Γ.Δ.
1456.66 -0,69%
ACAG
+0,52%
5.83
CENER
-0,42%
9.56
CNLCAP
-0,70%
7.05
DIMAND
-0,33%
8.95
NOVAL
-1,08%
2.74
OPTIMA
-2,11%
12.06
TITC
-1,57%
31.3
ΑΑΑΚ
0,00%
5.35
ΑΒΑΞ
0,00%
1.434
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.23
ΑΚΡΙΤ
-8,99%
0.86
ΑΛΜΥ
+1,52%
3
ΑΛΦΑ
-1,34%
1.6625
ΑΝΔΡΟ
+1,23%
6.58
ΑΡΑΙΓ
-1,13%
11.42
ΑΣΚΟ
0,00%
2.8
ΑΣΤΑΚ
+3,47%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.62
ΑΤΤ
+4,10%
9.14
ΑΤΤΙΚΑ
-0,38%
2.62
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.86
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.36
ΒΙΟΣΚ
+1,44%
1.41
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-3,34%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,45%
17.6
ΔΑΑ
-0,10%
7.812
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-1,21%
11.39
ΔΟΜΙΚ
-1,45%
3.745
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.6
ΕΕΕ
+0,24%
33.22
ΕΚΤΕΡ
-1,56%
2.215
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,33%
2.22
ΕΛΛ
-0,36%
13.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,96%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,47%
7.385
ΕΛΣΤΡ
-2,17%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+2,12%
1.738
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.838
ΕΝΤΕΡ
+1,86%
8.2
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,17%
1.295
ΕΤΕ
-0,74%
8.288
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-6,18%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,53%
4.675
ΙΑΤΡ
+2,09%
1.71
ΙΚΤΙΝ
-0,49%
0.404
ΙΛΥΔΑ
-0,28%
1.81
ΙΝΚΑΤ
-1,40%
4.93
ΙΝΛΙΦ
+1,57%
5.18
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.248
ΙΝΤΕΚ
+0,34%
5.89
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.375
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,01%
1.495
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,33%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-0,60%
0.494
ΚΟΥΑΛ
-0,51%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
-0,11%
0.887
ΛΑΜΔΑ
-1,09%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
-1,49%
2.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-0,74%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+1,66%
3.68
ΜΙΝ
+0,84%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,60%
23.1
ΜΟΝΤΑ
-0,81%
3.67
ΜΟΤΟ
+1,27%
2.79
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,96%
24.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.945
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,33%
36.12
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
+4,72%
0.976
ΞΥΛΚ
-1,06%
0.28
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
27.6
ΟΛΥΜΠ
-1,95%
2.52
ΟΠΑΠ
-0,69%
15.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,34%
0.898
ΟΤΕ
+2,81%
14.63
ΟΤΟΕΛ
-0,85%
11.68
ΠΑΙΡ
+0,46%
1.085
ΠΑΠ
+1,28%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,89%
3.738
ΠΕΤΡΟ
-0,23%
8.78
ΠΛΑΘ
-1,98%
4.205
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
-6,99%
6.65
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
+0,50%
2
ΣΑΡ
-1,09%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,86%
0.35
ΣΙΔΜΑ
-2,38%
1.64
ΣΠΕΙΣ
-1,45%
6.82
ΣΠΙ
+0,30%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,16%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-2,71%
3.95
ΧΑΙΔΕ
-4,51%
0.635

Γερμανία: Στα ύψη το κόστος των τερματικών σταθμών LNG

Σχεδόν υπερδιπλάσιο του αρχικώς υπολογισθέντος θα είναι το κόστος των τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), ενώ δεν μπορεί να αποκλειστεί να χρειαστούν στο μέλλον και επιπλέον κονδύλια.

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση είχε υπολογίσει ότι η απόκτηση και η συντήρηση των πλωτών τερματικών σταθμών LNG θα κοστίσει 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ, ωστόσο, σύμφωνα με απάντηση του υπουργείου Οικονομίας στο περιοδικό Der Spiegel, θα χρειαστούν τουλάχιστον 6,56 δισεκατομμύρια από τον προϋπολογισμό, χωρίς να αποκλείεται το τελικό ποσό να αυξηθεί περαιτέρω, καθώς «είναι πιθανό να υπάρξουν επιπλέον ανάγκες που δεν μπορούν να προσδιοριστούν αυτή τη στιγμή».

Στον προϋπολογισμό του 2022 είχαν εγγραφεί 2,94 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά το Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο ενέκρινε ήδη τα επιπλέον κονδύλια. «Λόγω της μεγάλης ζήτησης, απόλυτη προτεραιότητα σε αυτή τη φάση είχε η ταχύτερη δυνατή ναύλωση πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU)», αναφέρει το υπουργείο Οικονομίας και διευκρινίζει ότι πρέπει κανείς να υπολογίσει κονδύλια για το λειτουργικό κόστος και για μέτρα υποδομής στην ξηρά. Επιπλέον, όπως σημειώνεται στα έγγραφα της Επιτροπής Προϋπολογισμού της Bundestag, δύο από τους σταθμούς έπρεπε τελικά να ναυλωθούν για 15 αντί για 10 χρόνια, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί.

Στο μεταξύ η κυβέρνηση σχεδιάζει τη δημιουργία ακόμη περισσότερων τερματικών σταθμών. Το υπουργείο Οικονομίας ζήτησε την έγκριση έξι νέων έργων, τονίζοντας ότι χωρίς αξιόπιστη προμήθεια φυσικού αερίου, σημαντικό τμήμα της βιομηχανίας θα κινδύνευε, εάν δεν εξασφαλίζονταν εναλλακτικές.

Η αύξηση του κόστους των τερματικών σταθμών προκάλεσε την αντίδραση της αντιπολίτευσης. Ο εκπρόσωπος της Αριστεράς στην Επιτροπή Προϋπολογισμού της Bundestag Βίκτορ Περλί δήλωσε στο Spiegel ότι «με την χωρίς εναλλακτική χρήση του LNG, ο κυβερνητικός συνασπισμός έχει καταστεί ευάλωτος στον εκβιασμό και τώρα πρέπει να πληρώσει δισεκατομμύρια παραπάνω» και έκανε λόγο για κέρδη δισεκατομμυρίων και «αναδιανομή προς τα πάνω και σε βάρος των πελατών» για τις εταιρείες που εμπλέκονται στη λειτουργία των τερματικών σταθμών. Ακόμη όμως και από την πλευρά της κυβέρνησης, ο εκπρόσωπος των Πρασίνων στην Επιτροπή Προϋπολογισμού Σβεν-Κρίστιαν Κίντλερ τόνισε ότι «απαιτείται μεγαλύτερη σαφήνεια σχετικά με το κόστος και τους κινδύνους για το LNG».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!