Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Στην Ασία στρέφεται η Ευρώπη για το ντίζελ

Με το βλέμμα στα ασιατικά διυλιστήρια -εκτός από τη Μέση Ανατολή- για την προμήθεια πετρελαίου ντίζελ βρίσκεται η Ευρώπη, εν μέσω της διαφαινόμενης έλλειψης σε φυσικό αέριο τον χειμώνα που έρχεται αλλά και της προγραμματισμένης εφαρμογής του πετρελαϊκού εμπάργκο προς τη Ρωσία το Δεκέμβριο, που θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των αποθεμάτων.

Μία ενεργειακή στροφή από το φυσικό αέριο προς το ντίζελ βρίσκεται ήδη στο σχεδιασμό (ήδη το καύσιμο χρησιμοποιείται από φορτηγά, οχήματα και πλοία, αλλά και στον κατασκευαστικό και μεταποιητικό τομέα). Η ανησυχία των Ευρωπαίων επικεντρώνεται στο γεγονός πως τα αποθέματα στον κόμβο του Άμστερνταμ-Ρότερνταμ και Αμβέρσας βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2008, σύμφωνα με στοιχεία του Insights Global.

Οι παραγγελίες ξεκινούν ήδη, παρά τις ανησυχίες για τα χαμηλά επίπεδα του ποταμού Ρήνου (λόγω του καλοκαιρινού κύματος ξηρασίας) που εμποδίζει τις ενδοευρωπαϊκές διακομιδές και των επιπέδων των τιμών με βάση τη λεγόμενη «οπισθοδρόμηση» των αγορών (οι άμεσες τιμές είναι υψηλότερες από αυτές των επόμενων μηνών), που δημιουργεί αντικίνητρα για την άμεση τόνωση των αποθεμάτων -αν και το φαινόμενο παρουσιάζει τελευταία μικρή υποχώρηση.

Από την άλλη, οι Ευρωπαίοι θα ήθελαν και να επωφεληθούν από τη μείωση της ζήτησης στην Ασία λόγω και της περιόδου των μουσώνων για να αυξήσουν τις παραγγελίες. Έτσι τα φορτία αρχίζουν να έρχονται, ενώ στην Ασία παλιά διυλιστήρια επισκευάζονται, ενώ είναι προγραμματισμένο να ανοίξουν καινούργια μέσα στο επόμενο διάστημα.

Πετρέλαιο από την Ασία, τελευταίες παραγγελίες και από τη Ρωσία

Την Πέμπτη, το πρακτορείο Bloomberg μετέδιδε πως ένας στόλος δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ντίζελ αναμένεται από την Ασία, με πέντε από αυτά να είναι προγραμματισμένα να μεταφέρουν κοντά στα 3 εκατ. βαρέλια μέχρι τώρα τον Αύγουστο, με βάση στοιχεία από το Vortexa. Οι ποσότητες αντιστοιχούν, ανέφερε, σε περισσότερο πετρέλαιο ημερησίως από αυτό που έχει έρθει από την Ασία το τελευταίο πεντάμηνο.

Από την άλλη, το Reuters μετέδιδε ότι τον Ιούλιο είχαν αυξηθεί αισθητά οι παραγγελίες ντίζελ και από τη Ρωσία, φτάνοντας τα 825.000 βαρέλια ημερησίως το διάστημα 1-19 Ιουλίου, μία αύξηση της τάξης του 24% σε σχέση με τον Ιούνιο και καλύπτοντας ποσοστό 60% των Ευρωπαϊκών εισαγωγών, προφανώς εν όψει των ελλείψεων που αναμένεται να παρουσιαστούν μόλις τεθεί σε εφαρμογή το εμπάργκο.

Η ζήτηση σε ντίζελ προβλέπεται να εκτιναχθεί φέτος συνολικότερα, με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας να ενισχύει τις προβλέψεις του για αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου κατά 380.000 βαρέλια ημερησίως με την προσδοκία ότι η βιομηχανία και οι ηλεκτροπαραγωγοί θα αλλάξουν καύσιμα, όπως δείχνει και ανάλυση της Goldman Sachs Group Inc.

Χαμηλά αποθέματα, υψηλή ζήτηση

Έτσι από τη μία πλευρά η Ευρώπη έχει χαμηλά αποθέματα και αναμένεται, ως το Νοέμβριο, να πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα που κατείχε στις αρχές του 2011, σύμφωνα με την Wood Mackenzie Ltd. «Αναμένουμε τα αποθέματα να υποχωρήσουν σύμφωνα με τα εποχικά επίπεδα, αλλά φέτος ξεκινούμε από πολύ χαμηλή βάση» επισημαίνει ο Τζέιμς Μπέρλεϊ, επικεφαλής αναλυτής της συμβουλευτικής για τις ευρωπαϊκές αγορές πετρελαίου. Είναι ενδεικτικό πως το γερμανικό διυλιστήριο OMV ανέφερε πως αναμένει αύξηση στο πετρέλαιο θέρμανσης και το ντίζελ, ενώ Αυστρία, Ελβετία και Ουγγαρία ετοιμάζονται να στραφούν στα πετρελαϊκά τους αποθέματα μέσα στους επόμενους μήνες.

Από την άλλη, τα ασιατικά διυλιστήρια αναμένεται να επεξεργαστούν ημερησίως 215.000 βαρέλια την ημέρα περισσότερα, από εκείνα που ζητεί η αγορά της ηπείρου, επισημαίνει ο αναλυτής της S&P Global Commodity Insights, Τζι Λιμ. Σύμφωνα δε με τον Κέβιν Ράιτ της Kpler, οι νέες δυνατότητες διύλισης στη Μέση Ανατολή «θα σημάνουν μία αλλαγή στο ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης ανατολικά του Σουέζ».

Κάτι που θα σημάνει μεγαλύτερη μεταφορά ντίζελ με μεγάλα δεξαμενόπλοια προς την Ευρώπη, πιο συχνά. Εδώ και μερικά χρόνια, το ντίζελ από την Ασία εξάγεται στην Ευρώπη σε δεξαμενόπλοια των 90.000 μετρικών τόνων, κάτι που έχει σημάνει και την ανάγκη για ανάπτυξη υποδομών στα τέρμιναλ υποδοχής των φορτίων.

Η S&P Global Commodity Insights μετέδιδε παράλληλα πως μία σειρά ασιατικά διυλιστήρια ετοιμάζονταν σε μία σειρά από εργασίες συντήρησης, ενώ νέα διυλιστήρια είναι προγραμματισμένα στην Ινδία, την Ινδονησία, το Πακιστάν, τη Μογγολία και τη Μαλαισία.

Τα νέα διυλιστήρια που θα γίνουν στην Ασία Πηγή: S&P Global Commodity Insights
Τα νέα διυλιστήρια που θα γίνουν στην Ασία μέρος β’ Πηγή: S&P Global Commodity Insights
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!