Γ.Δ.
1392.44 -0,81%
ACAG
-0,72%
5.51
BOCHGR
+0,67%
4.49
CENER
-1,88%
8.34
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-2,25%
8.69
NOVAL
-2,50%
2.34
OPTIMA
-0,62%
12.76
TITC
-0,71%
34.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,41%
1.4
ΑΒΕ
-1,26%
0.469
ΑΔΜΗΕ
-1,68%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.68
ΑΛΜΥ
-0,80%
3.72
ΑΛΦΑ
-0,95%
1.564
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-1,65%
9.53
ΑΣΚΟ
-1,16%
2.55
ΑΣΤΑΚ
+2,59%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,86%
1.515
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.12
ΒΙΟ
-4,14%
5.1
ΒΙΟΚΑ
+1,17%
1.73
ΒΙΟΣΚ
-2,35%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,91%
17.34
ΔΑΑ
-0,53%
7.86
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,17%
12.07
ΔΟΜΙΚ
-2,67%
2.92
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,66%
0.3
ΕΒΡΟΦ
-2,07%
1.42
ΕΕΕ
-0,36%
32.98
ΕΚΤΕΡ
-5,25%
1.48
ΕΛΒΕ
-2,08%
4.7
ΕΛΙΝ
+1,00%
2.03
ΕΛΛ
+0,38%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,64%
1.676
ΕΛΠΕ
-0,51%
6.765
ΕΛΣΤΡ
+3,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,84%
1.89
ΕΛΧΑ
-2,30%
1.7
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,71%
1.15
ΕΤΕ
-3,01%
6.888
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+1,83%
2.006
ΕΧΑΕ
-1,85%
4.25
ΙΑΤΡ
+5,35%
1.575
ΙΚΤΙΝ
-2,90%
0.301
ΙΛΥΔΑ
-2,52%
1.74
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.8
ΙΝΛΙΦ
-2,51%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-3,04%
0.893
ΙΝΤΕΚ
-2,96%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,54%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-2,86%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-2,20%
2.67
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
338
ΚΕΚΡ
-2,44%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,02%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,21%
1.062
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.58
ΚΡΙ
-2,43%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,21%
0.938
ΛΑΒΙ
-2,53%
0.77
ΛΑΜΔΑ
-1,63%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+0,59%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
-2,15%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
-6,82%
41
ΜΙΓ
-0,78%
3.175
ΜΙΝ
-5,56%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,41%
19.5
ΜΟΝΤΑ
-3,46%
3.63
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,49%
24.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-1,48%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,06%
32.32
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+1,37%
0.886
ΞΥΛΚ
-3,80%
0.253
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
-2,53%
28.95
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.33
ΟΠΑΠ
-1,06%
14.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
+0,67%
14.99
ΟΤΟΕΛ
-0,96%
10.32
ΠΑΙΡ
-3,01%
0.968
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-2,36%
3.597
ΠΕΡΦ
-2,15%
5.47
ΠΕΤΡΟ
-1,00%
7.92
ΠΛΑΘ
+0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-4,11%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,72%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-1,52%
1.625
ΣΑΡ
-2,30%
10.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+1,94%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-4,05%
5.68
ΣΠΙ
-3,64%
0.53
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.76
ΤΖΚΑ
+0,35%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-8,00%
0.23
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.58
ΧΑΙΔΕ
-1,69%
0.58

Οι G7 εξετάζουν αλλαγές στο πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο

Δύο ανώτατα όρια τιμών εξετάζουν να θέσουν οι χώρες της G7 στα διυλισμένα πετρελαϊκά προϊόντα που διαθέτει στην αγορά η Μόσχα, για τα προϊόντα που διαπραγματεύονται σε τιμές υψηλότερες από το αργό και τα προϊόντα που πωλούνται με έκπτωση. Αυτό αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg που επικαλείται αξιωματούχο με γνώση του θέματος.

Υπενθυμίζεται ότι στις 5 Δεκεμβρίου τέθηκε σε ισχύ το εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο ρωσικό πετρέλαιο. Παράλληλα, σε ισχύ τέθηκε- από την ΕΕ, την Ομάδα των Επτά Πλουσιότερων Χωρών του Κόσμου (G7) και την Αυστραλία- η επιβολή ανώτατου ορίου στο ρωσικό αργό που μεταφέρεται με πλοία, στα 60 δολάρια το βαρέλι.

Η απόφαση απαγορεύει στις ναυτιλιακές και ασφαλιστικές εταιρείες να διαχειρίζονται φορτία ρωσικού πετρελαίου πάνω από το πλαφόν, τα 60 δολάρια δηλαδή. Η απόφαση είχε δύο στόχους, να περιορίσει τα έσοδα της Μόσχας και να διασφαλίσει ότι δεν θα «εκτιναχθούν» οι τιμές. Σύμφωνα μάλιστα με τον αξιωματούχο, που δεν κατονομάζεται από το Bloomberg, οι περιορισμοί θεωρείται ότι έχουν επιτύχει και τους δύο στόχους.

Η ΕΕ πρόκειται να επανεξετάσει το ανώτατο όριο της τιμής του αργού πετρελαίου στα μέσα Ιανουαρίου και ορισμένες χώρες ζητούν να μειωθεί κατά 5%.

Στο μεταξύ, τον Φεβρουάριο του 2023 αναμένεται επίσης να τεθεί σε ισχύ ευρωπαϊκό εμπάργκο και όριο τιμής στα διυλισμένα πετρελαϊκά προϊόντα, όπως το ντίζελ και η βενζίνη, που διαθέτει στην αγορά η Μόσχα. Οι περιορισμοί αναμένεται να επηρεάσουν ιδιαίτερα το ντίζελ, τη νάφθα και το μαζούτ

Οι ακριβείς μηχανισμοί και τα επίπεδα τιμών βρίσκονται ακόμη υπό διαπραγμάτευση μεταξύ των χωρών της G7 και της ΕΕ. Ωστόσο, οι περιορισμοί στα διυλισμένα πετρελαϊκά προϊόντα είναι πιο περίπλοκοι στον σχεδιασμό και την εφαρμογή. Κι αυτό γιατί το ντίζελ και η κηροζίνη διαπραγματεύονται σε τιμές premium σε σύγκριση με το αργό, ενώ το μαζούτ πωλείται με έκπτωση, είπε ο αξιωματούχος. Οι τιμές είναι επίσης εξαιρετικά ασταθείς τον περασμένο χρόνο.

Ορισμένοι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι ανησυχούν επίσης για πιθανές ελλείψεις προμηθειών σε ντίζελ, αν και ο αξιωματούχος της G7 είπε ότι η αγορά πρέπει να είναι αρκετά ευέλικτη ώστε να προσαρμοστεί. Το ρωσικό ντίζελ, για παράδειγμα, που πωλείται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη πιθανότατα θα βρει αγοραστές στη Λατινική Αμερική και την Αφρική. Η Ευρώπη, εν τω μεταξύ, πιθανότατα θα είναι σε θέση να αγοράσει ντίζελ από τη Μέση Ανατολή και τις ΗΠΑ, που επί του παρόντος πωλούν μεγαλύτερες ποσότητες στη Λατινική Αμερική και την Αφρική. Κάνοντας λόγο «ανασχηματισμό του εμπορίου πέρα από τον Ατλαντικό», ο αξιωματούχος είπε ότι ο μηχανισμός θα μπορούσε να επιφέρει υψηλότερα έξοδα μεταφοράς, καθώς ορισμένες αποστολές θα καταλήγουν πιο μακρινούς προορισμούς.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!