Γ.Δ.
1435.79 -0,71%
ACAG
+0,85%
5.94
CENER
+0,83%
9.7
CNLCAP
-0,71%
7
DIMAND
-0,93%
9.6
NOVAL
0,00%
2.695
OPTIMA
+1,54%
13.2
TITC
-1,25%
31.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
-1,57%
1.378
ΑΒΕ
-2,81%
0.45
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.23
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
-0,69%
2.89
ΑΛΦΑ
-1,27%
1.559
ΑΝΔΡΟ
-1,52%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-0,09%
11.29
ΑΣΚΟ
-1,76%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.66
ΑΤΤ
+4,89%
10.3
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,55%
5.71
ΒΙΟΚΑ
+3,57%
2.03
ΒΙΟΣΚ
-0,29%
1.7
ΒΙΟΤ
-2,52%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-1,58%
1.56
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,59%
17.32
ΔΑΑ
-0,41%
7.866
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-2,05%
11.46
ΔΟΜΙΚ
-4,07%
3.3
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,22%
0.309
ΕΒΡΟΦ
-0,63%
1.57
ΕΕΕ
-0,18%
33.3
ΕΚΤΕΡ
-0,92%
1.94
ΕΛΒΕ
+1,75%
5.8
ΕΛΙΝ
-2,36%
2.07
ΕΛΛ
0,00%
13.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,92%
2.04
ΕΛΠΕ
-0,14%
7.2
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.13
ΕΛΤΟΝ
-1,16%
1.698
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.858
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,93%
1.27
ΕΤΕ
-1,90%
7.742
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.27
ΕΥΔΑΠ
-0,71%
5.62
ΕΥΡΩΒ
-0,98%
2.03
ΕΧΑΕ
-0,11%
4.68
ΙΑΤΡ
0,00%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-1,17%
0.379
ΙΛΥΔΑ
-2,14%
1.6
ΙΝΚΑΤ
-0,40%
5.01
ΙΝΛΙΦ
-0,41%
4.91
ΙΝΛΟΤ
-1,69%
1.16
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.82
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,83%
2.4
ΙΝΤΕΤ
+0,40%
1.255
ΙΝΤΚΑ
-1,40%
3.18
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-3,68%
1.44
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
0,00%
1.545
ΚΟΡΔΕ
-0,22%
0.455
ΚΟΥΑΛ
-2,56%
1.14
ΚΟΥΕΣ
-2,08%
5.19
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
12.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
+1,35%
1.13
ΛΑΒΙ
-1,65%
0.832
ΛΑΜΔΑ
-0,69%
7.18
ΛΑΜΨΑ
-1,06%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-1,11%
0.89
ΛΕΒΚ
-1,45%
0.272
ΛΕΒΠ
0,00%
0.256
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.44
ΛΟΥΛΗ
-0,39%
2.53
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.722
ΜΕΒΑ
+1,55%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+0,82%
2.46
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
0,00%
3.5
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,91%
21.9
ΜΟΝΤΑ
+1,27%
3.99
ΜΟΤΟ
-0,57%
2.615
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-0,61%
23
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.57
ΜΠΡΙΚ
-0,50%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.65
ΜΥΤΙΛ
-2,03%
33.8
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-0,86%
0.918
ΞΥΛΚ
+5,34%
0.296
ΞΥΛΠ
+5,56%
0.38
ΟΛΘ
-0,48%
20.6
ΟΛΠ
-1,09%
27.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.45
ΟΠΑΠ
-0,06%
16.09
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,12%
0.842
ΟΤΕ
+1,28%
15.09
ΟΤΟΕΛ
-1,57%
11.3
ΠΑΙΡ
+6,12%
1.04
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,23%
3.974
ΠΕΡΦ
-2,70%
6.49
ΠΕΤΡΟ
-0,49%
8.14
ΠΛΑΘ
-1,02%
3.9
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.216
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+3,11%
4.975
ΡΕΒΟΙΛ
-0,53%
1.86
ΣΑΡ
+0,75%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,83%
0.36
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.685
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.5
ΣΠΙ
0,00%
0.62
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.24
ΤΖΚΑ
+1,10%
1.38
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.6
ΦΡΙΓΟ
-1,87%
0.21
ΦΡΛΚ
-1,01%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Γερμανία: Άφαντοι οι Τούρκοι εργαζόμενοι στα αεροδρόμια

Το σχέδιο της ομοσπονδιακής κυβέρνησης να λύσει την έλλειψη προσωπικού στα γερμανικά αεροδρόμια με Τούρκους εργαζόμενους δεν φαίνεται πέτυχε. Γιατί;

Ατελείωτες ουρές, καθυστερήσεις και χιλιάδες ακυρώσεις πτήσεων – οι πολιτικοί και η αεροπορική βιομηχανία ήθελαν να λύσουν τα προβλήματα αυτά στα γερμανικά αεροδρόμια με τη βοήθεια εργαζομένων από το εξωτερικό. Στα τέλη Ιουνίου αποφασίστηκε επίσημα η προσωρινή πρόσληψη αλλοδαπών και κυρίως Τούρκων εργαζομένων.

Ωστόσο, το γερμανικό σχέδιο να λύσει ή τουλάχιστον να μετριάσει τα προβλήματα στα γερμανικά αεροδρόμια με την πρόσληψη Τούρκων εργαζομένων φαίνεται να έχει αποτύχει. Το σχέδιο αρχικά προέβλεπε την προσωρινή πρόσληψη περίπου 2.000 Τούρκων εργαζομένων στη Γερμανία. Αντί για 2.000, έφτασαν μόνο 60 και αυτοί μόνο σε δύο αεροδρόμια, του Μονάχου και της Νυρεμβέργης.

Η κατάσταση στα γερμανικά αεροδρόμια 

Αν και πολλά αεροδρόμια θεώρησαν την πρωτοβουλία ως θετική, δεν μπορεί να γίνει λόγος για επιτυχία του σχεδίου: Το αεροδρόμιο του Ντίσελντορφ ανακοίνωσε ότι με βάση τις επίσημες πληροφορίες, δεν υπάρχουν εργαζόμενοι από την Τουρκία, ωστόσο συνέστησε στις εταιρείες να καταγράφουν τις ανάγκες τους και υποστηρίζει τις προσλήψεις υπαλλήλων. Ο Αλεξάντερ Βάιζε, εκπρόσωπος του αεροδρομίου Βόννης-Κολωνίας, δήλωσε στην DW ότι στην αρχή των καλοκαιρινών διακοπών χρειάζονταν 20 εργαζόμενοι. Αυτοί οι εργαζόμενοι δεν έχουν έρθει ακόμη, αλλά η κατάσταση φαίνεται να πηγαίνει καλά προς το παρόν.

“Τον τελευταίο καιρό, οι εταιρείες στα αεροδρόμια της Γερμανίας και άλλων χωρών της ΕΕ αναζητούσαν εντατικά προσωπικό και τώρα κατάφεραν να προσλάβουν έναν αριθμό εργαζομένων”, δήλωσε η Γιούλια Φόμαν, εκπρόσωπος της Ομοσπονδιακής Ένωσης της Γερμανικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (BDL) στη DW. Ωστόσο, ο αριθμός των προσλήψεων που είχε αρχικά προγραμματιστεί δεν έχει γίνει. Γιατί;

Αργές οι κινήσεις της γερμανικής κυβέρνησης και λίγος χρόνος 

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι πίσω από τον απροσδόκητα χαμηλό αριθμό προσλήψεων υπαλλήλων από το εξωτερικό. Σύμφωνα με την Φόμαν, το κράτος έδρασε πολύ αργά και όχι ρεαλιστικά. Σύμφωνα με την Φόμαν, παρά την αρχική ελπίδα ότι μια βραχυπρόθεσμη ειδική άδεια από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα επέτρεπε την πρόσληψη εργαζομένων από την Τουρκία ήδη από την άνοιξη, η κυβέρνηση δεν έλαβε την απαραίτητη απόφαση μέχρι τις 6 Ιουλίου – ήδη πολύ αργά για μια επιτυχημένη εφαρμογή του σχεδίου.

Ο Εμρέ Εσέρ, ανταποκριτής της DW στην Τουρκία, παρακολουθεί το θέμα εδώ και καιρό και έχει εντοπίσει αρκετούς λόγους για την αποτυχία του αρχικού σχεδίου. “Υπήρχαν πάρα πολλά εμπόδια”, επισημαίνει, τονίζοντας ότι κυρίως η Γερμανία δεν είχε διασαφηνίσει τη διαδικασία των αιτήσεων για τους Τούρκους ενδιαφερόμενους. “Πολλοί δεν μπορούσαν να υποβάλουν αίτηση γιατί δεν είχαν οδηγίες”, λέει χαρακτηριστικά.

Ο περιορισμένος χρόνος και οι απαιτήσεις έπαιξαν επίσης ρόλο στο γεγονός στο γεγονός ότι πολλοί δεν έκαναν αίτηση: “Όλα έγιναν πολύ γρήγορα. Οι άνθρωποι έπρεπε να αφήσουν τα σπίτια τους και να οργανώσουν ό,τι είχε να κάνει με τις οικογένειές τους. Και υπήρχε πολύ λίγο χρόνος γι’ αυτό”, συμπληρώνει ο Εσέρ. Επιπλέον, οι αυστηρές προϋποθέσεις έδρασαν επίσης αποτρεπτικά. Πολλοί από τους εργαζόμενους που εργάζονται στον τομέα των αποσκευών στα τουρκικά αεροδρόμιο δεν γνωρίζουν αγγλικά ή γερμανικά.

Ένας άλλος λόγος είναι οι καλές συνθήκες εργασίας, υπό τις οποίες εργάζονται αυτή τη στιγμή στην Τουρκία. Πολλές εταιρείες παροχής υπηρεσιών δεν θέλουν να χάσουν τους εργαζομένους τους, γι’ αυτό και έχουν αυξήσει τους μισθούς τους. “Ορισμένες εταιρείες που συμμετέχουν στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης πληρώνουν το διπλάσιο ή και τριπλάσιο του κατώτατου μισθού. Οι συνθήκες είναι πολύ καλές σε σύγκριση με πολλούς άλλους τομείς. Αυτό παίζει επίσης σημαντικό ρόλο. Το προσωπικό στην πραγματικότητα δεν είχε κανένα λόγο να έρθει στη Γερμανία για να εργαστεί για λίγο καιρό”, παρατηρεί ο Εσέρ.

Η αεροπορική βιομηχανία διεκδικεί ταχύτερες διαδικασίες 

Η έλλειψη προσωπικού στη γερμανική αγορά εργασίας δεν είναι νέο φαινόμενο, ενώ με τη γήρανση του πληθυσμού και το χαμηλό ποσοστό γεννήσεων θα χρειαστούν και στο μέλλον εργαζόμενοι από το εξωτερικό. Αυτό είναι ένα βασικό πρόβλημα, το οποίο αφορά μεταξύ άλλων, τα αεροδρόμια.

Η αεροπορική βιομηχανία διαμαρτύρεται ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση δεν εφάρμοσε το σχέδιο άμεσα και κάνει εκκλήσεις να αυξήσει την ταχύτητα σε αντίστοιχες διαδικασίες. Σε ερώτηση της DW, ο Έντγκαρ Ένγκερτ, εκπρόσωπος Τύπου στο αεροδρόμιο του Μονάχου, σημειώνει πως η διαδικασία των προσλήψεων τουρκικού εργατικού δυναμικού διήρκησε περισσότερο από δύο μήνες. Όπως είναι ωστόσο λογικό, μία μεγάλη αλλαγή στη γερμανική πολιτική εργατικής μετανάστευσης δεν πρόκειται να συμβεί εν μία νυκτί. Αν και το χάος στα γερμανικά αεροδρόμια φαίνεται να παραμένει για το άμεσο μέλλον, η Γερμανική Αεροπορική Βιομηχανία προτιμά να βλέπει το ποτήρι μισογεμάτο: “Ακόμη και οι λίγοι εργαζόμενοι που έρχονται, είναι μεγάλη βοήθεια, καθώς ενισχύουν τις υπηρεσίες εδάφους στα αεροδρόμια.

Πηγή: DW

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!