Γ.Δ.
1603.62 -0,90%
ACAG
-2,60%
6
AEM
-0,64%
4.516
AKTR
-1,83%
5.35
BOCHGR
+1,12%
5.4
CENER
-1,37%
9.37
CNLCAP
-2,07%
7.1
DIMAND
+0,61%
8.29
EVR
-2,58%
1.7
NOVAL
0,00%
2.54
OPTIMA
-0,14%
14.02
TITC
-2,16%
40.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,00%
2.295
ΑΒΕ
-1,86%
0.421
ΑΔΜΗΕ
+0,18%
2.82
ΑΚΡΙΤ
+4,00%
0.78
ΑΛΜΥ
-0,93%
4.27
ΑΛΦΑ
-1,85%
1.855
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.52
ΑΡΑΙΓ
-2,46%
11.12
ΑΣΚΟ
-0,93%
3.19
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.3
ΑΤΕΚ
-3,97%
1.45
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.694
ΑΤΤΙΚΑ
-2,08%
2.35
ΒΙΟ
-0,17%
5.82
ΒΙΟΚΑ
-4,94%
1.83
ΒΙΟΣΚ
-0,32%
1.545
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-2,55%
1.53
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,95%
18.72
ΔΑΑ
+7,56%
8.94
ΔΑΙΟΣ
+4,09%
3.56
ΔΕΗ
-2,55%
12.99
ΔΟΜΙΚ
-3,19%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,63%
0.37
ΕΒΡΟΦ
-1,28%
1.93
ΕΕΕ
+2,14%
40.04
ΕΚΤΕΡ
-1,46%
2.03
ΕΛΒΕ
-0,91%
5.45
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
-0,68%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,22%
2.26
ΕΛΠΕ
-1,99%
7.88
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.42
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.854
ΕΛΧΑ
-2,31%
2.115
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,33%
1.11
ΕΤΕ
-2,64%
8.42
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.44
ΕΥΔΑΠ
-0,33%
6.04
ΕΥΡΩΒ
-0,12%
2.481
ΕΧΑΕ
-0,40%
4.93
ΙΑΤΡ
-1,95%
2.01
ΙΚΤΙΝ
-0,28%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-0,85%
1.75
ΙΝΛΙΦ
-1,24%
4.79
ΙΝΛΟΤ
-0,56%
1.066
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.89
ΙΝΤΕΤ
-3,13%
1.085
ΙΝΤΚΑ
-2,17%
3.16
ΚΑΡΕΛ
-1,84%
320
ΚΕΚΡ
-2,35%
1.245
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-1,96%
0.45
ΚΟΥΑΛ
-1,07%
1.296
ΚΟΥΕΣ
-1,75%
6.19
ΚΡΙ
-0,91%
16.35
ΚΤΗΛΑ
-1,52%
1.95
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.799
ΛΑΜΔΑ
-2,43%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-2,73%
1.07
ΛΕΒΚ
+2,61%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-1,47%
3.35
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.22
ΜΕΡΚΟ
-1,52%
39
ΜΙΓ
-0,35%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
-0,54%
22.28
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.78
ΜΟΤΟ
-1,42%
2.785
ΜΟΥΖΚ
-1,59%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-1,57%
27.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,26%
3.8
ΜΠΡΙΚ
-1,65%
2.38
ΜΠΤΚ
-8,94%
0.56
ΜΥΤΙΛ
-0,60%
36.74
ΝΑΚΑΣ
+1,27%
3.18
ΝΑΥΠ
-2,17%
0.81
ΞΥΛΚ
+0,76%
0.264
ΞΥΛΠ
-1,52%
0.39
ΟΛΘ
+1,40%
28.9
ΟΛΠ
-1,34%
33.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,11%
16.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,38%
0.797
ΟΤΕ
-0,47%
14.93
ΟΤΟΕΛ
+0,72%
11.14
ΠΑΙΡ
-3,48%
0.97
ΠΑΠ
-1,53%
2.57
ΠΕΙΡ
-1,23%
4.749
ΠΕΡΦ
-2,04%
5.29
ΠΕΤΡΟ
-1,25%
7.9
ΠΛΑΘ
-2,10%
3.965
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
-2,29%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,94%
1.268
ΠΡΟΝΤΕΑ
+5,13%
6.15
ΠΡΟΦ
-2,09%
5.16
ΡΕΒΟΙΛ
-2,56%
1.71
ΣΑΡ
-0,79%
12.48
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,98%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,81%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,54%
1.32
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,96%
1.646
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+7,56%
0.256
ΦΡΛΚ
-2,34%
4.18
ΧΑΙΔΕ
-7,50%
0.74

Σάντσεθ: Αν η Γαλλία διαφωνεί, θα συνδεθούμε με αγωγό με την Ιταλία

Από την Κολομβία, όπου βρίσκεται πραγματοποιώντας περιοδεία στις χώρες της Λατινικής Αμερικής, ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ τόνισε πως σε περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί ο αγωγός φυσικού αερίου MidCat, που θα σήμαινε τη διασύνδεση της Ιβηρικής Χερσονήσου με τη Γαλλία με την ανάλογη διοχέτευση φυσικού αερίου στην κεντρική Ευρώπη, τότε η ισπανική κυβέρνηση θα στοιχηματίσει στην κατασκευή ενός αγωγού φυσικού αερίου με την Ιταλία.«Αν δεν μπορεί να γίνει με τη Γαλλία, υπάρχει μια εναλλακτική λύση, η οποία είναι η διασύνδεση με την Ιταλία».

Τόνισε χαρακτηριστικά. «Αν το σχέδιο Α δεν προχωρήσει, τότε θα πρέπει να αναζητήσουμε το σχέδιο Β και το σχέδιο Β είναι η διασύνδεση της Ιβηρικής Χερσονήσου με την Ιταλία», κατέληξε.

Ο υπάρχων αγωγός φυσικού αερίου MidCat που συνδέει την Ισπανία με την Γαλλία εμφανίζεται και πάλι στο προσκήνιο ως λύση για την τροφοδοσία της κεντρικής Ευρώπης με φυσικό αέριο μέσω Ισπανίας. Η ολοκλήρωσή του είχε διακοπεί στο 2019 όμως οι Βρυξέλλες θεωρούν ότι μεσοπρόθεσμα θα μπορούσε να μετατραπεί σε αγωγό μεταφοράς υδρογόνου και αυτό αποτυπώνεται και στο ευρωπαϊκό σχέδιο RePowerEU. Ο αγωγός όμως χρειάζεται επέκταση , κόστους περίπου 500 εκατομμυρίων ευρώ και η γαλλική κυβέρνηση εμφανίζεται αρνητική τις τελευταίες εβδομάδες καθώς πιστεύει ότι «δεν θα ανταποκρινόταν στην τρέχουσα κρίση». Την περασμένη εβδομάδα, η γαλλική κυβέρνηση εκτίμησε ότι ο MidCat «θα χρειαζόταν πολύ χρόνο για να λειτουργήσει».

Την έλλειψη ενδιαφέροντος της Γαλλίας δεν συμμερίζονται η Γερμανία, η Ισπανία, η Πορτογαλία αλλά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ολοκλήρωση του MidCat. Ήδη από τον περασμένο Μάιο οι Βρυξέλλες μελετούν έναν επιπλέον αγωγό φυσικού αερίου κόστους άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ μεταξύ Βαρκελώνης και Λιβόρνο. Ο αγωγός αυτός μήκους άνω των 700 χιλιομέτρων, φιλοδοξεί να εφοδιάσει την Ιταλία με επαναεριοποιημένο φυσικό αέριο από την Βαρκελώνη.

Άλλωστε η Ισπανία έναντι των υπολοίπων χωρών μελών της ΕΕ υπερτερεί καθώς διαθέτει το 1/3 της αποθηκευτικής ικανότητας φυσικού αερίου της ΕΕ χάρη στις 7 μονάδες επαναεριοποίησης φυσικού αερίου που διαθέτει από τις συνολικά 20 που βρίσκονται σε ευρωπαϊκό έδαφος. Τώρα την δυνατότητά της αυτή προσπαθεί να την προωθήσει με κάθε τρόπο στις υπόλοιπες χώρες.

Η ενεργειακή κρίση μεταφράζεται διαφορετικά από τις χώρες μέλη της ΕΕ γι αυτό και ενώ η Γερμανία διαβεβαιώνει ότι δεν θα δώσει περισσότερη ζωή στα πυρηνικά της και είναι υπέρ της ολοκλήρωσης του MidCat εντούτοις η Γαλλία προχωρά στην κατασκευή έξι νέων πυρηνικών αντιδραστήρων παρατείνοντας στο μεταξύ την διάρκεια ζωής των ήδη υπαρχόντων προκειμένου να διατηρήσει την ενεργειακή της ανεξαρτησία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!