Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Επιστροφές με χρέωση: H πανδημία καθυστερεί τη γρήγορη μόδα

Η λεγόμενη «γρήγορη μόδα» δεν αποφέρει πια τόσο γοργά κέρδη, ενώ οι εταιρείες ακολουθούν πιο αυστηρή πολιτική για να περιορίσουν τις επιστροφές στις διαδικτυακές αγορές, που τους κοστίζουν πλέον ακριβά και κορυφώθηκαν εν μέσω πανδημίας.

Σύμφωνα με τους Financial Times, ακόμη και αν αυτό οδηγήσει σε μείωση των αγορών (και των κερδών) μπορεί να έχει θετικό αποτέλεσμα, κάνοντας τη μόδα πιο βιώσιμη και περιορίζοντας τις σπατάλες και τις άκριτες αγορές.

Σύμφωνα με έρευνα της KPMG στη λιανική της φθηνής ένδυσης στη Βρετανία, το 2020 οι επιστροφές αγορών που είχαν γίνει διαδικτυακά κόστισαν συνολικά στον κλάδο περί τα 7 δισ. λίρες Αγγλίας. Επρόκειτο για μία χρονιά που είχαν εκτιναχθεί, λόγω της πανδημίας, οι διαδικτυακές πωλήσεις.

Όμως ως γνωστόν οι διαδικτυακές πωλήσεις, ενέχουν τον κίνδυνο το προϊόν, όταν παραληφθεί να μην ικανοποιεί την επιθυμία του καταναλωτή, να μην είναι το σωστό μέγεθος, να μην «ταιριάζει» στον αγοραστή, να… δείχνει διαφορετικό απ’ ό,τι στο online κατάστημα.

Έτσι, ενώ προ πανδημίας, το ποσοστό επιστροφών από διαδικτυακές αγορές για τη Next ανερχόταν σε 22%, τον Φεβρουάριο του 2021 έφτασε στο 41%. Η Next, Asos και η Boohoo, εταιρείες που αρχικά είχαν δει τα κέρδη τους να αυξάνονται, διαπίστωσαν πως τελικά το συμπέρασμα αυτό ήταν ανακριβές.

Για την Boohoo, που ιδρύθηκε το 2006 και το αγοραστικό κοινό της οποίας είναι οι ηλικίες 16-30 χρόνων, οι ακαθάριστες πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 9%, όταν όμως ελήφθησαν υπ’ όψιν και οι επιστροφές, παρατηρήθηκε πως τα έσοδα σημείωσαν πτώση 8%.

Η εταιρεία εκτιμά ότι τα υψηλότερα ναύλα λόγω πανδημίας μείωσαν σχεδόν κατά 30% τα προσαρμοσμένα κέρδη της προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA). Στην Asos, το μικτό περιθώριο κέρδους το πρώτο τρίμηνο υποχώρησε κατά 3% σε σχέση με πέρυσι.

Χρέωση για την επιστροφή

Διαφορετικές εταιρείες ανακοίνωσαν διαφορετική πολιτική επιστροφών, συνολικά όμως προς την κατεύθυνση της χρέωσης. Το Μάιο, η Zara εισήγαγε κόστος επιστροφής 1,95 λίρες Αγγλίας για τις διαδικτυακές αγορές, αναφέρουν οι Financial Times (στην Ελλάδα η επιστροφή σε κατάστημα στην ίδια περιοχή όπου έγινε η αγορά είναι δωρεάν, ενώ οι επιστροφές από την κατοικία έχουν χρέωση 3,95 ευρώ).

Η Boohoo εισήγαγε χρέωση 1.99 λίρες για τις in-house brands, αλλά προσφέρει δωρεάν επιστροφές στο Premier πακέτο της, ενώ η Uniqlo προτρέπει σε επιστροφές στα φυσικά καταστήματα. Όπως και η Next, η οποία διοχετεύει περί το 80% των επιστροφών των online αγορών της σε φυσικά καταστήματα. Μία επιλογή που θεωρείται πως κοστίζει λιγότερο και μειώνει τον χρόνο μέχρι να επιστρέψει το προϊόν στην αγοραστική αλυσίδα.

Αυτή η χρέωση μπορεί να αποτελέσει για τη γρήγορη μόδα, «το αντίστοιχο με τη χρέωση της πλαστικής σακούλας», γράφει η Guardian. «Η πλάκα τελείωσε» σχολίασε ένας αγοραστής στο Twitter.

Κι όμως, η πολιτική των δωρεάν επιστροφών ήταν εκείνη που ώθησε τους καταναλωτές να απομακρυνθούν από τα φυσικά καταστήματα, και να δημιουργήσουν μία νέα δυναμική στις αγορές. Κάποια χρόνια μετά, δεν είναι λίγοι οι σχολιαστές που αναρωτιούνται μήπως στη γρήγορη μόδα, αυτό τελικά οδήγησε στην κατάχρηση.

Έρευνα του 2018 (προ πανδημίας) από την Barlaycard διαπίστωνε ήδη πως το 9% των Βρετανών καταναλωτών συνήθιζαν να παραγγέλνουν ρούχα για να φωτογραφηθούν με αυτά, να τα αναρτήσουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στη συνέχεια να τα επιστρέψουν! Σχεδόν ένας στους 5 αγοραστές ηλικίας 35-44 χρόνων (και όχι στους νέους) παραδέχθηκαν πως το είχαν κάνει αυτό και οι άνδρες το συνήθιζαν (ή το ομολογούσαν) περισσότερο από τις γυναίκες!

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!