Γ.Δ.
1408.05 +0,13%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
-1,13%
4.39
CENER
-1,86%
8.44
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-0,97%
8.2
NOVAL
-0,22%
2.27
OPTIMA
-2,15%
12.74
TITC
+1,05%
38.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+5,87%
1.48
ΑΒΕ
+2,87%
0.466
ΑΔΜΗΕ
+1,05%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
+0,55%
3.665
ΑΛΦΑ
-0,49%
1.515
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,02%
9.66
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-5,00%
0.57
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+1,15%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-1,68%
1.76
ΒΙΟΣΚ
+1,45%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,88%
18.36
ΔΑΑ
+1,12%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-1,37%
11.55
ΔΟΜΙΚ
-0,93%
2.665
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+1,09%
1.385
ΕΕΕ
-0,35%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+1,48%
1.512
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+1,53%
1.99
ΕΛΛ
+1,15%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,21%
1.734
ΕΛΠΕ
+0,82%
6.765
ΕΛΣΤΡ
-0,99%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,97%
1.87
ΕΛΧΑ
+0,33%
1.852
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.115
ΕΤΕ
+1,57%
6.99
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
+0,64%
2.058
ΕΧΑΕ
+2,09%
4.4
ΙΑΤΡ
-1,95%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-1,31%
0.301
ΙΛΥΔΑ
+2,15%
1.9
ΙΝΚΑΤ
+1,04%
4.88
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.31
ΙΝΛΟΤ
-0,11%
0.929
ΙΝΤΕΚ
+2,63%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,81%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+0,60%
0.998
ΙΝΤΚΑ
-1,63%
2.71
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.455
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+2,45%
1.088
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.54
ΚΡΙ
-1,40%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,54%
0.922
ΛΑΒΙ
+1,10%
0.734
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+1,96%
2.08
ΜΕΡΚΟ
-9,50%
40
ΜΙΓ
-1,48%
2.995
ΜΙΝ
-1,96%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,10%
19.37
ΜΟΝΤΑ
-1,60%
3.69
ΜΟΤΟ
-1,38%
2.51
ΜΟΥΖΚ
-2,31%
0.635
ΜΠΕΛΑ
+0,57%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.818
ΞΥΛΚ
0,00%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,41%
21
ΟΛΠ
+0,81%
31.25
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,41%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
-0,99%
14.98
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
10.2
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,44%
3.599
ΠΕΡΦ
-1,10%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.88
ΠΛΑΘ
0,00%
3.935
ΠΛΑΚΡ
+2,24%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.57
ΣΑΡ
+0,94%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,22%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+2,67%
1.54
ΣΠΕΙΣ
-2,13%
5.52
ΣΠΙ
+0,40%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
+1,77%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,62%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+2,50%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
0,00%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Γερμανία: Άφαντοι οι Τούρκοι εργαζόμενοι στα αεροδρόμια

Το σχέδιο της ομοσπονδιακής κυβέρνησης να λύσει την έλλειψη προσωπικού στα γερμανικά αεροδρόμια με Τούρκους εργαζόμενους δεν φαίνεται πέτυχε. Γιατί;

Ατελείωτες ουρές, καθυστερήσεις και χιλιάδες ακυρώσεις πτήσεων – οι πολιτικοί και η αεροπορική βιομηχανία ήθελαν να λύσουν τα προβλήματα αυτά στα γερμανικά αεροδρόμια με τη βοήθεια εργαζομένων από το εξωτερικό. Στα τέλη Ιουνίου αποφασίστηκε επίσημα η προσωρινή πρόσληψη αλλοδαπών και κυρίως Τούρκων εργαζομένων.

Ωστόσο, το γερμανικό σχέδιο να λύσει ή τουλάχιστον να μετριάσει τα προβλήματα στα γερμανικά αεροδρόμια με την πρόσληψη Τούρκων εργαζομένων φαίνεται να έχει αποτύχει. Το σχέδιο αρχικά προέβλεπε την προσωρινή πρόσληψη περίπου 2.000 Τούρκων εργαζομένων στη Γερμανία. Αντί για 2.000, έφτασαν μόνο 60 και αυτοί μόνο σε δύο αεροδρόμια, του Μονάχου και της Νυρεμβέργης.

Η κατάσταση στα γερμανικά αεροδρόμια 

Αν και πολλά αεροδρόμια θεώρησαν την πρωτοβουλία ως θετική, δεν μπορεί να γίνει λόγος για επιτυχία του σχεδίου: Το αεροδρόμιο του Ντίσελντορφ ανακοίνωσε ότι με βάση τις επίσημες πληροφορίες, δεν υπάρχουν εργαζόμενοι από την Τουρκία, ωστόσο συνέστησε στις εταιρείες να καταγράφουν τις ανάγκες τους και υποστηρίζει τις προσλήψεις υπαλλήλων. Ο Αλεξάντερ Βάιζε, εκπρόσωπος του αεροδρομίου Βόννης-Κολωνίας, δήλωσε στην DW ότι στην αρχή των καλοκαιρινών διακοπών χρειάζονταν 20 εργαζόμενοι. Αυτοί οι εργαζόμενοι δεν έχουν έρθει ακόμη, αλλά η κατάσταση φαίνεται να πηγαίνει καλά προς το παρόν.

“Τον τελευταίο καιρό, οι εταιρείες στα αεροδρόμια της Γερμανίας και άλλων χωρών της ΕΕ αναζητούσαν εντατικά προσωπικό και τώρα κατάφεραν να προσλάβουν έναν αριθμό εργαζομένων”, δήλωσε η Γιούλια Φόμαν, εκπρόσωπος της Ομοσπονδιακής Ένωσης της Γερμανικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (BDL) στη DW. Ωστόσο, ο αριθμός των προσλήψεων που είχε αρχικά προγραμματιστεί δεν έχει γίνει. Γιατί;

Αργές οι κινήσεις της γερμανικής κυβέρνησης και λίγος χρόνος 

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι πίσω από τον απροσδόκητα χαμηλό αριθμό προσλήψεων υπαλλήλων από το εξωτερικό. Σύμφωνα με την Φόμαν, το κράτος έδρασε πολύ αργά και όχι ρεαλιστικά. Σύμφωνα με την Φόμαν, παρά την αρχική ελπίδα ότι μια βραχυπρόθεσμη ειδική άδεια από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα επέτρεπε την πρόσληψη εργαζομένων από την Τουρκία ήδη από την άνοιξη, η κυβέρνηση δεν έλαβε την απαραίτητη απόφαση μέχρι τις 6 Ιουλίου – ήδη πολύ αργά για μια επιτυχημένη εφαρμογή του σχεδίου.

Ο Εμρέ Εσέρ, ανταποκριτής της DW στην Τουρκία, παρακολουθεί το θέμα εδώ και καιρό και έχει εντοπίσει αρκετούς λόγους για την αποτυχία του αρχικού σχεδίου. “Υπήρχαν πάρα πολλά εμπόδια”, επισημαίνει, τονίζοντας ότι κυρίως η Γερμανία δεν είχε διασαφηνίσει τη διαδικασία των αιτήσεων για τους Τούρκους ενδιαφερόμενους. “Πολλοί δεν μπορούσαν να υποβάλουν αίτηση γιατί δεν είχαν οδηγίες”, λέει χαρακτηριστικά.

Ο περιορισμένος χρόνος και οι απαιτήσεις έπαιξαν επίσης ρόλο στο γεγονός στο γεγονός ότι πολλοί δεν έκαναν αίτηση: “Όλα έγιναν πολύ γρήγορα. Οι άνθρωποι έπρεπε να αφήσουν τα σπίτια τους και να οργανώσουν ό,τι είχε να κάνει με τις οικογένειές τους. Και υπήρχε πολύ λίγο χρόνος γι’ αυτό”, συμπληρώνει ο Εσέρ. Επιπλέον, οι αυστηρές προϋποθέσεις έδρασαν επίσης αποτρεπτικά. Πολλοί από τους εργαζόμενους που εργάζονται στον τομέα των αποσκευών στα τουρκικά αεροδρόμιο δεν γνωρίζουν αγγλικά ή γερμανικά.

Ένας άλλος λόγος είναι οι καλές συνθήκες εργασίας, υπό τις οποίες εργάζονται αυτή τη στιγμή στην Τουρκία. Πολλές εταιρείες παροχής υπηρεσιών δεν θέλουν να χάσουν τους εργαζομένους τους, γι’ αυτό και έχουν αυξήσει τους μισθούς τους. “Ορισμένες εταιρείες που συμμετέχουν στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης πληρώνουν το διπλάσιο ή και τριπλάσιο του κατώτατου μισθού. Οι συνθήκες είναι πολύ καλές σε σύγκριση με πολλούς άλλους τομείς. Αυτό παίζει επίσης σημαντικό ρόλο. Το προσωπικό στην πραγματικότητα δεν είχε κανένα λόγο να έρθει στη Γερμανία για να εργαστεί για λίγο καιρό”, παρατηρεί ο Εσέρ.

Η αεροπορική βιομηχανία διεκδικεί ταχύτερες διαδικασίες 

Η έλλειψη προσωπικού στη γερμανική αγορά εργασίας δεν είναι νέο φαινόμενο, ενώ με τη γήρανση του πληθυσμού και το χαμηλό ποσοστό γεννήσεων θα χρειαστούν και στο μέλλον εργαζόμενοι από το εξωτερικό. Αυτό είναι ένα βασικό πρόβλημα, το οποίο αφορά μεταξύ άλλων, τα αεροδρόμια.

Η αεροπορική βιομηχανία διαμαρτύρεται ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση δεν εφάρμοσε το σχέδιο άμεσα και κάνει εκκλήσεις να αυξήσει την ταχύτητα σε αντίστοιχες διαδικασίες. Σε ερώτηση της DW, ο Έντγκαρ Ένγκερτ, εκπρόσωπος Τύπου στο αεροδρόμιο του Μονάχου, σημειώνει πως η διαδικασία των προσλήψεων τουρκικού εργατικού δυναμικού διήρκησε περισσότερο από δύο μήνες. Όπως είναι ωστόσο λογικό, μία μεγάλη αλλαγή στη γερμανική πολιτική εργατικής μετανάστευσης δεν πρόκειται να συμβεί εν μία νυκτί. Αν και το χάος στα γερμανικά αεροδρόμια φαίνεται να παραμένει για το άμεσο μέλλον, η Γερμανική Αεροπορική Βιομηχανία προτιμά να βλέπει το ποτήρι μισογεμάτο: “Ακόμη και οι λίγοι εργαζόμενοι που έρχονται, είναι μεγάλη βοήθεια, καθώς ενισχύουν τις υπηρεσίες εδάφους στα αεροδρόμια.

Πηγή: DW

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!