THEPOWERGAME
Κάποιες αισθησιακές σκηνές από «μεγάλες» ταινίες έχουν αποτυπωθεί στην ιστορία του κινηματογράφου και στις αναμνήσεις των θεατών.
Η γνωστή σκηνή στο «Βασικό ένστικτο» όπου η Κάθριν Τρεμέλ σταυρώνει τα πόδια της για να αποκαλύψει ότι δεν φορά εσώρουχα, γυρίστηκε εν αγνοία της Σάρον Στόουν. Ο σκηνοθέτης Πολ Βερχόφεν, της είχε ζητήσει να μην φοράει εσώρουχο γιατί διατάρασσε τον φωτισμό της σκηνής κι εκείνη δέχθηκε νομίζοντας ότι δεν θα φαινόταν στο πλάνο. Συνειδητοποίησε το αντίθετο αργότερα, όταν είδε την πρώτη εκδοχή της ταινίας και οι φήμες λένε ότι χαστούκισε τον σκηνοθέτη της. Αποφάσισε να μην του κάνει μήνυση «γιατί η σκηνή ταίριαζε με την ατμόσφαιρα της ταινίας και γιατί, στην τελική, το έκανα», έλεγε η Σάρον Στόουν χρόνια αργότερα στην αυτοβιογραφία της.
Η καρδιά του ωκεανού
«Ζωγράφισέ με σαν τις γαλλίδες που ζωγραφίζεις», λέει η Ρόουζ (Κέιτ Γουίνσλετ) στον Τζακ (Λεονάρντο Ντι Κάπριο) καθώς οι δυο τους έρχονται πιο κοντά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του «Τιτανικού». «Θα φοράω μόνο το κολιέ “Η καρδιά του ωκεανού” και τίποτα άλλο», συνέχισε και κάπως έτσι αποτυπώθηκε σε φιλμ μια από τις πιο αισθησιακές πόζες που είδαμε ποτέ σε ταινία που έσπασε τα ταμεία παγκοσμίως. Μαζί με τον πιο «νευρικό» Λεονάρντο ντι Κάπριο που είδαμε ποτέ στη μεγάλη οθόνη.
Ακάλεστος στην έπαυλη
Πολλά μπορεί κανείς να πει για τα «Μάτια ερμητικά κλειστά» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ αλλά η σκηνή που πολλοί βλέπουν ξανά και ξανά από εκείνη την ταινία δεν είναι άλλη από το ομαδικό σεξουαλικό όργιο των μασκαρεμένων καθώς ο γιατρός Μπιλ Χάρφορντ (Τομ Κρουζ) περιηγείται στα δωμάτια της έπαυλης χωρίς να είναι καλεσμένος. Το στούντιο παραγωγής της ταινίας έσπευσε να «καλύψει» ψηφιακά κάποια από τα γυμνά σώματα που διακρίνονται να συμμετέχουν στο όργιο αλλά η σκηνή έτσι, όπως τη γύρισε ο Κιούμπρικ, είναι διαθέσιμη στο DVD της ταινίας και σίγουρα είναι εκείνη που ο κορυφαίος σκηνοθέτης θα προτιμούσε να δει το κοινό στις αίθουσες.
Ερωτικό τρίγωνο στο Μεξικό
Πριν ο Αλφόνσο Κουαρόν αρχίσει να συλλέγει βραβεία Όσκαρ από την Ακαδημία Κινηματογράφου, είχε γυρίσει το «Θέλω και τη μαμά σου» αναστατώνοντας τους σινεφίλ με τις γυμνές σκηνές του που σε «αρπάζουν» από την αρχή. Δυο καλοί φίλοι, ο Τενότς (Ντιέγκο Λούνα) και ο Χούλιο (Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ), γνωρίζουν την γυναίκα του ξαδέλφου του Τενότς, Λουίζα (Μαριμπέλ Βερντού) και την προσκαλούν σε ένα ταξίδι στο Μεξικό χωρίς συγκεκριμένο προορισμό. Εκείνη δέχεται και δυσαρεστημένη από την απιστία του συζύγου της, δείχνει στα δύο αγόρια το δρόμο προς μια «ενηλικίωση» που δεν αποκλείει τους πειραματισμούς.
Απελπισία και απόγνωση
Στον «Χορό των τεράτων» η Χάλι Μπέρι κέρδισε το Όσκαρ α’ γυναικείας ερμηνείας και παραμένει έως σήμερα η μοναδική μαύρη ηθοποιός με αυτή τη διάκριση. Αν και σε καμία περίπτωση δεν οφείλει αυτή την κατάκτηση στο γυμνό της ταινίας, η ερωτική σκηνή με τον Μπίλι Μπομπ Θόρντον έχει μείνει στην ιστορία του κινηματογράφου όχι τόσο για το αψεγάδιαστο σώμα της πρωταγωνίστριας αλλά για την κορύφωση της απελπισίας και της απόγνωσης που οι δύο ήρωες βίωναν μετά από αλλεπάλληλες απώλειες του στενού οικογενειακού τους κύκλου. «Θέλω απλά να νιώσω όμορφα», λέει εκείνη πριν πετάξει τα ρούχα της στην κάμερα.
Εθισμένος στο σεξ
Στο «Shame» του Στιβ Μακουίν, ο κεντρικός ήρωας είναι ένας άνθρωπος που αδυνατεί να συνδεθεί με τον διπλανό του. Είναι εθισμένος στο σεξ το οποίο έχει πλέον για εκείνον όση συναισθηματική βαρύτητα έχει το χτένισμα στον καθρέφτη ή το βούρτσισμα των δοντιών. Στις πρώτες σκηνές της ταινίας, ο Μάικλ Φασμπέντερ, που υποδύεται τον Μπράντον Σάλιβαν, κάνει ένα γυμνό πέρασμα από την κάμερα αποκαλύπτοντας το πέος του. Ακόμη και σήμερα σπάνια συναντάς ανδρικό γυμνό στη μεγάλη οθόνη, πόσο μάλλον το 2011 που η ταινία προβλήθηκε στις αίθουσες. Βέβαια, το κεντρικό ζήτημα στο «Shame» μόνο η ερωτική ζωή του Σάλιβαν δεν ήταν.
Το πόδι κολλημένο στο γκάζι
Ο Γκασπάρ Νοέ σπάνια γυρίζει ταινία χωρίς να έχει το πόδι του κολλημένο στο γκάζι και στο «Love» δείχνει τις προθέσεις του από την αρχή με μια ερωτική σκηνή ανάμεσα σε ένα ζευγάρι που δεν αφήνει τίποτα στη φαντασία του θεατή. Η σκηνή γυρίστηκε σε μία λήψη και παρά το γραφικό περιεχόμενο, διαθέτει τρυφερότητα και νοιάξιμο για τους ήρωές του. Όσοι έχουν δει την 3D εκδοχή της ταινίας υποστηρίζουν ότι τόσο αυτή η σκηνή όσο και οι αντίστοιχες που ακολουθούν, ξεχωρίζουν με διαφορά από ότι άλλο σχετικό έχουμε δει στη μεγάλη οθόνη.
Επανάσταση στους δρόμους και τα διαμερίσματα
Ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι δεν είχε δισταγμούς όταν ήθελε να δείξει γυμνό ή βίαιες σεξουαλικές σκηνές στην κάμερα όπως διαπιστώσαμε στο «Τελευταίο ταγκό στο Παρίσι». Όμως στους «Ονειροπόλους» με τον Λουί Γκαρέλ και την Εύα Γκριν, μας συστήνει ένα ερωτικό τρίγωνο στο Παρίσι του Μάη του ’68 χωρίς να καταφεύγει σε ακρότητες. Όσο οι φοιτητές στήνουν οδοφράγματα στους δρόμους, οι τρεις πρωταγωνιστές κάνουν τη δική τους σεξουαλική επανάσταση στο διαμέρισμά τους με την Εύα Γκριν να νιώθει εξίσου άνετα με ή χωρίς ρούχα μπροστά στο φακό.
Χτύπα με
Ο Ντέιβιντ Λιντς, μας έχει δώσει αρκετά δείγματα του πώς αντιλαμβάνεται το βίαιο σεξ που εκπέμπει τρόμο και απειλή στη μεγάλη οθόνη αλλά η σκηνή που θεωρείται κορυφαία στη φιλμογραφία του κρύβεται στο «Μπλε βελούδο». Όταν ο Τζέφρι (Κάιλ Μακλάχλαν) εισβάλει στο διαμέρισμα της Ντόροθι (Ιζαμπέλα Ροσελίνι) κι εκείνη τον εντοπίζει και τον ακινητοποιεί με ένα μαχαίρι, τον υποχρεώνει να βγάλει όλα τα ρούχα του μπροστά της. Η Ντόροθι θα προσπαθήσει να αποπλανήσει τον τρομοκρατημέμνο Τζέφρι αλλά τους διακόπτει ο… πραγματικά τρομακτικός Φρανκ Μπουθ (Ντένις Χόπερ) ο οποίος την κακοποιεί και αποχωρεί. Όταν ο Τζέφρι βγαίνει από τη ντουλάπα που κρυβόταν και τρέχει στη Ντόροθι, εκείνη του ψιθυρίζει «χτύπα με» και τον αφήνει να τη φιλήσει.
Υπό τις οδηγίες του μετρ
Ο Πολ Βερχόφεν «ξανακτύπησε» πάλι πριν από δύο χρόνια όταν έκανε πρεμιέρα η τελευταία του ταινία, «Benedetta». Η Βιρζινί Εφιρά υποδύεται μια Ιταλίδα μοναχή του 17ου αιώνα που έβλεπε οράματα με πρωταγωνιστή τον Χριστό και παράλληλα διατηρούσε ερωτική σχέση με μια άλλη μοναχή, την Μπαρτολομέα που την υποδύεται η Δάφνη Πατακιά. Οι δύο καλλίγραμμες ηθοποιοί δεν άφησαν τίποτα στη φαντασία μας στις ερωτικές τους σκηνές που γυρίστηκαν υπό τις οδηγίες του Ολλανδού «μετρ» Πολ Βερχόφεν.