Γ.Δ.
1597.85 -0,15%
ACAG
-1,64%
6
AEM
-0,53%
4.5655
AKTR
+0,56%
5.38
BOCHGR
0,00%
5.38
CENER
-0,33%
9
CNLCAP
-0,70%
7.1
DIMAND
-0,12%
8.32
EVR
-0,29%
1.72
NOVAL
-0,99%
2.5
OPTIMA
-1,53%
14.16
TITC
-1,58%
40.6
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
-4,21%
2.275
ΑΒΕ
-0,71%
0.422
ΑΔΜΗΕ
+0,18%
2.82
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.74
ΑΛΜΥ
-0,35%
4.265
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.84
ΑΝΔΡΟ
-1,54%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-0,55%
10.82
ΑΣΚΟ
-2,52%
3.1
ΑΣΤΑΚ
-2,97%
7.18
ΑΤΕΚ
0,00%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,57%
0.7
ΑΤΤΙΚΑ
+0,87%
2.33
ΒΙΟ
-0,53%
5.58
ΒΙΟΚΑ
-2,25%
1.735
ΒΙΟΣΚ
-1,66%
1.48
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-0,33%
1.505
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,20%
18.5
ΔΑΑ
-0,09%
8.894
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
+1,17%
12.93
ΔΟΜΙΚ
-1,10%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,82%
0.37
ΕΒΡΟΦ
-0,80%
1.87
ΕΕΕ
-0,72%
41.1
ΕΚΤΕΡ
-3,12%
2.02
ΕΛΒΕ
-1,92%
5.1
ΕΛΙΝ
-0,92%
2.15
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,22%
2.26
ΕΛΠΕ
+0,26%
7.75
ΕΛΣΤΡ
-0,43%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-0,78%
1.786
ΕΛΧΑ
+0,94%
2.14
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,38%
1.105
ΕΤΕ
+1,89%
8.62
ΕΥΑΠΣ
+1,19%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-1,86%
5.82
ΕΥΡΩΒ
-0,24%
2.5
ΕΧΑΕ
-1,22%
4.85
ΙΑΤΡ
-0,51%
1.97
ΙΚΤΙΝ
-0,97%
0.3555
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.675
ΙΝΛΙΦ
-2,08%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-0,38%
1.04
ΙΝΤΕΚ
-0,85%
5.84
ΙΝΤΕΤ
+0,85%
1.19
ΙΝΤΚΑ
-1,61%
3.05
ΚΑΡΕΛ
-1,23%
320
ΚΕΚΡ
-0,40%
1.245
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-0,23%
0.439
ΚΟΥΑΛ
-0,93%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,65%
6.16
ΚΡΙ
+0,31%
16.3
ΚΤΗΛΑ
-3,02%
1.93
ΚΥΡΙΟ
-3,31%
0.934
ΛΑΒΙ
-0,25%
0.784
ΛΑΜΔΑ
-1,36%
6.52
ΛΑΜΨΑ
-0,54%
36.8
ΛΑΝΑΚ
-5,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.35
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.752
ΜΕΒΑ
-1,02%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-2,61%
2.24
ΜΕΡΚΟ
+2,09%
39
ΜΙΓ
-0,88%
2.81
ΜΙΝ
+2,04%
0.5
ΜΟΗ
-0,55%
21.78
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,73%
2.77
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-2,60%
26.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.82
ΜΠΡΙΚ
-0,83%
2.39
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-1,79%
36.14
ΝΑΚΑΣ
-1,97%
2.98
ΝΑΥΠ
+2,44%
0.84
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
0,00%
0.37
ΟΛΘ
-0,35%
28.4
ΟΛΠ
-1,21%
32.75
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.56
ΟΠΑΠ
+0,47%
17.08
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,84%
0.8
ΟΤΕ
+1,66%
14.74
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.74
ΠΑΙΡ
+1,66%
0.98
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+0,22%
4.56
ΠΕΡΦ
-1,15%
5.16
ΠΕΤΡΟ
+1,27%
7.98
ΠΛΑΘ
-1,14%
3.895
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.2
ΠΡΔ
+0,77%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-2,16%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.15
ΠΡΟΦ
+0,39%
5.09
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.685
ΣΑΡ
+0,31%
12.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,17%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+2,29%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.56
ΣΠΙ
+2,75%
0.598
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-0,69%
1.445
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,77%
1.29
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
-1,64%
0.24
ΦΡΛΚ
0,00%
4.11
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.82

Κίνα: Mπαίνει δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων

Η πρόσφατη συμφωνία μεγάλης ευρωπαϊκής εταιρείας ενοικιάσεων με την κινεζική BYD, για παραγγελία 100.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2028 δείχνει τη διάθεση των Κινέζων να μπουν τα επόμενα χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά. Την ίδια ακριβώς στιγμή που τα αυτοκίνητα ακριβαίνουν, οι πρώτες ύλες έχουν σταματήσει παραγωγές σε πολλά εργοστάσια και ο πόλεμος της Ουκρανίας έχει δημιουργήσει αρρυθμίες σε όλες τις αγορές, τα κινέζικα αυτοκίνητα είναι σαφώς φθηνότερα και δελεάζουν αρκετά μεγάλη μερίδα Ευρωπαίων καταναλωτών.

Εκτός από την BYD, υπάρχουν εταιρείες όπως η SAIC και η Geely, αλλά και άλλες πολλές που περιμένουν να μπουν στην Ευρωπαϊκή αγορά. Άνθρωποι της αυτοκίνησης λένε ότι τα επόμενα χρόνια θα ξεκινήσουν πωλήσεις στην Ευρώπη πάνω από 10 εταιρείες.

Δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε τις εκτιμήσεις ότι μέχρι το 2025 μπορεί να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως και 800.000 αυτοκίνητα, τα περισσότερα ηλεκτρικά, τα οποία θα παράγονται στην Κίνα.

Από αυτά ένα μεγάλο ποσοστό μπορεί να ανήκουν σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες (Tesla, BMW και όμιλος Renault) που εξάγουν -από την Κίνα- μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων στην Ευρώπη, όμως ένα σημαντικό ποσοστό παράγεται από κινεζικές βιομηχανίες. Φυσικά, κάθε χρόνο λόγω ανταγωνισμού και της προσπάθειας να συγκρατήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τις τιμές χαμηλά, όλο και μεγαλύτερες παραγωγές πηγαίνουν στην Κίνα.

Από την άλλη, η τεχνογνωσία των Κινέζων έχει ανέβει κατακόρυφα. Στην αυτοκίνηση έχει κερδίσει πολλά επίπεδα και κατάφερε να βγάλει στην παραγωγή εξαιρετικά μοντέλα. Τόσο σχεδιαστικά, όσο και σε επιδόσεις. Αυτά τα στοιχεία γίνονται αντιληπτά σε όλες τις διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτων, όπου βλέπουμε κινέζικες μάρκες να φιγουράρουν με αξιόλογα μοντέλα. Με δεδομένο ότι οι πρώτες ύλες, κυρίως για την κατασκευή των μπαταριών, προέρχονται από την Κίνα, τότε καταλαβαίνουμε ότι έχουν τον πρώτο λόγο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εντύπωση προκαλεί το συμπέρασμα μελέτης της PwC που προβλέπει ότι τα αμέσως επόμενα χρόνια, το μερίδιο αγοράς των κινεζικών EV στην Ευρώπη θα κυμανθεί μεταξύ 3,8%-7,9%. Ποσοστό αρκετά μεγάλο για αρχή…

Στην Ελλάδα κάνει αισθητή την παρουσία της η BYD, μόνο με επαγγελματικά μοντέλα, αλλά το σίγουρο είναι ότι πολύ σύντομα θα έρθουν και επιβατικά, Ήδη τα επαγγελματικά μοντέλα έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον πολλών επαγγελματιών, ενώ τα επιβατικά έχουν να επιδείξουν πολλά θετικά στοιχεία. Και με δεδομένο ότι στις δοκιμές καταφέρνουν να παίρνουν πέντε αστέρια ασφαλείας, καταλαβαίνουμε ότι δεν υπάρχει λόγος αμφισβήτησης για την ασφάλεια που προσφέρουν και φυσικά λόγοι που να μην πουλήσουν στην Ευρώπη, καθώς ως ηλεκτρικά έχουν και το πλεονέκτημα των μηδενικών ρύπων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!