THEPOWERGAME
Αεροπορικές εταιρείες της Ρωσίας, μεταξύ των οποίων και η κρατική Aeroflot αρχίζουν να «γδύνουν» από εξαρτήματα τα αεροσκάφη τους για να εξασφαλίζουν ανταλλακτικά που δεν μπορούν πια να αγοράζουν από το εξωτερικό εξαιτίας των δυτικών κυρώσεων.
Αυτή η πρακτική ακολουθεί, σύμφωνα με το Reuters που κάνει το σχετικό ρεπορτάζ επικαλούμενο τέσσερις διαφορετικές πηγές που δεν κατονομάζει, την κυβερνητική οδηγία που ισχύει από τον Ιούνιο για τις αεροπορικές εταιρείες, ώστε τα ξένης προέλευσης αεροσκάφη τους να μπορούν να πετούν τουλάχιστον μέχρι το 2025. Οι κυρώσεις εμποδίζουν την προμήθεια τόσο ανταλλακτικών από τις δυτικές χώρες αλλά και τα σέρβις των αεροσκαφών στη Δύση.
Τουλάχιστον ένα ρωσικής κατασκευής Sukhoi Superjet 100 και ένα Airbus A350 και τα δύο ιδιοκτησία της Aeroflot, παραμένουν στο έδαφος και διαλύονται σε εξαρτήματα. Μάλιστα, το δεύτερο αεροσκάφος είναι σχεδόν καινούριο, επισημαίνεται από πηγή.
Το μεγαλύτερο μέρος του στόλου της Ρωσίας απαρτίζεται από δυτικής κατασκευής αεροσκάφη αλλά ακόμα και τα ρωσικής κατασκευής Sukhoi εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό σε ανταλλακτικά από τις δυτικές χώρες. Ένας κινητήρας έχει ήδη αφαιρεθεί από ένα Superjet για να τοποθετηθεί σ’ ένα άλλο ώστε αυτό να μπορέσει να συνεχίσει να πετάει.
Είναι «θέμα χρόνου» να κανιβαλιστούν τα αεροσκάφη με βάση τη Ρωσία, επισημαίνει πηγή της δυτικής αεροπορικής βιομηχανίας. Τα τζετ νεότερης γενιάς, βλέπε τα A320neo, A350 και Boeing 737 MAX και 787, έχουν τεχνολογία η οποία πρέπει να ενημερώνεται συνεχώς.
Η πρακτική αφαίρεσης ανταλλακτικών επιστρατευόταν κατά κανόνα όταν υπήρχαν οικονομικά προβλήματα σε μια εταιρεία και δεν έχει γίνει ποτέ στην κλίμακα στην οποία ακολουθείται τώρα στη Ρωσία.