THEPOWERGAME
Ο όμιλος LVMH του Μπερνάρ Αρνό ανακοίνωσε ότι απέκτησε ποσοστό 50% στην “Armand de Brignac” του ράπερ Jay-Z. Ο όμιλος, που κατέχει μεταξύ άλλων την εμβληματική σαμπάνια Dom Perignon εντυπωσιάστηκε από την ισχυρή δυναμική της σαμπάνιας του δημοφιλούς ράπερ, οι πωλήσεις της οποίας ξεπέρασαν τις 500.000 φιάλες το 2019.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας, η Moët Hennessy, ο βραχίονας της LVMH στον κλάδο των ποτών, εξασφάλισε επίσης και την παγκόσμια διανομή της μάρκας σαμπάνιας, που είναι γνωστή και ως “Ace of Spades” λόγω των μεταλλικού χρώματος των μπουκαλιών της.
Ο σύζυγος της Beyonce εξαγόρασε την Armand de Brignac το 2014. Η κίνηση ακολούθησε την απόφασή του το 2006 να μποϊκοτάρει τη σαμπάνια Cristal, με την οποία έως τότε συνεργαζόταν, επειδή ένα στέλεχος της Cristal προέβη σε υποτιμητικά σχόλια για τους φαν της ραπ.
Συνεργασία με τον ράπερ λίγο μετά τους τίτλους τέλους με τη Ριάνα
Λίγο νωρίτερα, ο γαλλικός όμιλος είχε ανακοινώσει πως σταματά τη συνεργασία της με την φίρμα ένδυσης Fenty της Ριάνα, η οποία πηγαίνει για λουκέτο μετά από λιγότερο από δύο χρόνια λειτουργίας.
Η LVMH έχει πολλές μάρκες κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών υπό την “ομπρέλα” του, όπως τις Dom Perignon, Veuve Clicquot, Krug και Château d’Yquem.
Η φιλία του Jay-Z με τον γιο του Μπερνάρ Αρνό
Οι συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών για μια συνεργασία ξεκίνησαν το 2019 και φαίνεται ότι τελικά ευοδώθηκαν, τουλάχιστον εν μέρει, και λόγω της φιλίας του σούπερ σταρ της ραπ με τον Αλεξάντρ Αρνό, γιο του ιδρυτή και προέδρου της LVMH, Μπερνάρ Αρνό. Αυτό τουλάχιστον αναφέρουν οι New York Times.
«Θα του στείλω μια φωτογραφία για κάτι που μου συμβαίνει ή θα μου στείλει εκείνος», δήλωσε ο Jay-Z στην εφημερίδα για τον Αλεξάντρ Αρνό.
«Είναι πολύ φυσικό, πολύ κουλ. Τον θεωρώ άτομο υψηλής ακεραιότητας. Κρατά πάντα τον λόγο του, είναι πολύ ακριβής. Κάποια χαρακτηριστικά που έχω κι εγώ», πρόσθεσε.
Γιατί να επενδύσει κανείς στη σαμπάνια εν μέσω κορονοϊού;
Οι πωλήσεις της σαμπάνιας, προ πανδημίας, κατέγραφαν σταθερά ανοδική πορεία. Συγκεκριμένα, το 2019, οι πωλήσεις στις ΗΠΑ σημείωσαν ρεκόρ για έβδομη διαδοχική χρονιά.
Περισσότερα από 297 εκατ. μπουκάλια σαμπάνιας εξήχθησαν παγκοσμίως, με πάνω από 25 εκατ. εξ αυτών να φτάνουν στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Οι ΗΠΑ, ο μεγαλύτερος πελάτης της Γαλλίας, δαπάνησε περισσότερα από 752,6 εκατ. δολάρια για εισαγωγές σαμπάνιας το 2019, ποσό αυξημένο κατά 15,3% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Η πανδημία, ωστόσο, έπληξε τις πωλήσεις για το συνδεδεμένο με εορταστικές εκδηλώσεις ποτό. Ο κλάδος της σαμπάνιας, που ξεκίνησε τη χρονιά με ισχυρή δυναμική, είδε τις πωλήσεις τους να μειώνονται απότομα, με τις αναφορές να κάνουν λόγο για πτώση έως και 70%, εν μέσω των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Παρ’ όλα αυτά οι πωλήσεις του ποτού αναμένεται να ανακάμψουν μετά την άρση του lockdown. Μία πρόγευση αυτού, είδαν τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης στους εορτασμούς της εκλογικής νίκης του Τζο Μπάιντεν, επισημαίνει η Elva Ramirez του Forbes.
«Τρελή δίψα για σαμπάνια» το βράδυ της νίκης του Μπάιντεν
Αν δει κανείς σκηνές από την 7 Νοεμβρίου, όταν η προεδρία των ΗΠΑ πέρασε στον Τζο Μπάιντεν, μαζί με τους ανθρώπους που χορεύουν και πανηγυρίζουν θα δει και κάτι άλλο ξεχώριζε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στα δημοσιεύματα για τους εορτασμούς: μπουκάλια σαμπάνιας να ανοίγουν.
Στην Ουάσινγκτον, οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων οινοπνευματωδών ποτών δήλωσαν στο Newsweek ότι πούλησαν περισσότερα μπουκάλια σαμπάνιας εκείνο το Σάββατο (7 Νοεμβρίου) από ό,τι συνδυαστικά την Πρωτοχρονιά των δύο προηγούμενων ετών.
Αλλά και η The New York Post έγραψε: “Η σαμπάνια έτρεχε ‘σαν νερό’ στο Μεγάλο Μήλο (όπως είναι γνωστή η Νέα Υόρκη) το Σάββατο καθώς οι Νεοϋορκέζοι έπεσαν με τα μούτρα στη σαμπάνια κατά τη διάρκεια μεθυστικών εορτασμών για τη νίκη του Τζο Μπάιντεν έναντι του προέδρου Τραμπ”.