Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

ΙΑΤΑ: Από το κακό στο χειρότερο τα αεροπορικά ταξίδια

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) ανακοίνωσε ότι η κίνηση των επιβατών μειώθηκε τον Ιανουάριο του 2021, σε σύγκριση τόσο με τα επίπεδα πριν από το COVID όσο και με τον αμέσως προηγούμενο μήνα Δεκέμβριος 2020.

Επειδή οι συγκρίσεις μεταξύ των μηνιαίων αποτελεσμάτων 2021 και 2020 παραμορφώνονται από την εξαιρετική επίδραση του COVID-19, εκτός αν σημειώνεται διαφορετικά, όλες οι συγκρίσεις αφορούν τον Ιανουάριο του 2019 που ακολούθησαν ένα κανονικό πρότυπο ζήτησης.

Η συνολική ζήτηση τον Ιανουάριο του 2021 (μετρήθηκε σε χιλιόμετρα επιβατών ή RPK) μειώθηκε κατά 72,0% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019. Αυτό ήταν χειρότερο από την πτώση του 69,7%, σε ετήσια βάση, τον Δεκέμβριο του 2020.

Η συνολική εγχώρια ζήτηση μειώθηκε κατά 47,4% σε σχέση με τα επίπεδα πριν από την κρίση (Ιανουάριος 2019). Τον Δεκέμβριο μειώθηκε κατά 42,9% το προηγούμενο έτος. Αυτή η αποδυνάμωση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στους αυστηρότερους εσωτερικούς ταξιδιωτικούς ελέγχους στην Κίνα κατά την περίοδο των διακοπών σεληνιακού νέου έτους.

Η διεθνής ζήτηση επιβατών τον Ιανουάριο ήταν 85,6% κάτω από τον Ιανουάριο του 2019, μια περαιτέρω πτώση σε σύγκριση με την πτώση 85,3% από έτος σε έτος που καταγράφηκε τον Δεκέμβριο.
«Το 2021 ξεκινά χειρότερα από το 2020 που έληξε και αυτό λέει πολλά. Ακόμα και όταν τα προγράμματα εμβολιασμού αυξάνονται, οι νέες παραλλαγές COVID οδηγούν τις κυβερνήσεις να αυξήσουν τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς Η αβεβαιότητα σχετικά με το πόσο θα διαρκέσουν αυτοί οι περιορισμοί επηρεάζει επίσης τα μελλοντικά ταξίδια. Οι προωθημένες κρατήσεις τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους για τη θερινή περίοδο ταξιδιού στο Βόρειο Ημισφαίριο ήταν 78% κάτω από τα επίπεδα τον Φεβρουάριο του 2019 », δήλωσε ο Alexandre de Juniac, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA .

Ιανουάριος 2021 (έναντι του ίδιου μήνα το 2019)

Παγκόσμιο μερίδιο  RPK ΠΑΡΑΚΑΛΩ PLF (% -pt) 2 PLF (επίπεδο) 3
Συνολική αγορά  100,0% -72,0% -58,7% -25,7% 54,1%
Αφρική 1,9% -63,9% -53,0% -16,4% 54,4%
Ασία Ειρηνικού 38,6% -71,5% -59,0% -24,8% 56,6%
Ευρώπη 23,7% -77,4% -68,7% -22,4% 57,6%
Λατινική Αμερική 5,7% -58,0% -49,5% -13,9% 68,5%
μέση Ανατολή 7,4% -80,7% -65,8% -32,4% 42,2%
Βόρεια Αμερική 22,7% -67,5% -46,5% -31,2% 48,4%

 

Διεθνείς αγορές επιβατών

Η κίνηση των αεροπορικών εταιρειών Ασίας-Ειρηνικού τον Ιανουάριο έπεσε κατά 94,6% σε σύγκριση με την περίοδο του 2019, σχεδόν αμετάβλητη από την πτώση του 94,4% που σημειώθηκε τον Δεκέμβριο του 2020 σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Η περιοχή συνέχισε να υποφέρει από την απότομη πτώση της κυκλοφορίας για έβδομο συνεχόμενο μήνα. Η χωρητικότητα μειώθηκε 86,5% και ο συντελεστής φόρτωσης βυθίστηκε 49,4 εκατοστιαίες μονάδες στο 32,6%, κατά πολύ το χαμηλότερο μεταξύ των περιφερειών.

Οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς σημείωσαν πτώση κατά 83,2% τον Ιανουάριο έναντι του Ιανουαρίου 2019, επιδεινώθηκαν από μια πτώση 82,6% το Δεκέμβριο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2019. Η χωρητικότητα βυθίστηκε 73,6% και ο συντελεστής φόρτωσης μειώθηκε κατά 29,2 ποσοστιαίες μονάδες σε 51,4%.

Οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής σημείωσαν πτώση της ζήτησης κατά 82,3% τον Ιανουάριο σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019, η οποία ήταν γενικά αμετάβλητη από μια πτώση της ζήτησης κατά 82,6% τον Δεκέμβριο σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Η χωρητικότητα μειώθηκε 67,6% και ο συντελεστής φόρτωσης μειώθηκε 33,9 εκατοστιαίες μονάδες σε 40,8%.

Η κίνηση των αερομεταφορέων της Βόρειας Αμερικής τον Ιανουάριο μειώθηκε κατά 79,0% σε σύγκριση με την περίοδο του 2019, αυξημένη ελαφρά από μια πτώση 79,5% τον Δεκέμβριο σε έτος. Η χωρητικότητα έπεσε 60,5% και ο συντελεστής φόρτωσης μειώθηκε 37,8 εκατοστιαίες μονάδες σε 42,9%.

Οι αεροπορικές εταιρείες της Λατινικής Αμερικής σημείωσαν πτώση ζήτησης κατά 78,5% τον Ιανουάριο, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2019, επιδεινώθηκαν από πτώση 76,2% τον Δεκέμβριο από έτος σε έτος. Η χωρητικότητα του Ιανουαρίου ήταν 67,9% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019 και ο συντελεστής φόρτωσης μειώθηκε 27,2 εκατοστιαίες μονάδες σε 55,3%, υψηλότερος μεταξύ των περιοχών για τέταρτο συνεχόμενο μήνα

Η κίνηση των αφρικανικών αεροπορικών εταιρειών μειώθηκε κατά 66,1% τον Ιανουάριο, η οποία ήταν μέτρια βελτίωση σε σύγκριση με μείωση 68,8% που σημειώθηκε τον Δεκέμβριο σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Η χωρητικότητα Ιανουαρίου συρρικνώθηκε 54,2% έναντι του Ιανουαρίου 2019 και ο συντελεστής φόρτωσης μειώθηκε 18,4 ποσοστιαίες μονάδες σε 52,3%.

Εγχώριες αγορές επιβατών
Ιανουάριος 2021 (έναντι του ίδιου μήνα το 2019)

Ιανουάριος 2021 (% chg έναντι του ίδιου μήνα το 2019) Παγκόσμιο μερίδιο 1 RPK ΠΑΡΑΚΑΛΩ PLF (% -pt) 2 PLF (επίπεδο) 3
Οικιακός 54,3% -47,4% -30,5% -19,3% 60,1%
Αυστραλία 0,7% -81,6% -77,8% -13,3% 64,8%
Βραζιλία 1,6% -31,4% -29,4% -2,4% 81,6%
PR Κίνας 19,9% -33,9% -15,1% -18,2% 64,0%
Ινδία 2,1% -37,6% -22,5% -16,8% 69,3%
Ιαπωνία 1,5% -71,3% -39,9% -35,0% 31,9%
Ρωσική Fed. 3,4% 5,5% -0,7% 4,7% 80,1%
ΜΑΣ 16,6% -60,3% -37,8% -28,7% 50,5%

Η εγχώρια κίνηση της Κίνας μειώθηκε κατά 33,9% τον Ιανουάριο σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019, επιδεινώθηκε δραματικά σε σύγκριση με την πτώση 8,5% σε ετήσια βάση τον Δεκέμβριο. Η πτώση οφείλεται σε αυστηρότερους ελέγχους κυκλοφορίας πριν από την περίοδο των διακοπών σεληνιακού νέου έτους εν μέσω αρκετών τοπικών εστιών COVID-19.

Η εγχώρια κυκλοφορία της Ρωσίας, αντίθετα, αυξήθηκε κατά 5,5% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019, μια ανάκαμψη από την πτώση 12,0% από έτος σε έτος τον Δεκέμβριο σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2019. Αυτό οφείλεται στην πτώση των περιπτώσεων COVID-19 από την κορυφή τέλη Δεκεμβρίου και αργίες κατά την πρώτη εβδομάδα του μήνα.

«Το να πούμε ότι το 2021 δεν ξεκίνησε σε καλή αρχή είναι υποτιμητικό. Οι οικονομικές προοπτικές για το έτος επιδεινώνονται καθώς οι κυβερνήσεις αυστηροποιούν εκ νέου τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς.
Η αυξημένη ικανότητα διενέργειας test αλλά και η διανομή εμβολίων είναι τα κλειδιά για τις κυβερνήσεις προκειμένου να επανεκκινηθεί η οικονομική δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένων και των ταξιδιών », δήλωσε ο de Juniac.

Η IATA θα κυκλοφορήσει σύντομα το IATA Travel Pass  προς διευκόλυνση επιβατών αλλά και κυβερνήσεων, προκειμένου να διαχειριστούν τα ψηφιακά διαπιστευτήρια υγείας. Αλλά το πλήρες όφελος του IATA Travel Pass δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί έως ότου οι κυβερνήσεις συμφωνήσουν στα πρότυπα που θα υιοθετηθούν για τις πληροφορίες που θα περιέχουν.

 

Πηγή: ftnnews

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!