Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Οι G7 εξετάζουν αλλαγές στο πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο

Δύο ανώτατα όρια τιμών εξετάζουν να θέσουν οι χώρες της G7 στα διυλισμένα πετρελαϊκά προϊόντα που διαθέτει στην αγορά η Μόσχα, για τα προϊόντα που διαπραγματεύονται σε τιμές υψηλότερες από το αργό και τα προϊόντα που πωλούνται με έκπτωση. Αυτό αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg που επικαλείται αξιωματούχο με γνώση του θέματος.

Υπενθυμίζεται ότι στις 5 Δεκεμβρίου τέθηκε σε ισχύ το εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο ρωσικό πετρέλαιο. Παράλληλα, σε ισχύ τέθηκε- από την ΕΕ, την Ομάδα των Επτά Πλουσιότερων Χωρών του Κόσμου (G7) και την Αυστραλία- η επιβολή ανώτατου ορίου στο ρωσικό αργό που μεταφέρεται με πλοία, στα 60 δολάρια το βαρέλι.

Η απόφαση απαγορεύει στις ναυτιλιακές και ασφαλιστικές εταιρείες να διαχειρίζονται φορτία ρωσικού πετρελαίου πάνω από το πλαφόν, τα 60 δολάρια δηλαδή. Η απόφαση είχε δύο στόχους, να περιορίσει τα έσοδα της Μόσχας και να διασφαλίσει ότι δεν θα «εκτιναχθούν» οι τιμές. Σύμφωνα μάλιστα με τον αξιωματούχο, που δεν κατονομάζεται από το Bloomberg, οι περιορισμοί θεωρείται ότι έχουν επιτύχει και τους δύο στόχους.

Η ΕΕ πρόκειται να επανεξετάσει το ανώτατο όριο της τιμής του αργού πετρελαίου στα μέσα Ιανουαρίου και ορισμένες χώρες ζητούν να μειωθεί κατά 5%.

Στο μεταξύ, τον Φεβρουάριο του 2023 αναμένεται επίσης να τεθεί σε ισχύ ευρωπαϊκό εμπάργκο και όριο τιμής στα διυλισμένα πετρελαϊκά προϊόντα, όπως το ντίζελ και η βενζίνη, που διαθέτει στην αγορά η Μόσχα. Οι περιορισμοί αναμένεται να επηρεάσουν ιδιαίτερα το ντίζελ, τη νάφθα και το μαζούτ

Οι ακριβείς μηχανισμοί και τα επίπεδα τιμών βρίσκονται ακόμη υπό διαπραγμάτευση μεταξύ των χωρών της G7 και της ΕΕ. Ωστόσο, οι περιορισμοί στα διυλισμένα πετρελαϊκά προϊόντα είναι πιο περίπλοκοι στον σχεδιασμό και την εφαρμογή. Κι αυτό γιατί το ντίζελ και η κηροζίνη διαπραγματεύονται σε τιμές premium σε σύγκριση με το αργό, ενώ το μαζούτ πωλείται με έκπτωση, είπε ο αξιωματούχος. Οι τιμές είναι επίσης εξαιρετικά ασταθείς τον περασμένο χρόνο.

Ορισμένοι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι ανησυχούν επίσης για πιθανές ελλείψεις προμηθειών σε ντίζελ, αν και ο αξιωματούχος της G7 είπε ότι η αγορά πρέπει να είναι αρκετά ευέλικτη ώστε να προσαρμοστεί. Το ρωσικό ντίζελ, για παράδειγμα, που πωλείται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη πιθανότατα θα βρει αγοραστές στη Λατινική Αμερική και την Αφρική. Η Ευρώπη, εν τω μεταξύ, πιθανότατα θα είναι σε θέση να αγοράσει ντίζελ από τη Μέση Ανατολή και τις ΗΠΑ, που επί του παρόντος πωλούν μεγαλύτερες ποσότητες στη Λατινική Αμερική και την Αφρική. Κάνοντας λόγο «ανασχηματισμό του εμπορίου πέρα από τον Ατλαντικό», ο αξιωματούχος είπε ότι ο μηχανισμός θα μπορούσε να επιφέρει υψηλότερα έξοδα μεταφοράς, καθώς ορισμένες αποστολές θα καταλήγουν πιο μακρινούς προορισμούς.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!