Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,51%
5.95
BOCHGR
+0,42%
4.77
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,39%
40.2
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,85%
1.698
ΑΒΕ
+2,72%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+7,89%
0.82
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.37
ΑΣΚΟ
+0,31%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-3,02%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,33%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-1,19%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.48
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+2,01%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,90%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,37%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.868
ΕΛΒΕ
-1,78%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
2.19
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-2,36%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.886
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
+0,02%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.343
ΕΧΑΕ
-2,06%
4.75
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,75%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
-47,99%
0.031
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,68%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-3,62%
1.33
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
6.06
ΚΡΙ
-1,25%
15.8
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-2,04%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,99%
1.02
ΛΕΒΚ
+7,52%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,88%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+2,02%
0.808
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+8,64%
23.9
ΟΛΠ
-0,17%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,79%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.09
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,12%
4.19
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,66%
4.15
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-2,74%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.6

Κίνα: Mπαίνει δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων

Η πρόσφατη συμφωνία μεγάλης ευρωπαϊκής εταιρείας ενοικιάσεων με την κινεζική BYD, για παραγγελία 100.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2028 δείχνει τη διάθεση των Κινέζων να μπουν τα επόμενα χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά. Την ίδια ακριβώς στιγμή που τα αυτοκίνητα ακριβαίνουν, οι πρώτες ύλες έχουν σταματήσει παραγωγές σε πολλά εργοστάσια και ο πόλεμος της Ουκρανίας έχει δημιουργήσει αρρυθμίες σε όλες τις αγορές, τα κινέζικα αυτοκίνητα είναι σαφώς φθηνότερα και δελεάζουν αρκετά μεγάλη μερίδα Ευρωπαίων καταναλωτών.

Εκτός από την BYD, υπάρχουν εταιρείες όπως η SAIC και η Geely, αλλά και άλλες πολλές που περιμένουν να μπουν στην Ευρωπαϊκή αγορά. Άνθρωποι της αυτοκίνησης λένε ότι τα επόμενα χρόνια θα ξεκινήσουν πωλήσεις στην Ευρώπη πάνω από 10 εταιρείες.

Δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε τις εκτιμήσεις ότι μέχρι το 2025 μπορεί να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως και 800.000 αυτοκίνητα, τα περισσότερα ηλεκτρικά, τα οποία θα παράγονται στην Κίνα.

Από αυτά ένα μεγάλο ποσοστό μπορεί να ανήκουν σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες (Tesla, BMW και όμιλος Renault) που εξάγουν -από την Κίνα- μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων στην Ευρώπη, όμως ένα σημαντικό ποσοστό παράγεται από κινεζικές βιομηχανίες. Φυσικά, κάθε χρόνο λόγω ανταγωνισμού και της προσπάθειας να συγκρατήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τις τιμές χαμηλά, όλο και μεγαλύτερες παραγωγές πηγαίνουν στην Κίνα.

Από την άλλη, η τεχνογνωσία των Κινέζων έχει ανέβει κατακόρυφα. Στην αυτοκίνηση έχει κερδίσει πολλά επίπεδα και κατάφερε να βγάλει στην παραγωγή εξαιρετικά μοντέλα. Τόσο σχεδιαστικά, όσο και σε επιδόσεις. Αυτά τα στοιχεία γίνονται αντιληπτά σε όλες τις διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτων, όπου βλέπουμε κινέζικες μάρκες να φιγουράρουν με αξιόλογα μοντέλα. Με δεδομένο ότι οι πρώτες ύλες, κυρίως για την κατασκευή των μπαταριών, προέρχονται από την Κίνα, τότε καταλαβαίνουμε ότι έχουν τον πρώτο λόγο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εντύπωση προκαλεί το συμπέρασμα μελέτης της PwC που προβλέπει ότι τα αμέσως επόμενα χρόνια, το μερίδιο αγοράς των κινεζικών EV στην Ευρώπη θα κυμανθεί μεταξύ 3,8%-7,9%. Ποσοστό αρκετά μεγάλο για αρχή…

Στην Ελλάδα κάνει αισθητή την παρουσία της η BYD, μόνο με επαγγελματικά μοντέλα, αλλά το σίγουρο είναι ότι πολύ σύντομα θα έρθουν και επιβατικά, Ήδη τα επαγγελματικά μοντέλα έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον πολλών επαγγελματιών, ενώ τα επιβατικά έχουν να επιδείξουν πολλά θετικά στοιχεία. Και με δεδομένο ότι στις δοκιμές καταφέρνουν να παίρνουν πέντε αστέρια ασφαλείας, καταλαβαίνουμε ότι δεν υπάρχει λόγος αμφισβήτησης για την ασφάλεια που προσφέρουν και φυσικά λόγοι που να μην πουλήσουν στην Ευρώπη, καθώς ως ηλεκτρικά έχουν και το πλεονέκτημα των μηδενικών ρύπων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!