Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Αυστηροποιούνται οι κανόνες για τους κινητήρες Euro 7

Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρότεινε αυστηρότερους κανόνες εκπομπών ρύπων για την τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης της ηπείρου, μια κίνηση που στοχεύει στη μείωση της ρύπανσης στις μεγάλες πόλεις της ηπείρου.

Το μπλοκ σημειώνει ότι οι νέοι κανόνες για τη λεγόμενη γενιά κινητήρων Euro-7 θα μειώσουν περαιτέρω κατά περίπου ένα τέταρτο την ποσότητα των οξειδίων του αζώτου που μπορούν να εκπέμπουν οι κινητήρες ντίζελ.

«Οι οδικές μεταφορές είναι η μεγαλύτερη πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις», ανέφερε η ΕΕ σε ανακοίνωσή της, προσθέτοντας ότι οι νέοι κανονισμοί θα οδηγήσουν σε ένα τρίτο λιγότερες εκπομπές υποξειδίου του αζώτου έως το 2035 από ό,τι επιτρέπουν οι ισχύοντες κανόνες. «Τα νέα πρότυπα Euro 7 θα εξασφαλίσουν καθαρότερα οχήματα στους δρόμους μας και θα βελτιώσουν την ποιότητα του αέρα, προστατεύοντας την υγεία των πολιτών μας και το περιβάλλον».

Η υιοθέτηση των κανόνων, η οποία απαιτεί έγκριση από τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έχει καθυστερήσει αρκετές φορές εν μέσω διαφωνιών για το περιεχόμενό τους. Στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένου του Carlos Tavares, διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis NV, υποστήριξαν ότι δημιουργούν περιττές επιβαρύνσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία και θα επιβραδύνουν τη στροφή του κλάδου προς την ηλεκτροκίνηση.

Οι εκπομπές υποξειδίου του αζώτου για τους βενζινοκινητήρες θα παραμείνουν οι ίδιες, επιτρέποντάς τους να εκπέμπουν 60 χιλιοστόγραμμα για κάθε χιλιόμετρο που διανύουν. Οι κινητήρες ντίζελ θα περιοριστούν επίσης σε αυτό το επίπεδο, ένας πιο αυστηρός κανόνας από τα 80 χιλιοστόγραμμα οξειδίων του αζώτου που επιτρέπονται βάσει των κανόνων Euro-6.

Οι προτεινόμενοι κανόνες θέτουν επίσης όρια για τις εκπομπές σωματιδίων από τα φρένα και τα ελαστικά που θα ισχύουν και για τα ηλεκτρικά οχήματα. Οι υποστηρικτές των κανόνων υποστηρίζουν ότι ορισμένα οχήματα που θα κυκλοφορήσουν μεταξύ 2025 και 2035 θα πωλούνται στην αγορά μεταχειρισμένων και θα κυκλοφορούν στους δρόμους για δεκαετίες. Αυτό σημαίνει ότι οι πιο αυστηροί κανόνες για τη σωματιδιακή ρύπανση θα μπορούσαν να καταλήξουν να σώσουν χιλιάδες ζωές.

Το μπλοκ κατέληξε σε μια συμφωνία ορόσημο τον περασμένο μήνα για την ουσιαστική απαγόρευση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, αναγκάζοντας τις εταιρείες να αναθεωρήσουν τα σχέδιά τους. Η ώθηση εγκυμονεί κινδύνους για την απασχόληση και την οικονομική προσιτότητα των οχημάτων, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της ΕΕ Τιερί Μπρετόν, ένα μήνυμα ότι μπορεί το 2026 να ανατραπούν τα χρονοδιαγράμματα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!