκατάσταση της ηρεμίας. Όμως ο καγκελάριος, που έχει τη φήμη πως προτιμά να αφήνει κατά μέρος, να μην αντιμετωπίζει κατά μέτωπο τις αναποδιές, μοιάζει να αδυνατεί, ενάμισι χρόνο αφού ανέλαβε την εξουσία, να ελέγξει τους ολοένα πιο νευρικούς εταίρους του.

«Χρειάζεται περισσότερο παρά ποτέ ηγετική ικανότητα και ο Όλαφ Σολτς δεν τη δείχνει, αφήνει τα πράγματα να γίνονται», ήταν το δηκτικό σχόλιο του Κάρστεν Λίνεμαν της δεξιάς αντιπολίτευσης.

Μαζικές απεργίες

Στο μεταξύ, η Γερμανία αναμένεται να παραλύσει σήμερα από το συγκοινωνιακό χάος λόγω της ιστορικών διαστάσεων απεργίας των εργαζομένων στους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους, σε όλα τα τοπικά μέσα μεταφοράς (προαστιακοί, μετρό, τραμ, λεωφορεία), στους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους, αλλά και σε πολλά γερμανικά αεροδρόμια, μεγάλα και μικρά (Μονάχου, Φρανκφούρτης, Αμβούργου, Nτίσελντορφ, Βόννη-Κολωνίας, Ντόρντμουντ, Λειψίας, Ερφούρτης, Δρέσδης).

H παγγερμανική απεργία σε όλα τα τρένα, σε διεθνή και περιφερειακά γερμανικά αεροδρόμια, στο σύνολο των τοπικών μέσων μαζικής μεταφοράς αλλά και σε λιμάνια και μεγάλους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους θεωρείται ήδη ιστορικών διαστάσεων για γερμανικά δεδομένα, καθώς επίσης προάγγελος νέων μαζικών κινητοποιήσεων.

Εδώ και καιρό τα αιτήματα μεγάλων γερμανικών συνδικάτων, όπως του Verdi που εκπροσωπεί περίπου 2,5 εκατομμύρια εργαζομένους στον ευρύτερο δημόσιο τομέα ή του ισχυρού συνδικάτου των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους EVG, δεν έχουν ικανοποιηθεί. Ζητούν νέα συλλογική σύμβαση εργασίας και άμεση αύξηση στους μισθούς κατά 500 ευρώ μηνιαίως με επιπλέον εφάπαξ επιδόματα ύψους 2.500 ευρώ για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Μέχρι στιγμής οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν ευοδωθεί. Η πλευρά των εργοδοτών συνεχίζει να θεωρεί παράλογες και υπερβολικές τις διεκδικήσεις των συνδικάτων.

Με τον πληθωρισμό όμως να κινείται ήδη στο 8,7% και τις πρόσφατες εκτιμήσεις των «Πέντε Σοφών» της Γερμανικής Οικονομίας να κάνουν λόγο για πληθωρισμό πάνω από 6% στο τέλος του 2023, τα γερμανικά συνδικάτα φαίνεται ότι δεν έχουν άλλη επιλογή πέρα από την άσκηση πίεσης μέσω προειδοποιητικών στάσεων εργασίας. «Πρέπει να σταλεί ένα αδιαμφισβήτητο μήνυμα με αυτή την απεργία» ανέφερε ο επικεφαλής του συνδικάτου Verdi Φρανκ Βάρνεκε, ενώ η αντιπρόεδρος του συνδικάτου EVG, Κόσιμα Ίνγκεσαϊ, αναφέρει πως η καταφυγή στην παγγερμανική απεργία «είναι η ύστατη επιλογή».

«Στη Γερμανία οι αρμόδιες συνδικαλιστικές οργανώσεις καλούν σε απεργία μόνο για περιορισμένο χρονικό διάστημα, ελπίζοντας να καταλήξουν σε μια συλλογική σύμβαση εργασίας όσο το δυνατόν γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα» αναφέρει στο Δίκτυο RND o καθηγητής Πολιτικών Επιστημών στο Κάσελ Βόλφγκαντ Σρέντερ, επί χρόνια μέλος του επίσης ισχυρού συνδικάτου IG-Metall.




Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!