THEPOWERGAME
Στη δημοσιότητα έδωσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τις νέες εκθέσεις των πλατφορμών Facebook, Google, Microsoft, Twitter, TikTok και Mozilla, οι οποίες έχουν υπογράψει τον κώδικα δεοντολογίας για την παραπληροφόρηση. Οι εκθέσεις παρέχουν επισκόπηση της εξέλιξης των μέτρων που ελήφθησαν τον Ιανουάριο του 2021.
Η Αντιπρόεδρος για θέματα αξιών και διαφάνειας, κ. Βιέρα Γιούροβα, κάλεσε τις διαδικτυακές πλατφόρμες να αναλάβουν τις ευθύνες τους, ώστε η επιβλαβής και επικίνδυνη παραπληροφόρηση να μην υπονομεύσει τον αγώνα κατά του ιού και τις προσπάθειες για εμβολιασμό.
Όπως διευκρίνισε «Οι προσπάθειες που καταβάλλουν οι πλατφόρμες, από μόνες τους δεν αρκούν. Είναι Ζωτικής σημασίας και η ενίσχυση της συνεργασίας με τις δημόσιες αρχές, τα μέσα ενημέρωσης και την κοινωνία των πολιτών για την παροχή αξιόπιστων πληροφοριών».
Η παραπληροφόρηση συνιστά απειλή που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη και οι πλατφόρμες πρέπει να αντιδράσουν
Ο κ. Τιερί Μπρετόν, Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, προσέθεσε ότι «Η παραπληροφόρηση συνιστά απειλή που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη και οι πλατφόρμες πρέπει να αντιδράσουν με προσεκτικό, στιβαρό και αποτελεσματικό τρόπο. Αυτό είναι καίριας σημασίας ιδίως σήμερα, που αναλαμβάνουμε δράση για να κερδίσουμε τη βιομηχανική μάχη ώστε όλοι οι Ευρωπαίοι να έχουν ταχεία πρόσβαση σε ασφαλή εμβόλια».
Ποια μέτρα λαμβάνουν οι διαδικτυακές πλατφόρμες κατά της παραπληροφόρησης
- Στο Google, όποτε πραγματοποιείται αναζήτηση σχετικά με τα εμβόλια σε 23 χώρες της ΕΕ, παρέχονται πληροφορίες και κατάλογος των εμβολίων που έχουν εγκριθεί στην τοποθεσία του κάθε χρήστη.
- Tο TikTok έχει προσθέσει ετικέτα για το εμβόλιο κατά της COVID-19 σε πάνω από πέντε χιλιάδες βίντεο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
- Η Microsoft συνδιοργανώνει την εκστρατεία #VaxFacts, η οποία εγκαινιάστηκε από τη NewsGuard, παρέχοντας δωρεάν επέκταση προγράμματος περιήγησης για προστασία από την παραπληροφόρηση σχετικά με τα εμβόλια κατά του κορονοϊού. Ενώ,
- η Mozilla ανέφερε ότι το επιμελημένο και έγκυρο περιεχόμενο από την εφαρμογή Pocket (που παλιότερα λεγόταν Read It Later) έχει ξεπεράσει τις 5,8 δισ. προβολές σε ολόκληρη την ΕΕ.
Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα ετήσιας υποβολής εκθέσεων, παρατάθηκε μόλις πρόσφατα και θα συνεχιστεί ως τον Ιούνιο καθώς, η υγειονομική κρίση βρίσκεται σε εξέλιξη. Βάσει της κοινής ανακοίνωσης της 10ης Ιουνίου 2020, αποτελεί παραδοτέο να εξασφαλιστεί λογοδοσία προς το κοινό. Λόγος για τον οποίο οι συζητήσεις σχετικά με τον τρόπο περαιτέρω βελτίωσης της διαδικασίας, βρίσκονται σε εξέλιξη.