THEPOWERGAME
Όταν ένα μέλος της βασιλικής οικογένειας στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιρατά βάζει στο μάτι ένα πανάκριβο ρολόι Rolex, θα φανταζόταν κανείς ότι θα το αποκτούσε με ευκολία. Κι όμως, δεν είναι τόσο απλό, αφού για ένα Rolex υπάρχουν λίστες αναμονής έως και 4.000 ατόμων!
«Δεν εξυπηρετούνται πάντα», απάντησε στο Bloomberg ο Mohammed Abdulmagied Seddiqi, επικεφαλής εμπορικός διευθυντής της Seddiqi Holding, της εταιρείας λιανικής πώλησης των ελβετικών ρολογιών στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όταν ρωτήθηκε για την πολιτική της εταιρείας σχετικά με την εξυπηρέτηση των μελών της βασιλικής οικογένειας. «Αν ένα μέλος της βασιλικής οικογένειας θέλει ένα ρολόι για προσωπική χρήση, θα το πάρει. Αλλά αν ψάχνει για ρολόγια για δώρα – σε αξιωματούχους ή ίσως σε μέλη βασιλικών οικογενειών σε άλλες χώρες – η εταιρεία μπορεί να γίνει πιο επιλεκτική», λέει ο Seddiqi.
«Μερικοί άνθρωποι το παίρνουν πραγματικά προσωπικά», υποστηρίζει. «Πρέπει να είμαστε δίκαιοι με τους πελάτες και να φροντίζουμε να δίνουμε το κάθε ρολόι στους σωστούς ανθρώπους».
Αυτό είναι μόνο ένα από τα «προβλήματα» που αντιμετωπίζει τώρα ο Ahmed Seddiqi & Sons, ο μόνος εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος Rolex στο εμιράτο του Ντουμπάι και η εταιρεία που διατηρεί το μεγαλύτερο κατάστημα Rolex στον κόσμο, σύμφωνα με το Bloomberg. Η ελβετική βιομηχανία ρολογιών βρίσκεται στον δρόμο για την καλύτερη χρονιά της, με βάση την αξία των εξαγωγών, έπειτα από δύο χρόνια ανόδου.
«Δεν ρωτούν καν ποιο μοντέλο Rolex τους δίνουμε»
Έως τον Οκτώβριο, η αξία των εξαγωγών ελβετικών ρολογιών στις 30 μεγαλύτερες αγορές του κλάδου ήταν 13,3% υψηλότερη από ό,τι την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με την Ομοσπονδία της Ελβετικής Βιομηχανίας Ρολογιών. Η ανάπτυξη στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ξεπέρασε ελαφρώς αυτό, φτάνοντας στο 13,8%. Αυτό καθιστά τη χώρα των περίπου 10 εκατ. κατοίκων την ένατη μεγαλύτερη αγορά ελβετικών ρολογιών στον κόσμο.
«Φτάσαμε σε σημείο όπου όταν έχουμε διαθέσιμο ένα ρολόι, και καλούμε έναν πελάτη, εκείνος απαντά, «ναι, έρχομαι», συμπληρώνει ο Seddiqi. «Δεν ρωτούν καν τι μοντέλο είναι. Ό,τι φέρνουμε, το παίρνουν».
Πώς εκτινάχθηκε η ζήτηση για τα ελβετικά ρολόγια
Η Seddiqi & Sons, η οποία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στα ΗΑΕ το 1960, διαθέτει πλέον περισσότερα από 50 καταστήματα στη χώρα, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων μπουτίκ Rolex. Το μεγαλύτερο κατάστημα Rolex στον κόσμο είναι τριώροφο και ένα από τα δύο καταστήματα Rolex στο απέραντο Dubai Mall.
Στις μπουτίκ Rolex, τα περισσότερα ρολόγια στη βιτρίνα είναι μόνο για προβολή και όχι για πώληση. «Οποιοδήποτε ρολόι στο κατάστημα θα παραμείνει σε απόθεμα για μία ή δύο ημέρες το πολύ», λένε οι πωλητές.
Στην αρχή της πανδημίας Covid-19, τα καταστήματα έκλεισαν. Σύντομα, όμως, άρχισαν να κυκλοφορούν παραγγελίες από πελάτες που βαρέθηκαν στο σπίτι, και θέλησαν να ξοδεύσουν τα χρήματά τους σε είδη πολυτελείας. Άνθρωποι που δεν γνώριζαν τίποτα για τα ρολόγια ήθελαν ένα επειδή είχε ο περίγυρός τους.
«Ήμουν με έναν πελάτη πριν από μια εβδομάδα και φορούσε Rolex Daytona και δεν ήξερε τη λειτουργία του ρολογιού», λέει ο Seddiqi με δυσπιστία. «Δεν είναι θέμα λειτουργικότητας – είναι θέμα να είσαι μέσα στη μόδα. Αυτός είναι ο μόνος λόγος που το θέλουν» συμπλήρωσε.
Η εταιρεία περιορίζει τη λίστα αναμονής της για Rolex σε 4.000 πελάτες. Όταν υπάρχουν διαθέσιμα ρολόγια, προσφέρονται σε πελάτες με βάση και προηγούμενες αγοραστικές συνήθειες – η εταιρεία αποφεύγει να προσφέρει ένα μοντέλο παρόμοιο με κάποιο άλλο που αγόρασε πρόσφατα ο πελάτης, αναφέρει το Bloomberg.
Περίπου τα τρία τέταρτα των πελατών της εταιρείας είναι υπήκοοι ΗΑΕ και κάτοικοι ομογενείς, συμπεριλαμβανομένων ανθρώπων από την Ινδία, την Κίνα, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.