Γ.Δ.
1466.73 -0,91%
ACAG
-1,53%
5.8
CENER
-0,72%
9.6
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,11%
8.98
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,98%
12.32
TITC
+3,41%
31.8
ΑΑΑΚ
-8,55%
5.35
ΑΒΑΞ
-0,97%
1.434
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-1,32%
2.24
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
-4,06%
2.955
ΑΛΦΑ
-2,29%
1.685
ΑΝΔΡΟ
-1,81%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-1,28%
11.55
ΑΣΚΟ
-1,41%
2.8
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-5,18%
8.78
ΑΤΤΙΚΑ
+3,54%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,68%
5.87
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.36
ΒΙΟΣΚ
-2,11%
1.39
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,92%
1.645
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,45%
17.68
ΔΑΑ
-1,26%
7.82
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-1,45%
11.53
ΔΟΜΙΚ
-2,44%
3.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
-0,62%
1.6
ΕΕΕ
+0,12%
33.14
ΕΚΤΕΡ
+4,65%
2.25
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,75%
2.25
ΕΛΛ
-0,72%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.08
ΕΛΠΕ
-1,85%
7.42
ΕΛΣΤΡ
+2,68%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-3,30%
1.702
ΕΛΧΑ
-2,23%
1.84
ΕΝΤΕΡ
-0,37%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
-2,29%
1.28
ΕΤΕ
-1,18%
8.35
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.35
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-2,65%
2.17
ΕΧΑΕ
-1,67%
4.7
ΙΑΤΡ
-2,90%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-1,93%
0.406
ΙΛΥΔΑ
-0,82%
1.815
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
-1,16%
5.1
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.248
ΙΝΤΕΚ
-0,49%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
-0,44%
3.375
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,72%
1.48
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
+1,22%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-0,84%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-1,67%
5.31
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,74%
11.3
ΚΤΗΛΑ
-2,35%
1.66
ΚΥΡΙΟ
-1,68%
1.17
ΛΑΒΙ
-1,33%
0.888
ΛΑΜΔΑ
-0,94%
7.35
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-1,10%
2.69
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,90%
3.62
ΜΙΝ
-1,65%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,94%
23.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
-2,65%
2.755
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,05%
24.98
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
-1,77%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-1,10%
36
ΝΑΚΑΣ
+1,47%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.932
ΞΥΛΚ
+0,71%
0.283
ΞΥΛΠ
+1,46%
0.416
ΟΛΘ
-0,48%
20.9
ΟΛΠ
+0,18%
27.6
ΟΛΥΜΠ
-0,77%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,44%
15.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.895
ΟΤΕ
-2,13%
14.23
ΟΤΟΕΛ
-0,17%
11.78
ΠΑΙΡ
-1,37%
1.08
ΠΑΠ
-0,43%
2.34
ΠΕΙΡ
-2,81%
3.81
ΠΕΤΡΟ
-0,90%
8.8
ΠΛΑΘ
-0,58%
4.29
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-3,40%
1.99
ΣΑΡ
-1,26%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
-0,59%
1.68
ΣΠΕΙΣ
+1,17%
6.92
ΣΠΙ
-1,76%
0.668
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,16%
19.25
ΤΖΚΑ
+1,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,25%
4.06
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Βουλγαρία: Στηρίζουμε τον διασυνδετήριο αγωγό αερίου με την Ελλάδα

«Όλο το βουλγαρικό κράτος υποστηρίζει τον ανάδοχο του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας για να διασφαλίσει την ολοκλήρωση του έργου», δήλωσε σήμερα ο υπηρεσιακός υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Δημοσίων Έργων της Βουλγαρίας Ιβάν Σίσκοφ. Ο Βούλγαρος υπουργός απηύθυνε χαιρετισμό κατά την έναρξη της συνάντησης με τις εταιρίες που συμμετέχουν στην κατασκευή του διασυνδετήριου αγωγού, στόχος της οποίας είναι η βελτιστοποίηση και η επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης.

Ο Σίσκοφ δήλωσε ότι το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό γιατί είναι ζωτικής σημασίας. Πρόσθεσε ότι διάφοροι φορείς έχουν αντιρρήσεις: η πυροσβεστική υπηρεσία, η Αρχή αρδευτικού συστήματος, το υπουργείο Περιβάλλοντος, και όλοι οι αρμόδιοι υπουργοί έχουν ενημερωθεί και εργάζονται για την αντιμετώπιση των προβλημάτων.

Ο Βούλγαρος υπουργός δήλωσε ότι ορισμένα θέματα παραμένουν για να ολοκληρωθεί το έργο και οποιαδήποτε καθυστέρηση θα είναι άνευ σημασίας. Ο διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας – Βουλγαρίας συνδέει τα δίκτυα μεταφοράς φυσικού αερίου των δύο γειτονικών χωρών, παρέχοντας πρόσβαση στον Νότιο Διάδρομο Φυσικού Αερίου και σε μια σειρά νέων πηγών φυσικού αερίου. Θα μεταφέρει αέριο από το Αζερμπαϊτζάν, μέσω του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου και από άλλες πηγές μέσω του σχεδιαζόμενου τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη, στη βόρεια Ελλάδα. Ο αγωγός φυσικού αερίου έχει μήκος 182 χλμ. εκ των οποίων τα 151 χλμ είναι στη Βουλγαρία και τα 31 χλμ. στην Ελλάδα, με προβλεπόμενη χωρητικότητα έως 3 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, ποσότητα που μπορεί να αυξηθεί στα 5 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως εάν υπάρχει ζήτηση στην αγορά. Ο αγωγός εκτείνεται από την Κομοτηνή, στη βορειοανατολική Ελλάδα, περνά από το Κίρτζαλι, το Χάσκοβο και το Ντιμίτροβγκραντ και καταλήγει στη Στάρα Ζαγόρα, στη νοτιοανατολική Βουλγαρία.

Το μνημόνιο κατανόησης για το έργο υπογράφηκε το 2009, και μια κοινή εταιρία έργου, η ICGB, καταχωρήθηκε το 2011. Το αρχικό σχέδιο ήταν να τεθεί σε λειτουργία ο αγωγός τον Δεκέμβριο του 2014.

Πότε θα είναι έτοιμος

Σύμφωνα με την Τεοντόρα Γκεοργκίεβα, τη διευθύντρια της εταιρίας του έργου ICGB, ο διασυνδετήριος αγωγός θα τεθεί σε λειτουργία στο διάστημα μεταξύ Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου 2022. Τα έργα κατασκευής δεν έχουν ακόμη λάβει πιστοποίηση ότι έχουν ολοκληρωθεί και μπορούν να ανατεθούν από την Εθνική Εποπτική Αρχή Κατασκευής.

Όπως αναφέρει το βουλγαρικό πρακτορείο ΒΤΑ, επιτεύχθηκε συμφωνία ότι το έργο θα χωριστεί σε δύο στάδια και ότι για να δοθεί έμφαση στο πρώτο στάδιο είναι σημαντικό να τεθεί σε λειτουργία ο διασυνδετήριος αγωγός, δήλωσε ο υπουργός. Ο ίδιος τόνισε ότι πιστεύει ότι αυτό θα αναπληρώσει μέρος της καθυστέρησης και θα μειώσει την περίοδο κατά δύο μήνες.

Όταν ρωτήθηκε γιατί η εγκατάσταση δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, ο Σίσκοφ απάντησε ότι ο λόγος είναι οι προθεσμίες που χάθηκαν από τον ανάδοχο. «Δεν μπορώ να πω αν και κατά πόσο φταίει το κράτος και εάν ο έλεγχος ήταν επαρκής», πρόσθεσε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!