THEPOWERGAME
Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρότεινε αυστηρότερους κανόνες εκπομπών ρύπων για την τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης της ηπείρου, μια κίνηση που στοχεύει στη μείωση της ρύπανσης στις μεγάλες πόλεις της ηπείρου.
Το μπλοκ σημειώνει ότι οι νέοι κανόνες για τη λεγόμενη γενιά κινητήρων Euro-7 θα μειώσουν περαιτέρω κατά περίπου ένα τέταρτο την ποσότητα των οξειδίων του αζώτου που μπορούν να εκπέμπουν οι κινητήρες ντίζελ.
«Οι οδικές μεταφορές είναι η μεγαλύτερη πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις», ανέφερε η ΕΕ σε ανακοίνωσή της, προσθέτοντας ότι οι νέοι κανονισμοί θα οδηγήσουν σε ένα τρίτο λιγότερες εκπομπές υποξειδίου του αζώτου έως το 2035 από ό,τι επιτρέπουν οι ισχύοντες κανόνες. «Τα νέα πρότυπα Euro 7 θα εξασφαλίσουν καθαρότερα οχήματα στους δρόμους μας και θα βελτιώσουν την ποιότητα του αέρα, προστατεύοντας την υγεία των πολιτών μας και το περιβάλλον».
Η υιοθέτηση των κανόνων, η οποία απαιτεί έγκριση από τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έχει καθυστερήσει αρκετές φορές εν μέσω διαφωνιών για το περιεχόμενό τους. Στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένου του Carlos Tavares, διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis NV, υποστήριξαν ότι δημιουργούν περιττές επιβαρύνσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία και θα επιβραδύνουν τη στροφή του κλάδου προς την ηλεκτροκίνηση.
Οι εκπομπές υποξειδίου του αζώτου για τους βενζινοκινητήρες θα παραμείνουν οι ίδιες, επιτρέποντάς τους να εκπέμπουν 60 χιλιοστόγραμμα για κάθε χιλιόμετρο που διανύουν. Οι κινητήρες ντίζελ θα περιοριστούν επίσης σε αυτό το επίπεδο, ένας πιο αυστηρός κανόνας από τα 80 χιλιοστόγραμμα οξειδίων του αζώτου που επιτρέπονται βάσει των κανόνων Euro-6.
Οι προτεινόμενοι κανόνες θέτουν επίσης όρια για τις εκπομπές σωματιδίων από τα φρένα και τα ελαστικά που θα ισχύουν και για τα ηλεκτρικά οχήματα. Οι υποστηρικτές των κανόνων υποστηρίζουν ότι ορισμένα οχήματα που θα κυκλοφορήσουν μεταξύ 2025 και 2035 θα πωλούνται στην αγορά μεταχειρισμένων και θα κυκλοφορούν στους δρόμους για δεκαετίες. Αυτό σημαίνει ότι οι πιο αυστηροί κανόνες για τη σωματιδιακή ρύπανση θα μπορούσαν να καταλήξουν να σώσουν χιλιάδες ζωές.
Το μπλοκ κατέληξε σε μια συμφωνία ορόσημο τον περασμένο μήνα για την ουσιαστική απαγόρευση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, αναγκάζοντας τις εταιρείες να αναθεωρήσουν τα σχέδιά τους. Η ώθηση εγκυμονεί κινδύνους για την απασχόληση και την οικονομική προσιτότητα των οχημάτων, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της ΕΕ Τιερί Μπρετόν, ένα μήνυμα ότι μπορεί το 2026 να ανατραπούν τα χρονοδιαγράμματα.