THEPOWERGAME
Η Επιτροπή Ευρωπαϊκή και οι αρχές προστασίας των καταναλωτών της Ευρώπης ξεκινούν έρευνα για τις πρακτικές των αεροπορικών εταιρειών σε περίπτωση ακύρωσης πτήσεων λόγω Covid-19 και την αδυναμία έγκαιρης αποζημίωσης των επιβατών τους.
Το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (CPC) και η Επιτροπή ξεκίνησαν συντονισμένη έρευνα για τις τρέχουσες πρακτικές των αεροπορικών εταιρειών όσον αφορά τις ακυρώσεις, μετά από εξωτερική προειδοποίηση του Ευρωπαϊκού Γραφείου Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC). Kαθώς και μια προειδοποίηση που εξέδωσε για πρώτη φορά η Επιτροπή στο πλαίσιο του αναθεωρημένου κανονισμού για τη συνεργασία στην προστασία των καταναλωτών.
Συντονισμός και χρονοδιάγραμμα διαλόγου
Ο διάλογος μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών και του δικτύου θα συντονίζεται από τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών διαφόρων κρατών μελών -στις περισσότερες περιπτώσεις από τη σουηδική υπηρεσία καταναλωτών.
Στόχος είναι η συλλογή πρόσθετων πληροφοριών από τις αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ σχετικά με το πώς ενημερώνουν τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους ως επιβατών και το πώς χειρίζονται τα αιτήματα επιστροφής χρημάτων.
Σε περιπτώσεις που οι αεροπορικές εταιρείες δυσκολεύονται να αποζημιώσουν εγκαίρως όλους τους καταναλωτές, καλούνται να παράσχουν πληροφορίες σχετικά με το τι κάνουν για να αντιμετωπίσουν άμεσα αυτές τις δυσκολίες.
Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν προθεσμία τριών εβδομάδων για να απαντήσουν.
Εφόσον κριθεί αναγκαίο, η Επιτροπή και οι αρχές του δικτύου συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών θα συνεχίσουν να παρακολουθούν τις αεροπορικές εταιρείες. Η έναρξη της έρευνας εντάσσεται στις προσπάθειες της Επιτροπής να διασφαλίσει τον σεβασμό των δικαιωμάτων των καταναλωτών και των επιβατών κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.
Επίσης, δρομολογείται και η αναθεώρηση του κανονιστικού πλαισίου για τα δικαιώματα των επιβατών
Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης κ. Ντιντιέ Ρεντέρς, δήλωσε σχετικά: «Αναμένουμε από τις αεροπορικές εταιρείες να ενημερώνουν δεόντως τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους όταν πρέπει να ακυρωθεί μια πτήση και να φροντίζουν όλοι οι επιβάτες να λαμβάνουν επιστροφή χρημάτων εφόσον το επιθυμούν.» Η κ. Αντίνα Βαλεάν, Επίτροπος Μεταφορών, πρόσθεσε: «Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα για την ομαλή λειτουργία του ταξιδιωτικού τομέα. Ταυτόχρονα δρομολογούνται και άλλα μέτρα, όπως η αναθεώρηση του κανονιστικού πλαισίου για τα δικαιώματα των επιβατών, όπως ορίζεται στη στρατηγική για τη βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα.»