THEPOWERGAME
Ο μεγάλος τελικός του Super Bowl είναι στην πραγματικότητα μια τεράστια βιομηχανία δισεκατομμυρίων, με τεράστια έσοδα. Όμως πόσα από αυτά τα θα πάνε τελικά στους μεγάλους νικητές;
Όταν ο διαιτητής σφυρίξει τη λήξη του αγώνα την Κυριακή, είτε οι Philadelphia Eagles είτε οι Kansas City Chiefs θα σηκώσουν το τρόπαιο Vince Lombardi ως οι πρωταθλητές του 57ου Super Bowl. Οι Chiefs ελπίζουν πως θα κατακτήσουν το δεύτερο τους πρωτάθλημα, μετά τη νίκη του 2020, ενώ οι Eagles θέλουν να επαναλάβουντην επιτυχία του 2018.
Οι μεγάλοι νικητές σίγουρα θα πανηγυρίσουν όχι μόνο για τη νίκη τους, αλλά και για το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό που θα βρουν στον τραπεζικό τους λογαριασμό.
Οι εξωφρενικοί αριθμοί πίσω από το Super Bowl
Το Super Bowl σημειώνει τα μεγαλύτερα ποσοστά τηλεθέασης στις ΗΠΑ, αφού προσελκύει περισσότερους από 160 εκατ. τηλεθεατές, κάτι που δικαιολογεί το πώς καταφέρνει να γίνεται κάθε φορά αντικείμενο συζήτησης μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομικών αναλυτών.
Πρόκειται, άλλωστε, για μία βιομηχανία που εκτιμάται σε κόστος μεγαλύτερο των 16 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έτσι δεν έχει βρει άδικα τον δικό της χώρο στη οικονομία, αλλά και την πολιτική των Ηνωμένων Πολιτειών.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Πολυεθνικές πληρώνουν αδρά για λίγο χρόνο στο ημίχρονο του τελικού, αφού σύμφωνα με έρευνες μόλις το 35% των θεατών ενδιαφέρεται πραγματικά για το ίδιο το παιχνίδι. Την ίδια στιγμή, το 21% παρακολουθεί τον αγώνα για τις φαντασμαγορικές διαφημίσεις των εταιρειών που καταφέρνουν να εξασφαλίσουν λίγο τηλεοπτικό χρόνο από το γεγονός της χρονιάς. Σύμφωνα με το Forbes, η μέση τιμή για μία διαφήμιση 30″ στο φετινό Super Bowl αγγίζει τα 7 εκατομμύρια δολάρια.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης και το γεγονός ότι το μέσο κόστος ενός εισιτηρίου για τα τελευταία πέντε Super Bowls κυμαινόταν στα 5.145 δολάρια. Το εισιτήριο για τη φετινή διοργάνωση έφτασε ακόμη και τα 6.248 δολάρια. Την ίδια στιγμή, οι φίλαθλοι που θα παραστούν στην Αριζόνα, υπολογίζεται πως έχουμε καθημερινά έξοδα έως 700 δολάρια (σημαντικό ποσοστό πάει στη διαμονή, αφού τα ξενοδοχεία αυξάνουν κατά πολύ τις τιμές τους).
Πόσα θα κερδίσει όμως η νικήτρια ομάδα;
Σύμφωνα με τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του NFL, την οποία εξηγεί στο CNBC ο αρχισυντάκτης του Green Entrepreneur, Τζόναθαν Σμολ, κάθε μέλος της νικήτριας ομάδας του Super Bowl θα λάβει 157.000 δολάρια, ποσό αυξημένο κατά 7.000 δολάρια, συγκριτικά με το μπόνους του 2022.
Και όσον αφορά το οικονομικό κομμάτι, όπως φαίνεται δεν υπάρχουν ηττημένοι, αφού η ομάδα που θα χάσει τον τίτλο, θα επιβραβευθεί με 82.000 δολάρια ανά παίκτη.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Έπειτα, υπάρχουν τα δαχτυλίδια του Super Bowl. Το NFL πληρώνει μεταξύ 5.000 και 7.000 δολαρίων για έως και 150 δαχτυλίδια ανά ομάδα, με πρόσθετο κόστος να επιβαρύνει τους ιδιοκτήτες της ομάδας. Το κάθε δαχτυλίδι σχεδιάζεται κατά παραγγελία από την εκάστοτε ομάδα.
Τα δαχτυλίδια αυτά τείνουν να αποκτούν αξία όσο περνάει ο καιρός – ειδικά αν ανήκουν σε έναν κορυφαίο παίκτη.
Ο Λόρενς Τέιλορ, υποστηρικτής των New York Giants, πούλησε το δαχτυλίδι του έναντι 230.401 δολ. σε δημοπρασία το 2012. Πρόκειται για το υψηλότερο ποσό που πληρώθηκε ποτέ για ένα δαχτυλίδι Super Bowl.