THEPOWERGAME
H Αυστραλία αφού κατάφερε να κάνει τα κορυφαία μέσα ενημέρωσης του Facebook και της Google να πληρώνουν για το περιεχόμενο των ειδήσεων στις πλατφόρμες τους, η αυστραλιανή κυβέρνηση έχει πλέον ξεκινήσει συζητήσεις σχετικά με τις κυρίαρχες μηχανές αναζήτησης της χώρας, θέτοντας την μηχανή αναζήτησης της Apple επίσης υπό έρευνα.
Αυτή τη φορά η κυβέρνηση, επικεντρώθηκε στην πιο δημοφιλής επιλογή και στον ανταγωνισμό που υπάρχει μεταξύ των προγραμμάτων περιήγησης στο Διαδίκτυο.
Τον Ιανουάριο του 2021 στην Αυστραλία, οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι το Safari ήταν το πιο χρησιμοποιημένο πρόγραμμα περιήγησης σε κινητές συσκευές (smartphone και tablet), αντιπροσωπεύοντας περίπου το 51% της χρήσης, ακολουθούμενο από το Chrome (39 τοις εκατό), το Samsung Internet (7 τοις εκατό) και Mozilla Firefox (λιγότερο από 1 τοις εκατό).
Σε επιτραπέζιους υπολογιστές, το Chrome ήταν το πιο χρησιμοποιούμενο πρόγραμμα περιήγησης στο 62%, με το Safari να ακολουθεί στο 18% και μετά στη σειρά να έρχονται και άλλα προγράμματα περιήγησης όπως το Edge (9%) και το Mozilla Firefox (6%).
Στην Αυστραλία, το ACCC, που είναι η Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτών, αναφέρει ότι σε συνολικό επίπεδο η Αναζήτηση της Google είναι η πρώτη επιλογή του κοινού και μετά ακολουθεί το Mozilla Firefox, το Apple Safari και το Samsung Internet και το Bing.
Σύμφωνα με την επιτροπή, οι προεγκατεστημένες υπηρεσίες και υπηρεσίες που έχουν οριστεί ως πρώτη προτίμηση του κοινού μπορούν να λειτουργήσουν ως εμπόδια επέκτασης σε άλλες μηχανές αναζήτησης.
Συγκεριμένα αναφέρει «Οι καταναλωτές ενδέχεται να διατηρήσουν μια προεπιλεγμένη επιλογή λόγω ατελών πληροφοριών για μια άλλη πλατφόρμα. Για παράδειγμα, οι καταναλωτές ενδέχεται να παραμείνουν σε μια τρέχουσα υπηρεσία αναζήτησης αντί να μεταβούν σε κάτι καινούριο εάν δεν γνωρίζουν ότι αυτό παρέχει υπηρεσίες αναζήτησης υψηλότερης ποιότητας από τις ήδη υπάρχουσες»
Τον Ιούλιο του 2018, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EC) διαπίστωσε ότι η Google επέβαλε παράνομους περιορισμούς σε κατασκευαστές συσκευών Android για να ενισχύσει τη δεσπόζουσα θέση της ως κυρίαρχη μηχανή αναζήτησης. Η ΕΚ επίσης επέβαλε πρόστιμο στην Google 4,34 δισ. Ευρώ για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕΕ για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης.