THEPOWERGAME
Ο βασικός ανταγωνιστής της Tesla θα μπορούσε να είναι μόνο μια αυτοκινητοβιομηχανία από την Κίνα, υποστηρίζει ο Έλον Μασκ, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι σε κάθε περίπτωση αυτή τη στιγμή η εταιρεία του «κερδίζει» κάθε Κινέζο ανταγωνιστή.
Πράγματι, ήδη η Tesla αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα στον χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων, μεταξύ των οποίων και μία σειρά από δυναμικές startups όπως οι Nio, Xpeng και Li Auto.
Ο μεγαλύτερος αντίπαλος της Tesla στην Κίνα πάντως, αυτή τη στιγμή, είναι η αυτοκινητοβιομηχανία BYD που υποστηρίζεται από τον Γουόρεν Μπάφετ. Πέρυσι, η BYD πούλησε 911.140 ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία παγκοσμίως και συνολικά 1,8 εκατομμύρια οχήματα, συμπεριλαμβανομένων και των plug-in υβριδικών. Η Tesla παρέδωσε 1,31 εκατομμύρια αυτοκίνητα συνολικά το 2022.
Ο Μασκ δήλωσε «ενθουσιασμένος» για τις προοπτικές της Tesla, στην παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, υποσχόμενος στους επενδυτές ένα «υπέροχο μέλλον».
«Έχουμε μεγάλο σεβασμό για τις εταιρείες αυτοκινήτων στην Κίνα. Είναι οι πιο ανταγωνιστικοί στον κόσμο… δουλεύουν πιο σκληρά και εργάζονται με τον πιο έξυπνο τρόπο… Έχουμε τόσο μεγάλο σεβασμό για τις κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτων που ανταγωνιζόμαστε», ανέφερε ο εκκεντρικός μεγιστάνας.
Όπως είπε, αν έπρεπε να μαντέψει ποια εταιρεία θα είναι…. δεύτερη μετά την Tesla, τότε θα επέλεγε μια εταιρεία από την Κίνα. Είπε επίσης ότι «η ομάδα της Tesla China κερδίζει» στη χώρα χωρίς να διευκρινίσει κάτι περαιτέρω.
Πάντως, η αυτοκινητοβιομηχανία του Μασκ αντιμετώπισε μια σειρά από προκλήσεις στην Κίνα πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων των διακοπών παραγωγής στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη λόγω των αυστηρών πολιτικών της χώρας για τον Covid και των ελλείψεων εξαρτημάτων. Η Tesla μείωσε επίσης τις τιμές των αυτοκινήτων της στην Κίνα το 2022, εν μέσω της επιβράδυνσης του εγχώριου μακροοικονομικού περιβάλλοντος και του μετριασμού της καταναλωτικής ζήτησης.
Ανεξάρτητα από όσα υποστηρίζει ο Έλον Μασκ, δεν είναι μόνο οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που ανταγωνίζονται την Tesla. Οι συνήθεις «ύποπτοι» μεταξύ των κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας σε ΗΠΑ και Ευρώπη διεκδικούν επίσης με αξιώσεις ένα κομμάτι από την πίτα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της γερμανικής Volkswagen, η διοίκηση της οποίας εκτιμά ότι μπορεί να ξεπεράσει την Tesla και να γίνει ο μεγαλύτερος πωλητής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο μέχρι το 2025.