Γ.Δ.
1406.2 +0,33%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+1,83%
4.44
CENER
+2,38%
8.6
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,98%
8.28
NOVAL
-1,52%
2.275
OPTIMA
+2,36%
13.02
TITC
+0,93%
38
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.398
ΑΒΕ
-1,52%
0.453
ΑΔΜΗΕ
+1,07%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,41%
3.645
ΑΛΦΑ
-0,52%
1.5225
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+1,88%
9.76
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-2,28%
0.6
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.21
ΒΙΟΚΑ
+1,99%
1.79
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,68%
18.2
ΔΑΑ
+0,88%
8.06
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,52%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-0,37%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,07%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,84%
1.37
ΕΕΕ
+0,24%
33.82
ΕΚΤΕΡ
+3,04%
1.49
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-1,01%
1.96
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,94%
1.68
ΕΛΠΕ
+0,52%
6.71
ΕΛΣΤΡ
-1,46%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+0,76%
1.852
ΕΛΧΑ
+2,56%
1.846
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,33%
1.115
ΕΤΕ
-0,61%
6.882
ΕΥΑΠΣ
-0,96%
3.11
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,44%
2.045
ΕΧΑΕ
+0,23%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,16%
0.305
ΙΛΥΔΑ
+6,90%
1.86
ΙΝΚΑΤ
+1,68%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,93%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+4,49%
0.93
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,85%
0.992
ΙΝΤΚΑ
+3,96%
2.755
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+2,20%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+4,12%
1.062
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.54
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,38%
0.946
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-1,38%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
-1,66%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
2.04
ΜΕΡΚΟ
+7,80%
44.2
ΜΙΓ
+2,36%
3.04
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
19.35
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,88%
2.545
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,96%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,57%
31.52
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,20%
0.82
ΞΥΛΚ
-1,56%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,91%
21.3
ΟΛΠ
+3,85%
31
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-1,52%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.791
ΟΤΕ
-0,53%
15.13
ΟΤΟΕΛ
+0,20%
10.12
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-0,84%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,72%
3.615
ΠΕΡΦ
+1,49%
5.46
ΠΕΤΡΟ
+0,51%
7.9
ΠΛΑΘ
-0,63%
3.935
ΠΛΑΚΡ
-3,60%
13.4
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-1,57%
1.57
ΣΑΡ
-0,37%
10.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,64%
1.5
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,09%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
-0,35%
1.415
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+1,69%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Βουλγαρία: Στηρίζουμε τον διασυνδετήριο αγωγό αερίου με την Ελλάδα

«Όλο το βουλγαρικό κράτος υποστηρίζει τον ανάδοχο του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας για να διασφαλίσει την ολοκλήρωση του έργου», δήλωσε σήμερα ο υπηρεσιακός υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Δημοσίων Έργων της Βουλγαρίας Ιβάν Σίσκοφ. Ο Βούλγαρος υπουργός απηύθυνε χαιρετισμό κατά την έναρξη της συνάντησης με τις εταιρίες που συμμετέχουν στην κατασκευή του διασυνδετήριου αγωγού, στόχος της οποίας είναι η βελτιστοποίηση και η επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης.

Ο Σίσκοφ δήλωσε ότι το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό γιατί είναι ζωτικής σημασίας. Πρόσθεσε ότι διάφοροι φορείς έχουν αντιρρήσεις: η πυροσβεστική υπηρεσία, η Αρχή αρδευτικού συστήματος, το υπουργείο Περιβάλλοντος, και όλοι οι αρμόδιοι υπουργοί έχουν ενημερωθεί και εργάζονται για την αντιμετώπιση των προβλημάτων.

Ο Βούλγαρος υπουργός δήλωσε ότι ορισμένα θέματα παραμένουν για να ολοκληρωθεί το έργο και οποιαδήποτε καθυστέρηση θα είναι άνευ σημασίας. Ο διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας – Βουλγαρίας συνδέει τα δίκτυα μεταφοράς φυσικού αερίου των δύο γειτονικών χωρών, παρέχοντας πρόσβαση στον Νότιο Διάδρομο Φυσικού Αερίου και σε μια σειρά νέων πηγών φυσικού αερίου. Θα μεταφέρει αέριο από το Αζερμπαϊτζάν, μέσω του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου και από άλλες πηγές μέσω του σχεδιαζόμενου τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη, στη βόρεια Ελλάδα. Ο αγωγός φυσικού αερίου έχει μήκος 182 χλμ. εκ των οποίων τα 151 χλμ είναι στη Βουλγαρία και τα 31 χλμ. στην Ελλάδα, με προβλεπόμενη χωρητικότητα έως 3 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, ποσότητα που μπορεί να αυξηθεί στα 5 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως εάν υπάρχει ζήτηση στην αγορά. Ο αγωγός εκτείνεται από την Κομοτηνή, στη βορειοανατολική Ελλάδα, περνά από το Κίρτζαλι, το Χάσκοβο και το Ντιμίτροβγκραντ και καταλήγει στη Στάρα Ζαγόρα, στη νοτιοανατολική Βουλγαρία.

Το μνημόνιο κατανόησης για το έργο υπογράφηκε το 2009, και μια κοινή εταιρία έργου, η ICGB, καταχωρήθηκε το 2011. Το αρχικό σχέδιο ήταν να τεθεί σε λειτουργία ο αγωγός τον Δεκέμβριο του 2014.

Πότε θα είναι έτοιμος

Σύμφωνα με την Τεοντόρα Γκεοργκίεβα, τη διευθύντρια της εταιρίας του έργου ICGB, ο διασυνδετήριος αγωγός θα τεθεί σε λειτουργία στο διάστημα μεταξύ Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου 2022. Τα έργα κατασκευής δεν έχουν ακόμη λάβει πιστοποίηση ότι έχουν ολοκληρωθεί και μπορούν να ανατεθούν από την Εθνική Εποπτική Αρχή Κατασκευής.

Όπως αναφέρει το βουλγαρικό πρακτορείο ΒΤΑ, επιτεύχθηκε συμφωνία ότι το έργο θα χωριστεί σε δύο στάδια και ότι για να δοθεί έμφαση στο πρώτο στάδιο είναι σημαντικό να τεθεί σε λειτουργία ο διασυνδετήριος αγωγός, δήλωσε ο υπουργός. Ο ίδιος τόνισε ότι πιστεύει ότι αυτό θα αναπληρώσει μέρος της καθυστέρησης και θα μειώσει την περίοδο κατά δύο μήνες.

Όταν ρωτήθηκε γιατί η εγκατάσταση δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, ο Σίσκοφ απάντησε ότι ο λόγος είναι οι προθεσμίες που χάθηκαν από τον ανάδοχο. «Δεν μπορώ να πω αν και κατά πόσο φταίει το κράτος και εάν ο έλεγχος ήταν επαρκής», πρόσθεσε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!