Γ.Δ.
1403.87 0,00%
ACAG
0,00%
5.55
BOCHGR
0,00%
4.46
CENER
0,00%
8.5
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
0,00%
8.89
NOVAL
0,00%
2.4
OPTIMA
0,00%
12.84
TITC
0,00%
35.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.42
ΑΒΕ
0,00%
0.475
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.385
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.68
ΑΛΜΥ
0,00%
3.75
ΑΛΦΑ
0,00%
1.579
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.46
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.69
ΑΣΚΟ
0,00%
2.58
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
2.16
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.12
ΒΙΟ
0,00%
5.32
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.71
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.5
ΔΑΑ
0,00%
7.902
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
12.05
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.302
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.45
ΕΕΕ
0,00%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.562
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
0,00%
2.01
ΕΛΛ
0,00%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.704
ΕΛΠΕ
0,00%
6.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.906
ΕΛΧΑ
0,00%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.17
ΕΤΕ
0,00%
7.102
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.15
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.7
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.97
ΕΧΑΕ
0,00%
4.33
ΙΑΤΡ
0,00%
1.495
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.31
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.785
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.805
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.39
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.921
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.73
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.465
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.086
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.69
ΚΡΙ
0,00%
14.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.94
ΛΑΒΙ
0,00%
0.79
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.34
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.82
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
0,00%
3.2
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.76
ΜΟΤΟ
0,00%
2.5
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
0,00%
0.874
ΞΥΛΚ
0,00%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.7
ΟΛΠ
0,00%
29.7
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.35
ΟΠΑΠ
0,00%
15.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.89
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.42
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.684
ΠΕΡΦ
0,00%
5.59
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
0,00%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.65
ΣΑΡ
0,00%
10.44
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.34
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.55
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.92
ΣΠΙ
0,00%
0.55
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.77
ΤΖΚΑ
0,00%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
0,00%
3.715
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

Φυσικό αέριο: Στις 18/10 οι προτάσεις Κομισιόν για μείωση των τιμών

Στο επόμενο πακέτο μέτρων που θα παρουσιάσει η Κομισιόν στις 18 Οκτωβρίου πρόκειται να προταθεί ένας προσωρινός μηχανισμός για τον περιορισμό των τιμών φυσικού αερίου. «Ως μέρος του επερχόμενου πακέτου, θα ορίσουμε πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει αυτός ο μηχανισμός και να μετριαστούν οι κίνδυνοι που αναπόφευκτα συνεπάγεται αυτός ο μηχανισμός», σημείωσε η Κάντρι Σίμσον, επίτροπος Ενέργειας, με την ολοκλήρωση του Συμβουλίου των υπουργών.

Η Κομισιόν προετοιμάζει νομοθετική πρόταση

Τόνισε ότι είναι ανάγκη να αναπτυχθεί ένα εναλλακτικό σημείο αναφοράς και η Επιτροπή προετοιμάζει μια νομοθετική πρόταση για τον σκοπό αυτό. Την επόμενη εβδομάδα θα παρουσιαστούν περισσότερες λεπτομέρειες.

«Αναμένω ότι το σημείο αναφοράς θα είναι σε ισχύ την επόμενη σεζόν πλήρωσης, αλλά οι άνθρωποι και οι επιχειρήσεις μας δεν μπορούν να περιμένουν μέχρι τότε. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις τιμές τώρα. Η προτίμηση της Επιτροπής ήταν να το κάνει μέσω διαπραγματεύσεων με τους εταίρους μας, αλλά πρέπει να είμαστε έτοιμοι εάν αυτές οι διαπραγματεύσεις δεν είναι αρκετά γρήγορες. Χρειαζόμαστε έναν προσωρινό μηχανισμό για τον περιορισμό των τιμών», σημείωσε η επίτροπος Ενέργειας.

Κοινός τόπος των υπουργών ήταν η πρόταση της Κομισιόν για κοινές αγορές φυσικού αερίου με τη δημιουργία ενεργειακής πλατφόρμας και την προεργασία για τη δημιουργία ενός νέους δείκτη τιμολόγησης. Και τα δύο αυτά μέτρα είναι μακροπρόθεσμα και στοχεύουν να έχουν επίπτωση στην αγορά φυσικού αερίου από τον επόμενο χρόνο, ενώ έμφαση δόθηκε στην ανάγκη μείωσης της χρήσης φυσικού αερίου.

Ετσι ολοκληρώθηκε το τρίτο από τις αρχές Σεπτεμβρίου άτυπο συμβούλιο υπουργών με συμφωνίες που αφορούν τον χειμώνα 2023-24.

H επίτροπος Ενέργειας Κάντρι Σίμσον σημείωσε ότι η Επιτροπή εργάζεται για να παρουσιάσει μια δέσμη προτάσεων στις 18 Οκτωβρίου. «Δεν θα είναι το τελευταίο τέτοιο πακέτο, καθώς πρέπει να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε τα εργαλεία μας και να προσαρμόζουμε την προσέγγισή μας καθώς εξελίσσεται η κατάσταση», τόνισε.

Ο Τσέχος υπουργός Βιομηχανίας Γιόζεφ Σικέλα ανέφερε ότι η συνάντηση των υπουργών της ΕΕ στην Πράγα βοήθησε να ξεπεραστούν οι διαφορές μεταξύ των κρατών-μελών. «Είναι σαφές ότι θα αγοράσουμε φυσικό αέριο για τον επόμενο χειμώνα του 2023 μέσω μιας κοινής πλατφόρμας», δήλωσε ο Σικέλα.

Από την πλευρά της, η επίτροπος Ενέργειας της ΕΕ, Κάντρι Σίμσον, επισήμανε την ανάγκη διαμόρφωσης ενός νέου δείκτη αναφοράς για τις τιμές του φυσικού αερίου, προσθέτοντας ότι αναμένει να έχει υιοθετηθεί μέχρι την επόμενη χειμερινή περίοδο. Η κ. Σίμσον υπογράμμισε ακόμα ότι κάθε παρέμβαση στην αγορά φυσικού αερίου προϋποθέτει τη μείωση στη χρήση του. Επίσης τόνισε ότι θα προταθεί μία πανευρωπαϊκή μεταρρύθμιση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας στις αρχές του επόμενου έτους.

Οι επερχόμενες πρωτοβουλίες της Κομισιόν

«Οι επερχόμενες πρωτοβουλίες και προτάσεις θα έχουν τέσσερα στοιχεία που θα συνεργαστούν για τη μείωση των τιμών και την ενίσχυση της αλληλεγγύης και της ασφάλειας του εφοδιασμού», είπε η επίτροπος Ενέργειας μετά την ολοκλήρωση του Συμβουλίου των υπουργών.

Και συνέχισε:

«Πρώτον, στις τιμές του φυσικού αερίου. Οπως έχω ξαναπεί, το σημείο αναφοράς TTF για το φυσικό αέριο είναι ένας κρίσιμος τομέας εργασίας. Δεν αντιπροσωπεύει πλέον την πραγματικότητα της αγοράς ενέργειας της ΕΕ και διογκώνει τεχνητά τις τιμές. Πρέπει να αναπτύξουμε ένα εναλλακτικό σημείο αναφοράς και η Επιτροπή προετοιμάζει μια νομοθετική πρόταση για τον σκοπό αυτό. Την επόμενη εβδομάδα θα παρουσιάσουμε τι θα σήμαινε αυτό με περισσότερες λεπτομέρειες.

Αναμένω ότι το σημείο αναφοράς θα είναι σε ισχύ την επόμενη σεζόν πλήρωσης, αλλά οι άνθρωποι και οι επιχειρήσεις μας δεν μπορούν να περιμένουν μέχρι τότε. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις τιμές τώρα. Η προτίμηση της Επιτροπής ήταν να το κάνει μέσω διαπραγματεύσεων με τους εταίρους μας, αλλά πρέπει να είμαστε έτοιμοι εάν αυτές οι διαπραγματεύσεις δεν είναι αρκετά γρήγορες. Χρειαζόμαστε έναν προσωρινό μηχανισμό για τον περιορισμό των τιμών. Ως μέρος του επερχόμενου πακέτου, θα ορίσουμε πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει αυτός ο μηχανισμός και να μετριαστούν οι κίνδυνοι που αναπόφευκτα συνεπάγεται αυτός ο μηχανισμός.

Δεύτερον, οποιαδήποτε παρέμβαση στην αγορά φυσικού αερίου απαιτεί περαιτέρω μείωση της ζήτησης φυσικού αερίου. Αυτό δεν είναι ευχάριστο, αλλά αναγκαιότητα για την εγγύηση της ασφάλειας του εφοδιασμού στο πλαίσιο μιας παρέμβασης στην αγορά. Μια επιλογή είναι να ενεργοποιηθεί ο συναγερμός της ΕΕ, που θα καθιστούσε υποχρεωτικό τον στόχο μείωσης της ζήτησης κατά 15%. Ωστόσο, ενδέχεται να χρειαστεί διαφορετική προσέγγιση ή περαιτέρω μέτρα για να διασφαλιστεί ότι το επίπεδο εξοικονόμησης είναι επαρκές. Οποιαδήποτε μέτρα λαμβάνουμε για τη μείωση των τιμών δεν πρέπει να στέλνουν λάθος μηνύματα που αυξάνουν την κατανάλωση σε ολόκληρη την ΕΕ. κατανάλωση φυσικού αερίου που δεν θα είναι διαθέσιμη σε επαρκείς όγκους.

Τρίτον, μια κοινή προσέγγιση για τον περιορισμό των τιμών απαιτεί αλληλεγγύη. Καθώς δεν έχουν όλα τα κράτη μέλη συμφωνίες αμοιβαίας αλληλεγγύης σε ισχύ, θα προτείνουμε μια ρύθμιση που θα είναι άμεσα εφαρμόσιμη σε αυτήν την περίπτωση. Αυτό θα διασφαλίσει ότι θα είμαστε προετοιμασμένοι και έτοιμοι να δράσουμε σε περίπτωση που χρειαστούν αυτές οι συμφωνίες. Και εξετάζουμε την ανάγκη για περαιτέρω προτάσεις για καταστάσεις όπου ορισμένες περιοχές αντιμετωπίζουν μεγαλύτερη κρίση εφοδιασμού από άλλες.

Και τέλος, θα υποβάλουμε πρόταση για τη διευκόλυνση των κοινών αγορών φυσικού αερίου. Αυτό θα επιτρέψει στην ΕΕ να χρησιμοποιήσει τη συλλογική μας αγοραστική δύναμη για να περιορίσει τις τιμές και να αποφύγει τα κράτη μέλη να υπερθεματίζουν το ένα το άλλο στην αγορά, αυξάνοντας έτσι τις τιμές. Θα διασφαλίσει τη διαφάνεια και θα βοηθήσει ιδιαίτερα τα μικρότερα κράτη μέλη, τα οποία βρίσκονται σε λιγότερο ευνοϊκή κατάσταση ως αγοραστές. Η εστίασή μας θα είναι, ενδεικτικά, ο συντονισμός και η συγκέντρωση της πλήρωσης της αποθήκευσης αερίου για τον επόμενο χειμώνα».

Παρεμβάσεις στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας

Εκτός από τις επείγουσες παρεμβάσεις στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας για την αντιμετώπιση των πρωτοφανών τιμών, η Επιτροπή προετοιμάζεται να βελτιώσει τον σχεδιασμό της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας μακροπρόθεσμα.

Ο κύριος στόχος αυτής της μεταρρύθμισης είναι να φέρει στους καταναλωτές τα οφέλη από προσιτές ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα, διατηρώντας ταυτόχρονα τα οφέλη ενός κοινού συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας βασισμένο στην αγορά.

«Θα διασφαλίσουμε ότι κανένας φορέας ενέργειας δεν μπορεί να προκαλέσει διαταραχή της αγοράς όπως το φυσικό αέριο σήμερα. Εχω δεσμευτεί να παρουσιάσω τα πρώτα αποτελέσματα με τα κύρια στοιχεία της μεταρρύθμισης μέχρι το τέλος αυτού του έτους, όπως ανακοίνωσε η πρόεδρος Φον ντερ Λάιεν. Αυτό θα χρησιμεύσει για τη διαβούλευση με τους υπουργούς και άλλους ενδιαφερόμενους σχετικά με ένα συγκεκριμένο σύνολο ιδεών που παρουσιάστηκαν από την Επιτροπή. Αυτή η διαδικασία αναμένεται να οδηγήσει σε πρόταση της Επιτροπής στις αρχές του επόμενου έτους», τόνισε η κ. Σίμσον.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!