DW: Μία προδιαγεγραμμένη καταστροφή στα Τέμπη

Στην τραγωδία των Τεμπών αναφέρεται ο γερμανικός Τύπος σε εκτενή του δημοσιεύματα, που κάνουν λόγο για προδιαγεγραμμένη καταστροφή

Έρευνες των σωστικών συνεργείων για τους αγνοούμενους στα συντρίμμια των δύο αμαξοστοιχιών που συγκρούστηκαν στα Τέμπη @ Eurokinissi / ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ

Τα γερμανικά ΜΜΕ αναφέρονται εκτενώς στο προβληματικό ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο μετά την τραγωδία στα Τέμπη που προκάλεσε τον θάνατο τουλάχιστον 46 επιβατών και τον τραυματισμό δεκάδων ακόμη.

«Γιατί βρίσκονταν και τα δύο τρένα σε μετωπική πορεία στις ίδιες ράγες;», διερωτάται η Süddeutsche Zeitung.

«Σύμφωνα με τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης, ο σταθμάρχης έδωσε εντολή αλλαγής κατεύθυνσης στις ράγες, ωστόσο το σύστημα δεν την εκτέλεσε. Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας, εξήγησε ότι το ηλεκτρονικό σύστημα που υποτίθεται ότι προειδοποιεί τους μηχανοδηγούς για τα ερχόμενα τρένα στη γραμμή δεν λειτουργεί εδώ και χρόνια. “Τίποτα δεν λειτουργεί, όλα γίνονται χειροκίνητα”, είπε, για ολόκληρη τη διαδρομή μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Σε συνολικά 15 σταθμούς, ο εκάστοτε σταθμάρχης έπρεπε να δώσει το πράσινο φως στο τρένο με το χέρι για να συνεχίσει το ταξίδι του. Δεν υπάρχουν ηλεκτρονικοί έλεγχοι και γι’ αυτό ευθύνονται οι αρχές: “Διαμαρτυρόμαστε συνεχώς γι’ αυτό”, δήλωσε ο Γενιδούνιας, επικεφαλής του συλλόγου», αναφέρει το δημοσίευμα της SZ.

Οι μηχανοδηγοί ταξιδεύουν σχεδόν στα τυφλά

«Οι σταθμάρχες μεταδίδουν τις οδηγίες μέσω ασυρμάτου στους μηχανοδηγούς, οι οποίοι ταξιδεύουν σχεδόν στα τυφλά: δεν υπάρχει ούτε ηλεκτρονικό σύστημα καθοδήγησης και παρακολούθησης ούτε φανάρια που θα μπορούσαν να ανάψουν κόκκινα σε περίπτωση κινδύνου», εξηγεί η tageszeitung.

«Το σιδηροδρομικό ατύχημα στην κοιλάδα των Τεμπών ήταν μια προδιαγεγραμμένη καταστροφή. Το 2019, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε ήδη επιβάλει πρόστιμο δύο εκατομμυρίων ευρώ στην Ελλάδα για ανεπαρκή ασφάλεια στις αμαξοστοιχίες, ενώ τον Απρίλιο του 2022 ένας εμπειρογνώμονας προειδοποιούσε σε επιστολή του για τα σιδηροδρομικά ατυχήματα. Όμως, όλες οι προειδοποιήσεις έπεσαν στο κενό», σχολιάζει η εφημερίδα του Βερολίνου.

«Από την πώληση της Hellenic Trains στους ιταλικούς κρατικούς σιδηροδρόμους το 2017, τα προβλήματα δεν έχουν μειωθεί, με πιο πρόσφατο το παράδειγμα των απαράδεκτα κακών τρένων Pendolino, από τους Ελβετικούς Ομοσπονδιακούς Σιδηροδρόμους SBB. Τρένα αυτού του τύπου συνέδεαν κυρίως την Ελβετία με την Ιταλία από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 και μετά, προτού η SBB στείλει τη συντριπτική πλειοψηφία των Pendolinos για παλιοσίδερα. Το αφεντικό της SBB είχε μιλήσει τότε για μια “φρίκη” που έφτασε στο τέλος της. Όταν οι ιταλικοί κρατικοί σιδηρόδρομοι έστειλαν πέντε εναπομείναντα Pendolinos στην Ελλάδα, ο πρώην επικεφαλής της SBB δήλωσε πως “το μόνο που μπορώ να πω για τα Pendolinos είναι: καλή τύχη”».

Η taz καταλήγει τέλος πως «η Hellenic Trains διαφημίζει ότι μπορεί κανείς να ταξιδέψει από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από τέσσερις ώρες με τα γρήγορα τρένα τους. Μετά την τραγωδία των Τεμπών, για τους Έλληνες αυτό μοιάζει με κοροϊδία».




DIMAND
2.41%
8.50
ΕΛΣΤΡ
0.00%
2.27
ΚΥΡΙΟ
-1.03%
0.96
ΟΛΠ
0.16%
31.80
CENER
-0.21%
9.34
ΙΝΤΕΤ
0.00%
0.00
ΕΕΕ
-0.69%
40.56
ΟΛΥΜΠ
-0.40%
2.49
ΙΚΤΙΝ
-3.40%
0.33
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΜΥΤΙΛ
-0.65%
36.58
ΟΤΟΕΛ
0.54%
11.24
ΕΒΡΟΦ
0.27%
1.84
ΡΕΒΟΙΛ
-1.79%
1.65
ΜΟΝΤΑ
-1.09%
3.64
ΠΑΙΡ
3.82%
0.98
ΚΟΥΕΣ
-2.23%
6.13
ΑΡΑΙΓ
-0.82%
10.93
ΜΙΝ
-3.23%
0.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.26%
3.85
ΤΕΝΕΡΓ
0.30%
20.06
ΑΣΤΑΚ
-2.78%
7.00
ΙΝΛΙΦ
-0.21%
4.70
ΔΡΟΜΕ
-9.01%
0.32
ΤΡΑΣΤΟΡ
1.57%
1.29
ΠΕΙΡ
0.19%
4.79
ΠΡΔ
-9.52%
0.27
ΦΡΛΚ
-0.37%
4.08
AKTR
0.00%
5.23
ΛΑΜΔΑ
-0.93%
6.40
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.25%
1.62
ΚΑΡΕΛ
-0.63%
318.00
ΙΝΤΚΑ
-2.91%
3.00
ΚΤΗΛΑ
2.67%
1.92
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
-1.67%
0.59
ΒΙΟΚΑ
-0.89%
1.67
ΟΛΘ
-1.43%
27.50
ΚΟΥΑΛ
0.95%
1.27
ΝΑΚΑΣ
0.00%
3.06
ΙΝΤΕΚ
-0.49%
6.07
ΝΑΥΠ
-3.17%
0.79
ΜΕΒΑ
0.98%
4.12
ΠΕΤΡΟ
-0.25%
7.86
ΚΕΚΡ
0.39%
1.28
ΠΡΟΦ
-2.75%
4.96
BOCHGR
-2.19%
5.36
ΕΥΔΑΠ
-1.35%
5.86
ΜΟΤΟ
-1.10%
2.71
ΦΡΙΓΟ
-6.61%
0.23
ΜΠΡΙΚ
0.00%
2.37
ΠΡΟΝΤΕΑ
-1.67%
5.90
ΔΟΜΙΚ
1.17%
2.60
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΚΟΡΔΕ
-0.23%
0.44
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΜΕΡΚΟ
-2.59%
37.60
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
0.00%
3.25
ΕΥΑΠΣ
-0.29%
3.39
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1.26%
0.79
ΟΤΕ
0.07%
15.11
ΔΕΗ
0.00%
12.91
ΕΛΙΝ
-0.93%
2.12
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΜΠΤΚ
-7.38%
0.57
AEM
-1.36%
4.72
ΑΣΚΟ
-0.32%
3.16
ΙΝΛΟΤ
0.58%
1.04
ΛΑΒΙ
-1.88%
0.79
ΕΣΥΜΒ
-2.65%
1.10
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
-1.14%
8.70
ΑΝΔΡΟ
0.00%
6.50
ΔΑΑ
-0.34%
8.76
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
EVR
-0.30%
1.67
ΚΡΙ
-3.55%
14.95
ΚΕΠΕΝ
0.00%
1.94
ΠΕΡΦ
-0.20%
5.02
ΠΛΑΘ
-0.90%
3.86
ΙΛΥΔΑ
0.61%
1.64
ΕΚΤΕΡ
0.20%
1.96
ΒΙΟ
-1.41%
5.60
ΛΑΝΑΚ
-5.00%
0.95
TITC
-1.25%
39.50
ΜΟΗ
0.93%
21.60
ΣΙΔΜΑ
-4.25%
1.47
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΑΔΜΗΕ
0.76%
2.64
ΒΙΟΣΚ
-1.71%
1.44
ΙΑΤΡ
-1.32%
1.87
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΣΠΙ
7.17%
0.60
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ACAG
-0.17%
5.92
ΕΧΑΕ
0.50%
4.99
ΠΑΠ
0.39%
2.60
ΟΠΑΠ
-1.00%
16.90
ΑΒΑΞ
0.95%
2.12
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2.13%
2.30
ΜΠΕΛΑ
1.14%
26.70
ΣΑΡ
-1.86%
12.66
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΕΛΠΕ
-1.91%
7.70
ΕΥΡΩΒ
1.24%
2.46
ΜΑΘΙΟ
3.15%
0.72
ΑΛΜΥ
-1.14%
4.33
NOVAL
-0.78%
2.53
ΑΤΤ
-1.11%
0.71
ΧΑΙΔΕ
6.02%
0.71
ΑΤΤΙΚΑ
-0.85%
2.32
ΕΛΒΕ
-2.83%
5.15
ΕΛΧΑ
0.72%
2.10
ΒΙΟΤ
0.00%
0.25
OPTIMA
0.82%
14.74
ΓΕΒΚΑ
-0.68%
1.46
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
0.83%
1.21
ΠΡΕΜΙΑ
0.32%
1.27
ΣΠΕΙΣ
-0.36%
5.54
ΕΛΛ
0.34%
14.65
CNLCAP
0.00%
7.00
ΑΚΡΙΤ
4.83%
0.76
ΜΙΓ
0.36%
2.80
ΑΛΦΑ
2.37%
2.07
ΤΖΚΑ
1.84%
1.39
ΕΛΤΟΝ
1.81%
1.80
ΣΕΝΤΡ
-0.59%
0.34
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΑΒΕ
0.48%
0.42
ΞΥΛΚ
-0.77%
0.26
ΕΤΕ
-0.53%
9.45
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1.51%
18.30
ΠΛΑΚΡ
0.67%
15.00