Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Οι G7 εξετάζουν αλλαγές στο πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο

Δύο ανώτατα όρια τιμών εξετάζουν να θέσουν οι χώρες της G7 στα διυλισμένα πετρελαϊκά προϊόντα που διαθέτει στην αγορά η Μόσχα, για τα προϊόντα που διαπραγματεύονται σε τιμές υψηλότερες από το αργό και τα προϊόντα που πωλούνται με έκπτωση. Αυτό αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg που επικαλείται αξιωματούχο με γνώση του θέματος.

Υπενθυμίζεται ότι στις 5 Δεκεμβρίου τέθηκε σε ισχύ το εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο ρωσικό πετρέλαιο. Παράλληλα, σε ισχύ τέθηκε- από την ΕΕ, την Ομάδα των Επτά Πλουσιότερων Χωρών του Κόσμου (G7) και την Αυστραλία- η επιβολή ανώτατου ορίου στο ρωσικό αργό που μεταφέρεται με πλοία, στα 60 δολάρια το βαρέλι.

Η απόφαση απαγορεύει στις ναυτιλιακές και ασφαλιστικές εταιρείες να διαχειρίζονται φορτία ρωσικού πετρελαίου πάνω από το πλαφόν, τα 60 δολάρια δηλαδή. Η απόφαση είχε δύο στόχους, να περιορίσει τα έσοδα της Μόσχας και να διασφαλίσει ότι δεν θα «εκτιναχθούν» οι τιμές. Σύμφωνα μάλιστα με τον αξιωματούχο, που δεν κατονομάζεται από το Bloomberg, οι περιορισμοί θεωρείται ότι έχουν επιτύχει και τους δύο στόχους.

Η ΕΕ πρόκειται να επανεξετάσει το ανώτατο όριο της τιμής του αργού πετρελαίου στα μέσα Ιανουαρίου και ορισμένες χώρες ζητούν να μειωθεί κατά 5%.

Στο μεταξύ, τον Φεβρουάριο του 2023 αναμένεται επίσης να τεθεί σε ισχύ ευρωπαϊκό εμπάργκο και όριο τιμής στα διυλισμένα πετρελαϊκά προϊόντα, όπως το ντίζελ και η βενζίνη, που διαθέτει στην αγορά η Μόσχα. Οι περιορισμοί αναμένεται να επηρεάσουν ιδιαίτερα το ντίζελ, τη νάφθα και το μαζούτ

Οι ακριβείς μηχανισμοί και τα επίπεδα τιμών βρίσκονται ακόμη υπό διαπραγμάτευση μεταξύ των χωρών της G7 και της ΕΕ. Ωστόσο, οι περιορισμοί στα διυλισμένα πετρελαϊκά προϊόντα είναι πιο περίπλοκοι στον σχεδιασμό και την εφαρμογή. Κι αυτό γιατί το ντίζελ και η κηροζίνη διαπραγματεύονται σε τιμές premium σε σύγκριση με το αργό, ενώ το μαζούτ πωλείται με έκπτωση, είπε ο αξιωματούχος. Οι τιμές είναι επίσης εξαιρετικά ασταθείς τον περασμένο χρόνο.

Ορισμένοι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι ανησυχούν επίσης για πιθανές ελλείψεις προμηθειών σε ντίζελ, αν και ο αξιωματούχος της G7 είπε ότι η αγορά πρέπει να είναι αρκετά ευέλικτη ώστε να προσαρμοστεί. Το ρωσικό ντίζελ, για παράδειγμα, που πωλείται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη πιθανότατα θα βρει αγοραστές στη Λατινική Αμερική και την Αφρική. Η Ευρώπη, εν τω μεταξύ, πιθανότατα θα είναι σε θέση να αγοράσει ντίζελ από τη Μέση Ανατολή και τις ΗΠΑ, που επί του παρόντος πωλούν μεγαλύτερες ποσότητες στη Λατινική Αμερική και την Αφρική. Κάνοντας λόγο «ανασχηματισμό του εμπορίου πέρα από τον Ατλαντικό», ο αξιωματούχος είπε ότι ο μηχανισμός θα μπορούσε να επιφέρει υψηλότερα έξοδα μεταφοράς, καθώς ορισμένες αποστολές θα καταλήγουν πιο μακρινούς προορισμούς.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!