Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,51%
5.95
BOCHGR
+0,42%
4.77
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,39%
40.2
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,85%
1.698
ΑΒΕ
+2,72%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+7,89%
0.82
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.37
ΑΣΚΟ
+0,31%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-3,02%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,33%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-1,19%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.48
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+2,01%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,90%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,37%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.868
ΕΛΒΕ
-1,78%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
2.19
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-2,36%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.886
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
+0,02%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.343
ΕΧΑΕ
-2,06%
4.75
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,75%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
-47,99%
0.031
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,68%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-3,62%
1.33
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
6.06
ΚΡΙ
-1,25%
15.8
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-2,04%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,99%
1.02
ΛΕΒΚ
+7,52%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,88%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+2,02%
0.808
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+8,64%
23.9
ΟΛΠ
-0,17%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,79%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.09
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,12%
4.19
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,66%
4.15
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-2,74%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.6

Γερμανία: Στα ύψη το κόστος των τερματικών σταθμών LNG

Σχεδόν υπερδιπλάσιο του αρχικώς υπολογισθέντος θα είναι το κόστος των τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), ενώ δεν μπορεί να αποκλειστεί να χρειαστούν στο μέλλον και επιπλέον κονδύλια.

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση είχε υπολογίσει ότι η απόκτηση και η συντήρηση των πλωτών τερματικών σταθμών LNG θα κοστίσει 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ, ωστόσο, σύμφωνα με απάντηση του υπουργείου Οικονομίας στο περιοδικό Der Spiegel, θα χρειαστούν τουλάχιστον 6,56 δισεκατομμύρια από τον προϋπολογισμό, χωρίς να αποκλείεται το τελικό ποσό να αυξηθεί περαιτέρω, καθώς «είναι πιθανό να υπάρξουν επιπλέον ανάγκες που δεν μπορούν να προσδιοριστούν αυτή τη στιγμή».

Στον προϋπολογισμό του 2022 είχαν εγγραφεί 2,94 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά το Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο ενέκρινε ήδη τα επιπλέον κονδύλια. «Λόγω της μεγάλης ζήτησης, απόλυτη προτεραιότητα σε αυτή τη φάση είχε η ταχύτερη δυνατή ναύλωση πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU)», αναφέρει το υπουργείο Οικονομίας και διευκρινίζει ότι πρέπει κανείς να υπολογίσει κονδύλια για το λειτουργικό κόστος και για μέτρα υποδομής στην ξηρά. Επιπλέον, όπως σημειώνεται στα έγγραφα της Επιτροπής Προϋπολογισμού της Bundestag, δύο από τους σταθμούς έπρεπε τελικά να ναυλωθούν για 15 αντί για 10 χρόνια, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί.

Στο μεταξύ η κυβέρνηση σχεδιάζει τη δημιουργία ακόμη περισσότερων τερματικών σταθμών. Το υπουργείο Οικονομίας ζήτησε την έγκριση έξι νέων έργων, τονίζοντας ότι χωρίς αξιόπιστη προμήθεια φυσικού αερίου, σημαντικό τμήμα της βιομηχανίας θα κινδύνευε, εάν δεν εξασφαλίζονταν εναλλακτικές.

Η αύξηση του κόστους των τερματικών σταθμών προκάλεσε την αντίδραση της αντιπολίτευσης. Ο εκπρόσωπος της Αριστεράς στην Επιτροπή Προϋπολογισμού της Bundestag Βίκτορ Περλί δήλωσε στο Spiegel ότι «με την χωρίς εναλλακτική χρήση του LNG, ο κυβερνητικός συνασπισμός έχει καταστεί ευάλωτος στον εκβιασμό και τώρα πρέπει να πληρώσει δισεκατομμύρια παραπάνω» και έκανε λόγο για κέρδη δισεκατομμυρίων και «αναδιανομή προς τα πάνω και σε βάρος των πελατών» για τις εταιρείες που εμπλέκονται στη λειτουργία των τερματικών σταθμών. Ακόμη όμως και από την πλευρά της κυβέρνησης, ο εκπρόσωπος των Πρασίνων στην Επιτροπή Προϋπολογισμού Σβεν-Κρίστιαν Κίντλερ τόνισε ότι «απαιτείται μεγαλύτερη σαφήνεια σχετικά με το κόστος και τους κινδύνους για το LNG».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!