THEPOWERGAME
Στα εκτενή άρθρα βρετανικών Μέσων Ενημέρωσης γίνεται μια προσπάθεια αναζήτησης των αιτιών στο δυστύχημα στα Τέμπη, το πιο θανάσιμο σιδηροδρομικό δυστύχημα της τελευταίας 10ετίας στην Ευρώπη, που έχει στοιχίσει τη ζωή σε 57 ανθρώπους μέχρι τώρα.
«Μυριάδες ερωτήματα αλλά ακόμα όχι αποδείξεις για τη σύγκρουση των τρένων στην Ελλάδα». «Ξέσπασμα οργισμένων διαδηλώσεων μετά τη καταστροφή». «Η Ελλάδα είχε προειδοποιηθεί για την κατάσταση των σιδηροδρόμων της τουλάχιστον 15 ημέρες πριν τη θανάσιμη σύγκρουση».
Αυτοί είναι κάποιοι από τους τίτλους κορυφαίων βρετανικών μέσων ενημέρωσης όπως ο Guardian, το BBC, οι Financial Times.
Χαρακτηριστικό για τη βαρύτητα της είδησης, το γεγονός ότι η εφημερίδα Guardian είχε χθες στο πρωτοσέλιδό της εικόνες από το δυστύχημα και συγκεκριμένα ένα κατεστραμμένο βαγόνι με διασώστες που προσπαθούν να βρουν επιζώντες. Μάλιστα και το τηλεοπτικό δίκτυο του BBC είχε ως πρώτο θέμα του το τραγικό συμβάν αλλά και τις διαδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα.
Το «κουβάρι» των ευθυνών
Κοινό χαρακτηριστικό όλων ότι πλέον φεύγουν από την περιγραφή των εικόνων και προσπαθούν να ξετυλίξουν το «κουβάρι» των ευθυνών. Σε αυτή τη προσπάθεια γίνονται καταπέλτης προς τις ελληνικές υπηρεσίες, καθώς αναδεικνύουν ότι το κράτος είχε συστηματικά ενημερωθεί για την κατάσταση στους σιδηροδρόμους από τους συνδικαλιστές των υπηρεσιών και όχι μόνο.
Ο Guardian για παράδειγμα, στο άρθρο ανάλυσης που έχει δημοσιεύσει, παρουσιάζει τα στατιστικά στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (EU Agency for Railways), ο οποίος κατατάσσει την Ελλάδα στη χειρότερη θέση θεμάτων ασφαλείας την τελευταία δεκαετία.
Παράλληλα, και οι Financial Times αναδεικνύουν το ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρέπεμψε την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, 15 ημέρες πριν το δυστύχημα. Όπως αναφέρει, πρόκειται για «ανήκουστη προφητεία» καθώς η χώρα δεν έχει ακόμα υιοθετήσει τις διατάξεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας σχετικά με την ασφάλεια και τις υποδομές των σιδηροδρόμων από το 2015.
Μάλιστα μεταφέρουν ότι οι οργισμένες διαδηλώσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα γίνονται κυρίως επειδή ο κόσμος δεν έχει πειστεί ότι η ευθύνη μπορεί να αποδοθεί αποκλειστικά σε «τραγικό ανθρώπινο λάθος» του σταθμάρχη, όπως δήλωσε ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Αυτό κυρίως υποστηρίζεται λόγω των παραπάνω, δηλαδή ότι το κράτος γνώριζε για την κατάσταση.
Τα εκτενή άρθρα όλων συνοδεύονται από φωτογραφίες και βίντεο, ενώ σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι οι Βρετανοί δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και για το μερίδιο ευθύνης της Trenitalia, που πρόσφατα απέκτησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πλέον Hellenic Trains. Ο λόγος είναι ότι η ιταλική σιδηροδρομική εταιρεία έχει συμφέροντα στη Βρετανία και συγκεκριμένα το 30% της εταιρείας Avanti.
Πηγή: Deutsche Welle