Γ.Δ.
1530.87 +0,41%
ACAG
-0,33%
6.02
BOCHGR
0,00%
5.08
CENER
+0,21%
9.72
CNLCAP
+0,70%
7.2
DIMAND
-0,49%
8.2
EVR
+1,02%
1.48
NOVAL
-2,54%
2.3
OPTIMA
0,00%
13
TITC
+1,77%
43.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,33%
1.79
ΑΒΕ
-1,49%
0.463
ΑΔΜΗΕ
+0,92%
2.73
ΑΚΡΙΤ
-3,13%
0.775
ΑΛΜΥ
-1,82%
4.035
ΑΛΦΑ
-0,73%
1.765
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-0,40%
10.08
ΑΣΚΟ
+3,13%
3.3
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,03%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
-1,36%
2.17
ΒΙΟ
-1,03%
5.75
ΒΙΟΚΑ
-2,32%
1.895
ΒΙΟΣΚ
+1,28%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+5,50%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-1,74%
1.415
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.4
ΔΑΑ
-1,49%
8.05
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+1,60%
12.71
ΔΟΜΙΚ
+0,34%
2.95
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+11,18%
0.368
ΕΒΡΟΦ
-1,34%
1.835
ΕΕΕ
+0,18%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-1,58%
1.74
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-1,32%
2.24
ΕΛΛ
-2,08%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.245
ΕΛΠΕ
-2,34%
7.52
ΕΛΣΤΡ
-1,90%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-3,18%
1.824
ΕΛΧΑ
-3,45%
2.1
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,41%
1.205
ΕΤΕ
+1,80%
8.48
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.41
ΕΥΔΑΠ
-0,67%
5.93
ΕΥΡΩΒ
-1,61%
2.45
ΕΧΑΕ
-1,05%
4.72
ΙΑΤΡ
0,00%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-1,27%
0.35
ΙΛΥΔΑ
+1,15%
1.76
ΙΝΚΑΤ
-0,21%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
+2,00%
0.0102
ΙΝΛΙΦ
-1,29%
4.58
ΙΝΛΟΤ
-1,31%
1.054
ΙΝΤΕΚ
+1,35%
6
ΙΝΤΕΤ
+1,79%
1.14
ΙΝΤΚΑ
-0,79%
3.12
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.325
ΚΕΠΕΝ
+0,57%
1.75
ΚΟΡΔΕ
-5,70%
0.43
ΚΟΥΑΛ
-0,57%
1.4
ΚΟΥΕΣ
-1,45%
6.1
ΚΡΙ
+0,31%
16
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.01
ΛΑΒΙ
-2,10%
0.791
ΛΑΜΔΑ
+0,97%
7.26
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
-7,41%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+0,66%
3.05
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.88
ΜΕΝΤΙ
+2,67%
2.31
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
+0,53%
2.85
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-0,83%
21.5
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.62
ΜΟΤΟ
-1,75%
2.81
ΜΟΥΖΚ
-0,75%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+1,61%
25.28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.24
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+2,79%
33.92
ΝΑΚΑΣ
-1,96%
3
ΝΑΥΠ
-0,76%
0.78
ΞΥΛΚ
+1,75%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
+0,34%
29.2
ΟΛΠ
+1,94%
28.95
ΟΛΥΜΠ
+1,59%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,50%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.781
ΟΤΕ
+0,07%
14.88
ΟΤΟΕΛ
-0,73%
10.84
ΠΑΙΡ
-3,81%
1.01
ΠΑΠ
-2,39%
2.45
ΠΕΙΡ
+1,18%
4.37
ΠΕΡΦ
-1,96%
5.49
ΠΕΤΡΟ
+1,45%
8.42
ΠΛΑΘ
+0,48%
4.145
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+1,66%
1.226
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-1,33%
5.21
ΡΕΒΟΙΛ
-3,23%
1.65
ΣΑΡ
+0,74%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+2,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
-2,60%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,50%
20
ΤΖΚΑ
-0,66%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,65%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-1,27%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-1,02%
0.194
ΦΡΛΚ
+0,51%
3.97
ΧΑΙΔΕ
-0,85%
0.58

Αερομεταφορές: Το 2025 η ολική επαναφορά στην Ευρώπη

Η ευρωπαϊκή εναέρια κυκλοφορία ανέκτησε πέρυσι το 83% του επιπέδου που είχε το 2019, πριν από την υγειονομική κρίση, καταγράφοντας «ισχυρή» ανάκαμψη στις αερομεταφορές, την οποία ώθησαν οι εταιρείες χαμηλού κόστους και οι προορισμοί της νότιας Ευρώπης, ανακοίνωσε σήμερα ο Eurocontrol.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας αντίθετα μετέθεσε ένα έτος αργότερα, το 2025, την εκτίμησή του για μια επαναφορά στα στοιχεία της προ Covid εποχής, επικαλούμενος, σε μια παρουσίαση στον ιστότοπό του, την αδυναμία της οικονομικής ανάκαμψης, τον πληθωρισμό και τον κίνδυνο να συνεχιστεί ο πόλεμος που διεξάγει η Ρωσία στην Ουκρανία.

Η εικόνα ανά χώρα

Οι αεροπορικές εταιρίες και τα αεροδρόμια στην Ευρώπη δέχτηκαν σχεδόν 2 δισεκατομμύρια επιβάτες πέρυσι, έναντι 2,42 δισεκατομμυρίων το 2019, με «έντονες ανισότητες» ανάλογα με τις χώρες και τους αερομεταφορείς. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν κάθε αναχώρηση και κάθε άφιξη στο ευρωπαϊκό έδαφος.

Συνεπώς, η Γερμανία ανέκτησε το 2022 μόλις το 75% της εναέριας κυκλοφορίας που είχε πριν από την κρίση, η Γαλλία το 86%, η Ισπανία το 91% και η Πορτογαλία το 96%. Η κίνηση στην Ελλάδα αντίθετα ανήλθε στο 101% του όγκου που είχε καταγραφεί τρία χρόνια νωρίτερα, και 137% η Αλβανία.

Από πλευράς εταιρειών, αυτές του χαμηλού κόστους βγήκαν ενισχυμένες από την κρίση, ανακτώντας το 85% της κυκλοφορίας που είχαν το 2019, έναντι 75% για τους κλασικούς αερομεταφορείς.

Η Ryanair ενίσχυσε την πρώτη της θέση στην Ευρώπη πραγματοποιώντας το 2022 το 109% των πτήσεων που είχε κάνει τρία χρόνια νωρίτερα, όπως η Volotea. Οι πτήσεις της Air France αντιπροσώπευσαν το 80% του επιπέδου του 2019, οι πτήσεις της Lufthansa το 72%, λίγο καλύτερα από τη British Airways (71%), σύμφωνα με τον Eurocontrol.

«Το 2022, η ευρωπαϊκή αεροπορία άντεξε στην καταιγίδα», συνόψισε ο οργανισμός.

Οι καθυστερήσεις

Μετά την παραλλαγή Όμικρον στις αρχές της χρονιάς και στη συνέχεια την εισβολή στην Ουκρανία η κίνηση ανέκτησε εντούτοις το 86% (του επιπέδου του 2019) τον Μάιο και παρέμεινε έως το τέλος του έτους σε ένα περιορισμένο φάσμα από 86% έως 88%, υπογραμμίζει.

Ο Eurocontrol προβλέπει ότι ο αριθμός των ετήσιων πτήσεων στην περιοχή ευθύνης του θα ανέλθει φέτος στο 92% του αριθμού του 2019, αλλά προβλέπει μια «δύσκολη» χρονιά, καθώς το στοίχημα είναι να περιοριστούν οι καθυστερήσεις — μάστιγα που επηρέασε πολλούς ταξιδιώτες κυρίως στις αρχές του καλοκαιριού του 2022.

Συνέπεια ειδικότερα της έλλειψης εργατικού δυναμικού στα αεροδρόμια, ο αριθμός των πτήσεων που έφθασαν και αναχώρησαν στην ώρα τους ανήλθε αντίστοιχα σε 72% και 66% των συνόλων, δηλαδή 6 ή 7 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο σε σχέση με το 2019.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!